اقتصادی

۵ مرز ایران و عراق بسته شد

به گفته مقامات گمرک ایران ، پس از شیوع ویروس کرونا انگلیس ، تردد مسافر از پنج مرز ایران و عراق ممنوع شده است.

به گزارش مجله زنده خبری ، پس از شیوع ویروس کرونا ویروس ، محدودیت هایی در مرز شلمچه و چذابه اعمال شد و جریان مسافران به تدریج افزایش یافت و مرز مهران از فردا بسته خواهد شد.

در همین حال ، از روز گذشته به مدت دو هفته تردد مسافران از مرز تمرچین در پیرانشهر و کیله سردشت ممنوع شده است.

لطیفی – آخرین اظهارات سخنگوی گمرک ایران – گفت که به منظور جلوگیری از گسترش تاج انگلیس و با تصمیم استانهای مرزی ، تردد مسافران در مرزهای کیله سردشت ، پیرانهاشار ، چذابه و شلمچه و مهران بسته شد. از فردا تا سه شنبه مرز.

به گفته وی ، این تصمیمات فقط در زمینه تردد مسافران است و شامل کالاهای تجاری نیست و فعالیت تجاری در این مرزها ادامه دارد.

به گفته سخنگوی گمرک ایران ، به دلیل فوران تاج ، فقط افرادی که دارای مجوز سفر ویژه مانند ویزای پزشکی ، تحصیلی ، تجاری و دیپلماتیک هستند مجاز به عبور از مرز عراق و یا بالعکس هستند ، اما قادر به در این زمان سفر کنید.

لطیفی همچنین از جابجایی کالاهای تجاری که از ابتدای فوران تاج بر اساس پروتکل های بهداشتی در مرزها مبادله می شود ، یاد کرد.

لازم به ذکر است که در اکثر موارد منع رفت و آمد وجود ندارد و تبادل کالا و مسافر مطابق با پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

به دنبال انفجار اخیر کالاهای جدید توسط گمرک اسلام کالا ، ورود به مرز دوگارون همچنان ممنوع است و کالاهای متوقف شده در مرز با اولویت کالاهای فاسدشدنی توسط گمرک کالا در افغانستان پذیرفته می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا