بین المللی

سفیر آمریکا: موضعمان در به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی ثابت است

سفیر آمریکا در مراکش اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در دولت بعدی حکومت خود را در صحرای غربی رسمیت خواهد داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، دیوید فیشر سفیر آمریکا در مراکش در مصاحبه با وب سایت مستقل Hespers در مراکش گفت بیانیه ای که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی امضا کرده باقی خواهد ماند و دو طرف ایستادگی خواهند کرد. آنها هم در دولت دموکراتیک و هم در جمهوری جمهوری روابط اقتصادی خوبی خواهند داشت.

وی افزود که ظاهرا فقط رسانه ها شایعاتی را درباره خروج ایالات متحده از این بیانیه منتشر می کنند ، واشنگتن و رباط از سال 1777 در تماس بوده اند ، آنچه امروز اتفاق می افتد جهان را ایمن تر می کند ، نیاز رژیم صهیونیستی ، مراکش و سایر کشورها به همکاری .

فیشر گفت: “به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی توسط ایالات متحده یک گام عظیم است.” – ما صحرا را متعلق به مراکش شناختیم و از آن در میان دوستان خود دفاع کردیم. ما به نظارت سازمان ملل درگیری بین مراکش و جبهه پولیساریو بر سر صحرای غربی و یافتن راه حل برای این منازعه اعتقاد داریم و از انتخاب نماینده ویژه جدید حمایت می کنیم.

در تاریخ 10 دسامبر ، ترامپ توافق نامه صلح بین مراکش و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد. در همان روز ، وی اعلام كرد كه حاكمیت مراكش بر صحرای غربی را به رسمیت می شناسد و كنسولگری آمریكا را در شهر الدله در منطقه مورد مناقشه بین رباط و جبهه پولیساریو افتتاح خواهد كرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا