بین المللی

افزایش خشونت‌ها علیه‌آسیایی‌تبارها، کنگره آمریکا را ناچار به قانون‌گذاری کرد

سنای آمریکا پس از افزایش شدید جنایات نفرت بر علیه آمریکایی های آسیایی تبار ، لایحه جدیدی را تصویب کرد.

به گزارش نیویورک تایمز ، روز جمعه مجلس سنای آمریکا لایحه ای را با حمایت 94 سناتور تصویب کرد که دولت را مکلف به رسیدگی به جرایم خشن علیه شهروندان آسیایی می کند.

چاک شومر رهبر اکثریت سنای دموکرات گفت: “با تصویب این لایحه ، سنا به روشنی اعلام کرد که نفرت و تبعیض علیه هر گروهی در ایالات متحده جایی ندارد.”

سناتور ارشد آمریکایی گفت: “تصویب این لایحه به جامعه آسیایی-آمریکایی پیامی می دهد که دولت به آنها توجه می کند ، به نگرانی های آنها گوش می دهد و در پاسخ از آنها دفاع می کند.”

این لایحه برای تبدیل شدن به قانون باید توسط مجلس نمایندگان نیز تصویب شود. نانسی پلوسی ، رئیس پارلمان گفت که طی هفته های آینده درباره آن رای خواهد آورد.

میزی هیرونو ، اولین سناتور زن آسیایی در ایالات متحده که این لایحه را معرفی کرد ، گفت: “من نمی توانم به شما بگویم که این لایحه برای آسیایی ها که اغلب در کشور ما احساس نامرئی می کنند چقدر مهم است.”

تحقیقات مرکز بررسی نفرت و افراط گرایی در کالیفرنیا نشان می دهد که در 16 شهر بزرگ آمریکا ، جرایم مربوط به تعصبات نژادپرستانه به طور کلی هفت درصد کاهش یافته است ، اما مواردی که علیه آسیایی ها 149 درصد افزایش یافته است.

در سال 2020 ، بیش از 2800 گزارش در مورد جرایم خشن مربوط به شیوع ویروس کرونا علیه آسیایی ها در سال 2020 در ایالات متحده گزارش شده است. این گزارش تأکید می کند که بسیاری از این حوادث از دید پنهان است.

یک مطالعه جداگانه نشان داد که مقامات ارشد جمهوری خواه از کلمات “ویروس چینی” و “ویروس چینی” به جای ویروس کرونا استفاده کرده اند تا برداشت آمریکایی ها از آسیایی ها را تغییر دهند.

با انتشار این گزارش ها و انتشار تصاویر ضرب و شتم و آزار و اذیت آسیایی در ایالات متحده ، ماه گذشته شهروندان آمریکایی در چندین شهر تظاهرات کردند و خواستار پایان دادن به تبعیض نژادی علیه این اقلیت شدند.

این اعتراضات پس از سه تیراندازی مرگبار در آتلانتا رخ داد که منجر به کشته شدن هشت نفر ، از جمله شش زن آسیایی شد.

انتهای پیام / متر


دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا