اجتماعی

نگرانی وزارت بهداشت از ویروس جهش یافته کرونا /ادامه اعمال محدودیت‌ها در نقاط قرمز و نارنجی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت که کاهش محدودیت های ویروس کرونا در مناطق نارنجی و قرمز اتفاق نخواهد افتاد. “همچنین نگرانی هایی در مورد جهش ویروس کرونا وجود دارد و هرگونه کاهش سطح مراقبت های بهداشتی در جامعه می تواند خطرناک باشد و منجر به جهشی جدید شود.” سرب بیماری است.

در مصاحبه ای با مجله زنده خبری ، دکتر سیما سادات لاری وی در مورد لغو محدودیت های ویروس کرونا به دلیل روند نزولی در کشور اظهار داشت: وقتی تعداد روزانه مرگ عروق ویروس کرونا در کشور به نزدیک به 500 نفر رسید ، مهمترین اقدام اعمال محدودیت های سخت بود که با کمک از مردم و مقامات و همه اصناف. ” . ما نباید از این واقعیت غافل شویم که این محدودیت ها موجب خسارات اقتصادی زیادی برای اصناف شده است.

وی با بیان اینکه در هر صورت برخی از این خسارات اقتصادی به روش های مختلف توسط دولت جبران شده است ، افزود: اما محدودیت ها نمی توانند برای همیشه ادامه داشته باشند و نمی توان تجارت را تعطیل کرد. در نتیجه ، ما باید به سمت حاکمیت قانون و توانمند سازی جامعه برای اداره اوضاع حرکت کنیم. در حال حاضر ، جامعه محدود به محدودیت های اعمال شده در ماه دسامبر است و سطح مطابقت با پروتکل های بهداشتی بسیار خوب افزایش یافته است. در حال حاضر ، استفاده از ماسک با بهار و تابستان قابل مقایسه نیست و بخش عمده ای از جامعه از ماسک استفاده می کنند و این فرهنگ سازی بسیار خوبی بود که با کمک رسانه ها انجام شد.

لاری ادامه داد: “البته شاید بهترین راه برای وزارت بهداشت این است که بگوید محدودیت های سختگیرانه ادامه دارد ، اما این محدودیت ها از نظر اقتصادی و حتی اجتماعی آسیب های زیادی به بار می آورد.” از طرف دیگر ، باید توجه داشت که اگر حضور مردم کاهش یابد ، به روزهای دشوار گذشته باز خواهیم گشت و این تجربه در تمام ماه های مبارزه با بیماری کووید 19 تجربه شده است.

محدودیت ها در مناطق نارنجی و قرمز ظاهر نمی شوند

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد که کاهش محدودیت ها فقط در مناطق زرد و آبی تاج که میزان بستری در بیمارستان پایین است اعمال می شود: این موارد در مناطق نارنجی یا قرمز اعمال نخواهد شد.

لری گفت: پروتکل های سختگیرانه برای مشاغل پر خطر نیز در نظر گرفته شده اند. به عنوان مثال ، آزمایشات تشخیص سریع بر روی کارکنان اتاق و کنترل کد ملی افراد برای تست تاج و مثبت یا نبودن آزمایش آنها انجام می شود. محدودیت های ظرفیت نیز در مشاغل پر خطر مورد توجه قرار می گیرد.

وی گفت: “همچنین نگرانی هایی در مورد جهش ویروس کرونا وجود دارد و هرگونه کاهش مراقبت های بهداشتی در سطح جامعه می تواند خطرناک باشد و منجر به شیوع جدید شود.” مهمترین چیز ، همکاری مردم ، مسئولان و اصناف است و تا زمان واکسیناسیون عمومی تاج و همچنین بخش بزرگی از مردم نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورها نیز علیه این ویروس واکسینه نشده اند ، پروتکل های بهداشتی را دنبال کنید. در نظر گرفتن.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا