اقتصادی

پروانه استاندارد ۴۰۶ فرآورده ابطال شد

مدیرعامل استاندارد تهران از ارسال 99 فقره شکایت از واحدهای تولیدی ، خدماتی و بازرگانی به دادگستری ، لغو پروانه استاندارد 406 محصول و صدور گواهی انطباق محصولات دانش بنیان برای 11 شرکت و 11 خبر داد. محصول طی 10 ماه امسال.

محمودرضا طاهری در گفت وگو با مجله زنده خبری ، با اشاره به 11 هزار و 930 مورد نمونه برداری از مراکز تولید و تحویل در 10 ماهه نخست امسال ، اظهار داشت: در این راستا 11 هزار و 428 آزمایش نمونه و 99 مورد تولید انجام شد. خدمات و اتحادیه های کارگری به دادگستری ارسال می شوند.

به گفته وی ، بازرسان استاندارد ، از جمله کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت های شریک برای بازرسی های استاندارد ، 10،675 بازرسی در این مدت انجام داده اند که شامل بازرسی از برنامه هماهنگ برای اجرای استاندارد (Taha) ، بازرسی های فنی از واحد تولید ، صنایع انرژی ، خدمات و به یک انبار سرد تبدیل می شود. در حال حاضر ، 60 شرکت استاندارد بازرسی شریک در زمینه های مختلف با اداره کل همکاری می کنند.

مجوز استاندارد 406 محصول لغو شده است

این مقام مسئول ادامه داد: در این مدت کارشناسان استاندارد مجوز استفاده از مارک استاندارد یا مجوز 1155 محصول مشمول استاندارد اجباری و تشویقی را با توجه به لغو و تعلیق صادر کرده یا تمدید کرده اند که پس از مراحل نمونه گیری ، آزمایشات استاندارد وی گفت: در 10 ماه گذشته کارشناسان مجوز اجباری و تشویقی 406 محصول را به دلیل عدم رعایت شرایط و الزامات استاندارد لغو کرده و پروانه 337 محصول تا رفع کامل نواقص به حالت تعلیق درآمده است.

طاهری درباره صدور گواهینامه انطباق برای محصولات دانش بنیان نیز گفت: در این دوره ، کارشناسان سرویس عمومی نظارت بر کاربرد استانداردها گواهی انطباق را برای 11 شرکت و 11 محصول صادر کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا