بین المللی

محاکمه مارین لوپن به اتهام انتشار عکس‌هایی از داعش

در سال 2015 ، دادستان ارشد نانتره با انتشار عکس گروه تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی ، جریمه 5000 یورویی را علیه مارین لوپن ، رهبر شورای ملی و گیلبرت کولار ، عضو این حزب ، به جرم تبلیغات تروریستی تنظیم کرد. .

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از خبرگزاری فرانسه ، مارین لوپن ، رهبر حزب در شورای ملی ، روز چهارشنبه در جلسه دادگاه از “آزادی بیان و اطلاعات” دفاع کرد ، در حالی که گیلبرت کولار ، عضو پارلمان اروپا به ویژه از حزب ملی ، گفت که او “دشمن داعش” است.

این دو سیاستمدار به دلیل انتشار پیامهایی که خشن است یا به طور جدی کرامت انسانی را تضعیف می کند و توسط کودکان قابل مشاهده است ، تحت محاکمه هستند. این مجازات می تواند سه سال زندان و 75000 یورو باشد.

دادستان ژان پاسکال اووالیر در بیانیه ای گفت: “آنها کاملاً حق پخش این تصاویر را داشتند ، مسئله این است که اطمینان حاصل کنند هیچ کودکی قبل از پخش این تصاویر را نمی بیند و نمی فهمد.”

وی در پاسخ به دادستان لوپن گفت که این عکس ها تکان دهنده هستند ، اما قصد تحریک تروریسم را ندارند.

وی از خود دفاع کرد و گفت که وی تنها کسی نیست که عکسهای داعش را منتشر می کند ، وی اتهامات علیه خود را برای انتشار داعش تکذیب کرد.

در دسامبر 2015 ، تنها چند هفته پس از حملات داعش در پاریس و سنت دنیس ، مارین لوپن و گیلبرت کولار در توییتر رفتند تا عکس های خشونت داعش را منتشر کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا