اقتصادی

روزی چقدر رمز ارز معامله شده است؟

با توجه به اینکه سال گذشته بازار ارزهای رمزپایه رونق گرفت و مقدار زیادی نقدینگی به آن هدایت شد ، پیش بینی ها نشان می دهد در آن زمان روزانه 200 میلیارد تن معاملات در این بازار انجام می شود.

به گزارش مجله زنده خبری ، بازار ارزهای رمزنگاری در سال گذشته داغ شد و با نوسانات و کاهش شاخص بورس ، بسیاری از فعالان بازار به مبادله ارزهای دیجیتال روی آوردند و با مقداری نقدینگی وارد این بازار شدند.

اما در این بین ، با محبوبیت این بازار ، کلاهبرداران نیز از این مشکل سو taken استفاده کرده و بعضا بیت کوین را به جای بیت کوین به مردم می فروختند که دلیل این امر کارشناسان ارزی نبود قانون و موضع صریح دولت در مورد بیت کوین است. اگر خرید و فروش بیت کوین قانونی است ، مردم باید بدانند که کدام صرافی مجوز تجارت در آن منطقه را دارد.

سرانجام ، بانک مرکزی سه موقعیت و برنامه ارز رمزنگاری شده خود را اعلام کرد که بر اساس آن بانک طبق مصوبه دولت نمی تواند معامله ارز رمزنگاری شده را تشخیص دهد و به صرافی ها اجازه خرید و فروش دهد.

طبق اعلام بانک مرکزی در زمینه تولید برق از ارزهای رمزپایه ، آیین نامه ای در شورای عالی پولشویی وزارت اقتصاد تهیه شده است و پس از تصویب آن ، بانک ها و صرافی ها حق استفاده از کالاها و خدمات از طریق ارزهای رمزپایه را دارند. برای وارد کردن کالا و خدمات.

نکته دیگر در مورد ارزهای رمزپایه کد ارزی بانک مرکزی است که انتظار می رود با پشتیبانی ارز و طلای بانک مرکزی منتشر شود ، گفته می شود مبادلات ساده ای را انجام می دهد ، مردم را با این نوع پول آشنا می کند و تأثیر آن را کاهش می دهد. پایه پولی برای نقدینگی.

از سوی دیگر ، سال گذشته حجم معاملات و محبوبیت مردم در این بازار به قدری افزایش یافت که بسیاری معتقد بودند که عمده نقدینگی از بازارهای دیگر مانند بورس اوراق بهادار به بازار رمزنگاری منتقل می شود. همانطور که یک مقام رسمی این موضوع را تأیید می کند ، وی می گوید: “از آنجا که منبع ارزهای رمزپایه در خارج از کشور است ، طبیعی است که مقداری ارز برای این منظور کشور را ترک کرده باشد.”

به گفته وی ، برآوردها نشان می دهد که سال گذشته معادل 200 میلیارد تومان کد ارزی روزانه معامله شد ، سپس به 100 تا 200 میلیارد تومان در روز رسید و اکنون اندکی کاهش یافته است.

به گفته اقتصاددانان ، در حالی که سیاست های پولی گسترده است ، بازار ارزهای رمزنگاری شده همچنان ادامه خواهد یافت و امسال سال ارزهای رمزپایه است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا