بین المللی

کره شمالی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک (DNR) با بیان اینکه کره شمالی روز چهارشنبه این جمهوری خودخوانده را به رسمیت شناخت و آن را پیروزی دیگری برای دیپلماسی خواند.

پوشیلین در کانال تلگرامی خود نوشت: جمهوری دموکراتیک خلق کره امروز جمهوری خلق دونتسک را به رسمیت شناخت. جمهوری خلق دونتسک و دولت آن به تقویت خود ادامه می دهند. این یک پیروزی دیگر دیپلماسی ماست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود که این تصمیم مبنایی برای توسعه بیشتر روابط در حوزه اقتصادی خواهد بود و مشارکت جغرافیای تجاری را برای شرکت ها افزایش می دهد. پوشیلین سپس برای همکاری فعال و مثمر ثمر ابراز امیدواری کرد و گفت: از مردم کره شمالی به خاطر این حمایت قابل توجه از مردم دونباس سپاسگزاریم.

بر اساس این گزارش، سفارت کره شمالی در مسکو روز چهارشنبه به اسپوتنیک گفت که پیونگ یانگ استقلال جمهوری خلق لوهانسک (LPR) و جمهوری خلق دونتسک (DPR) را به رسمیت شناخته است. آن سفارت با بیان اینکه یادداشت مربوطه به سفارت روسیه در پیونگ یانگ ارسال شده است، گفت: ما به رسمیت شناختن دو جمهوری را تایید می کنیم.

سفیر کره شمالی در مسکو سند تصمیم به رسمیت شناختن دونتسک را به نماینده این کشور تحویل داد

در 29 ژوئن، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته است استقلال جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

در ماه فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، احکامی مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های دونباس در شرق اوکراین را امضا کرد، پس از آن ارتش روسیه برای کمک به جمهوری های دونباس در برابر حملات کیف به اوکراین حمله کرد. این دو جمهوری در آوریل 2014 پس از کودتای کیف در فوریه همان سال، استقلال خود را از اوکراین اعلام کردند.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا