اجتماعی

بیگی نژاد: اولویت کشور پژوهشی گسترده برای شفاف سازی ابعاد مختلف کرونا است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تحقیقات گسترده ای در مورد اندازه تاج برای غلبه بر آن لازم است ، زیرا هرچه اطلاعات بیشتری درباره این بیماری داشته باشیم ، در کنترل آن نیز موفق تر خواهیم بود. ”

هادی بیگی نژاد در گفت وگو با مجله زنده خبری ، با اشاره به راهکارهای کنترل شیوع گسترده بیماری عروق کرونا قلب در کشور ، اظهار داشت: از زمانی که دنیا با بیماری عروق کرونا قلب روبرو بود تا امروز ، حدود 14 ماه از درگیری این بیماری می گذرد . ما هنوز یک برنامه شناختی برای این بیماری نداریم و نمی توانیم روند این بیماری را پیش بینی کنیم.

وی ادامه داد: یک نفر مانند سرماخوردگی به این بیماری مبتلا می شود ، دیگری به این بیماری مبتلا می شود و به هیچ وجه علائمی ندارد و شخص دیگری بیمار می شود و می میرد. سه نفر در یک مکان به این بیماری مبتلا هستند و هر ارگانیسم واکنش خاصی دارد. وظیفه امروز ما تکمیل یک پرسشنامه جامع برای کسانی است که به این بیماری مبتلا هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: باید دانش خود را در مورد این بیماری افزایش دهیم تا در اولین قدم درک کنیم که چرا یک فرد به صورت سطحی به این بیماری آلوده است و چرا برخی از افراد به طور حاد به آن آلوده هستند. من همچنین از وزیر بهداشت خواستم تا یک برنامه تحقیقاتی گسترده در این زمینه انجام دهد. در غیر این صورت ، اگر موفق به کنترل این بیماری شویم ، اما یک نفر دوباره به آن مبتلا شود ، وضعیت به حالت قبلی خود برمی گردد.

وی در ادامه تأکید کرد: هرچه اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری داشته باشیم ، در کنترل آن نیز موفق تر خواهیم بود. یکی از استدلال های این مطالعه این است که در شهری 5 هزار نفری که هیچ ارتباط گسترده ای بین مردم وجود ندارد و ازدحام جمعیت در این شهر در مقایسه با تهران ، جایی که جمعیت در وسایل حمل و نقل عمومی به بیشتر و تعاملات با یکدیگر هستند بسیار کم است. بسیار گسترده تر ، نسبت افراد مبتلا به این بیماری برابر است.

وی افزود: میزان این بیماری بسیار ناشناخته است و برای کنترل آن باید شناسایی شود. به عنوان مثال ابتدا گفته شد كه از طریق هوا منتقل نمی شود و سپس گفته شد كه بیشترین انتقال از طریق هوا است. بعد از اینکه گفته شد از طریق سطوح منتقل می شود ، بعد از اینکه گفته شد ممکن است از طریق سطوح منتقل نشود. امروز ما وظیفه داریم با توجه به جمعیت آماری بالایی که داریم ، اطلاعات کافی و گسترده ای را جمع آوری کنیم تا بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم. این اولویت اول کشور است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا