سلامت و تندرستی

محدودیت سفر به ایران شدیدتر شد

این هفته ، پس از حدود یک سال وقفه ، وزارت گردشگری منتظر تصویب نهایی دفتر مرکزی کرونا برای ویزای توریستی بود ، اما اکنون این ستاد اعلام کرده است که قوانین ورود برای ایران برای خارجی ها به طور فزاینده ای دشوار است.

به گزارش مجله زنده خبری ، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ورود 10 میلیون گردشگر را در بودجه در سال 1999 پیش بینی کرد اما با شیوع ویروس کرونا ، تعلیق پروازهای بین المللی ، بسته شدن مرزهای زمینی و تعلیق ویزاهای توریستی ، این تخمین ها خرد شد.

طبق آماری که معاون وزیر گردشگری از پلیس دریافت و در اختیار این خبرگزاری قرار داده است ، از مارس 1998 ، زمانی که ویروس کرونا به ایران منتقل شد ، تا پایان آگوست 1999 ، نزدیک به 262000 مسافر خارجی وارد ایران شدند. گمرک ایران همچنین تأیید کرده است که تردد مسافران از مرزهای زمینی ، ریلی و هوایی 84.57 درصد کاهش یافته است. معاون آمار خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک گفت: از ابتدای سال 1999 تا پایان دسامبر ، در مجموع 2 میلیون و 707 هزار و 134 مسافر وارد کشور شده اند که از این تعداد فقط 318 هزار و 965 نفر اتباع خارجی بوده اند. وزارت امور خارجه گفت اکثر خارجی ها با ویزای پزشکی و تجاری به ایران سفر می کنند.

به دنبال تعلیق گردشگران خارجی در ایران ، وزارت میراث فرهنگی و جهانگردی نیز برای لغو ویزای توریستی ایران با ستاد ملی ضد تاج تاکنون وارد مذاکره شده است. در هفته های اخیر و به دنبال درخواست های بیشمار اپراتورهای ویزا برای ویزا ، حداقل برای طبیعت و گردشگرانی که با اتومبیل خود مسافرت می كنند ، معاون وزیر گردشگری از نهایی شدن برخی مذاكرات برای از سرگیری صدور ویزای توریستی به صورت محدود و برنامه ریزی شده خبر داد. دفتر مرکزی کرونا اکنون در مورد تعیین شرایط جدید برای ورود مسافران خارجی به کشور و تشدید مقررات صحبت می کند.

علیرضا رئیسی – شنبه ، 2 فوریه – پس از جلسه ستاد ملی علیه کرونا ، در حالی که فعالان گردشگری منتظر شنیدن اخبار مربوط به تمدید ویزای توریستی در ایران بودند ، اعلام کرد: PCR منفی داشته باشید. کلیه مسافران ورودی نیز برای Covid-19 آزمایش مجدد می شوند و اگر مسافری از اروپا وارد کشور شود ، علاوه بر داشتن گواهی تست Corona منفی و انجام PCR در مرز ورودی ، باید در خانه قرنطینه شود. 14 روز

در ماه آگوست ، ستاد ملی تاج و ضوابط آیین نامه کنترل مسافر را صادر کرد که بر اساس آن همه مسافران بالای دو سال حداقل 96 ساعت قبل از سفر باید ازمون PCR و یک گواهی منفی انگلیسی از وزارت بهداشت عبور کنند. پایگاه های بهداشت مرزی. در صورت مشاهده موارد مشکوک ، پس از انجام آزمایش PCR ، مسافر غیر ایرانی در مکانی که توسط وزارت بهداشت تعیین شده است با هزینه شخصی قرنطینه می شود و یک مسافر ایرانی به مدت 14 سال در خانه قرنطینه می شود . مسافران غیر ایرانی مجاز به ورود به کشور نیستند مگر اینکه گواهی بهداشت Covid-19 معتبر و PCR ارائه دهند. با این حال ، طبق گفته برخی از مسافران ورودی در ایران ، این پروتکل ها گاهی اوقات به درستی ، دقیق یا مطابق با دستورالعمل ها اعمال نمی شوند.

اکنون معاون وزیر بهداشت گفت که با تشدید اجرای این الزامات و پروتکل ها ، مرزهای زمینی ، هوایی و آبی به شدت کنترل می شود. اخیراً وزیر بهداشت خواستار کنترل شدیدتر مرزها با عراق ، افغانستان و پاکستان شد.

با این حال ، سخنگوی ستاد ملی تاج ابراز امیدواری کرد که اگر پروتکل ها تا پایان شش هفته تا پایان سال به خوبی رعایت شوند ، ما تعطیلات نوروزی صلح آمیز و حتی یکی از مصوبات این جلسه دقیق خواهیم داشت پروتکل ها و اجرای برخی از تورها. نوروز کنترل می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا