بین المللی

بایدن توافق مهاجرتی کشورهای امن ثالث را تعلیق کرد

پولیتیکو گزارش می دهد که این تصمیم آخرین اقدام دولت بایدن برای باطل کردن میراث مهاجرتی دولت ترامپ برای پناهجویان است.

وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکین از تصمیم جدید دولت آمریکا خبر داد که به منزله پایان دادن به سه توافق نامه همکاری در زمینه پناهندگی است که آمریکا در سال 2019 با سه کشور آمریکای مرکزی امضا کرد. بر اساس این توافق نامه ها ، پناهجویان در ایالات متحده ابتدا باید در سه ایالت درخواست پناهندگی کنند.

این توافق با عنوان توافق نامه پادمان ، بخشی از تلاش های دولت ترامپ برای کنترل تعداد مهاجران پناهنده در ایالات متحده بود. براساس این توافق نامه ها ، ایالات متحده می تواند مهاجران را به آن کشورها بفرستد.

“در راستای نظرات رئیس جمهور بایدن ، ما به دولتهای السالوادور ، گواتمالا و هندوراس اطلاع داده ایم که ایالات متحده در حال اقدام به این اقدام (تعلیق توافق نامه ها) در تلاش برای ایجاد یک رویکرد محترمانه ، تعاونی و متقابل برای مدیریت مهاجرت در گفت: “منطقه.”

بلینکین در بیانیه ای گفت: “توافق با گواتمالا به دلیل همه گیری کرونا از اواسط ماه مارس به حالت تعلیق درآمده است و توافق نامه ها با السالوادور و هندوراس هرگز به طور کامل اجرا نشده است.”

وی گفت: “دولت بایدن معتقد است كه روش های بهتری برای كار با دولت های شریك برای كنترل مهاجرت در منطقه وجود دارد.”

تاکنون ، بایدن سه حکم اجرایی مهاجرت را امضا کرده است که متمرکز بر اصلاح قوانین پناهندگی در ایالات متحده و نحوه مدیریت مهاجرت از مرزهای مکزیک است.

ترامپ از نخستین روزهای مسئولیت خود ، مقررات سختگیرانه ای در زمینه مهاجرت به هفت کشور عمدتاً مسلمان و پناهجویان در آن سوی مرز مکزیک اعمال کرد و خواستار ایجاد دیواری در مرز آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود باندهای تبهکار شد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا