اجتماعی

آمار تکان دهنده ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا /جان مردم در خطر است

مجله زنده خبری / بوشهر به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، با توجه به افزایش بیماری و افزایش بی سابقه میزان مرگ و میر نسبت به اوج شیوع سال گذشته ، همه باید مسئول شکستن زنجیره بیماری باشند.

عبدالمحمد حاجئیان با اشاره به اهمیت رسانه ها و مشکل اطلاعات شفاف به مجله زنده خبری گفت: “در سال 99 ، از ابتدای اپیدمی تا آوریل ، بیشترین موارد مثبت در ژوئن 1999 بود که 3740 مورد است و در آوریل امسال بیش از 9000 مورد مثبت در استان وجود دارد. “بوشهر ، ما دریافتیم که این سه برابر بیشترین ماه سال گذشته است.

وی افزود: ما باید از ظرفیت رسانه نهایت استفاده را ببریم. اکنون وقت آن است که همه دست به دست هم دهند تا جامعه را آگاه کنند ، زندگی مردم در معرض خطر است و این یک شوخی نیست ، همه باید مسئول شکستن زنجیره بیماری باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به آمار تکان دهنده بیماری عروق کرونا ویروس قلب و مرگ اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی (مارس 2016) تا آوریل 1400 بیشترین موارد کرونا ویروس در ماه ژوئن داشته ایم. سال گذشته که 3740 مورد بود. در آوریل امسال 10 هزار و 233 مورد مثبت در استان بوشهر شناسایی شده است که حداقل سه برابر بیشترین رقم در ژوئن سال گذشته است که اوج اپیدمی بود که یک آمار بسیار تکان دهنده است.

خواجهیان گفت: در حال حاضر بیش از 400 بیمار روزانه در بیمارستان های سراسر استان بستری داریم که وضعیت مرگ و میر در کشور و استان نگران کننده است. آمارهای فعلی نشان می دهد که سویه جدید این بیماری بسیار خطرناک و غیرقابل کنترل است. از این نظر ، همه باید احساس مسئولیت کنند ، از روسای ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی گرفته تا طبقات و افراد عادی ، همه مسئولیت و سهمی دارند.

وی با اشاره به اهمیت جلوگیری از شیوع ویروس در جامعه گفت: ویروس را مانند یک توپ به یکدیگر منتقل می کنیم ، یعنی من به نفر دوم ، و او به دیگری و او به نفر دیگر. … ما باید جایی را از بازی خارج کنیم ، این زنجیره باید شکسته شود. وقتی شخصی آلوده می شود و در یک دوره یا تولد حضور می یابد ، یا به دیدار خانواده اش می رود و به یک مرکز خرید می رود ، همه جا آلوده می شود. در اینجا نحوه چرخش ویروس آمده است ، بنابراین همه باید کمک کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آمار روزانه بیماری عروق کرونا ویروس قلب و مرگ ما را فریاد می زند و می گوید چه اتفاقی می افتد؟ بنابراین ، وضعیت باید کنترل شود ، زیرا این موج روز به روز در حال افزایش است و ظرفیت بیمارستان ها برای دریافت آن کافی نیست. با این حال ، دلایلی برای نگرانی وجود دارد و سیستم ما سخت تلاش می کند تا شرایط را مدیریت کند ، اما توانایی پاسخگویی سیستم بهداشتی نامحدود نیست.

نماینده مجلس سلامتی دانشكده پزشكي دانشگاه بوشهر در گفت وگو با ايسنا ، با بيان اينكه اين موج بايد قطع و كنترل شود ، در غير اينصورت خسارت زيادي به بار مي آورد ، افزود: فقط در هفته سوم آوريل 3466 مورد بيماري عروق كرونر قلب را شناسايي كرديم. این بالاترین میزان در سال گذشته (ژوئن) بود که البته به دلیل محدودیت مجموعه و مشکلات موجود و عدم تحقق بسیاری از بیماران و افراد به دلیل ازدحام در بیمارستان ها و … است.

محمد حاج ین گفت: “خوشبختانه اقدامات انجام شده است. دوست دارم این مطلب را بنویسید. از همه اصناف ، مشاغل ، مردم ، گروه های مذهبی و همه افرادی که همکاری می کنند متشکرم ؛ اما در برخی از مناطق استان و در برخی از شهرها و شهرها پیام هایی دریافت می كنیم كه متأسفانه پروتكل های بهداشتی در حال نقض هستند و آنجاست كه ویروس در گردش است ، بنابراین درخواست من این است كه همه به خاطر همدیگر بمیرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا