اجتماعی

وحیدی: مردم علی رغم گله مندی از تصمیمات مدیریتی کشور، با نظام همراه هستند

یکی از اعضای کمیته آموزش و تحقیقات مجلس گفت: گله های مردم از نوع مدیریت و تصمیمات اجرایی هستند اما به کل سیستم و انقلاب متصل هستند.

محمد وحیدی در گفت وگو با مجله زنده خبری ، با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو ، اظهار داشت: امسال دو انتخابات مهم داریم ، یکی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دیگری انتخابات ریاست جمهوری. قانون اساسی شخص دوم کشور را به عنوان رئیس جمهور می شناسد و اختیارات اجرایی زیادی را به وی داده است. در انتخابات ریاست جمهوری مردی برای تصدی قوه مجریه کشور انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: در مورد انتخابات شوراها ، انتقادهایی نسبت به تصمیمات و تخلفاتی که در این دوره از سوی برخی اعضای این شوراها مشاهده شده وجود دارد که نشان می دهد در صورت تشکیل پارلمان محلی ، شرکت کنندگان باید سلطه داشته باشند. “آنها همچنین باید در زمینه های قانون و تصمیم گیری در زمینه بهداشت و پاکیزگی و نه حضور آنها در شوراها به مردم امیدوار باشند تا فضای سو abuse استفاده را حتی برای انتخابات شوراها برای محیط اطراف و گروه های خاص ایجاد کنند. از مناطق کوچکتر ، رویکردهای قومی و فرقه ای نیز مشاهده می شود.

سخنگوی بجنورد اظهار داشت: مردم از مناطق درست دولت شکایت دارند اما مردم از کل سیستم و اعتقادات دور نیستند ، آنها فقط از رفتارهای مدیریتی و گاه تصمیمات غیرحرفه ای و غیر منطقی شکایت دارند و توجهی به مدیریت جهاد ندارند. “ما شور و اشتیاق داشتیم ، اما با حضور آنها در انتخابات مارس 1998 ، آنها اعلام كردند كه همه راه نظام و انقلاب هستیم ، اما از نوع حكومت فاصله داریم.

وحیدی افزود: ایجاد چنین فضایی بازیگوشانه برای انتخابات آینده ضروری است كه همه احساس كنند در اداره كشور دخیل هستند ، نه اینكه گروه یا جناح خاصی بخواهد كشور و دولت آن را در اختیار بگیرد. تبلیغات خود را برای گشودن و فراهم آوردن شرایطی برای فعالیت بیشتر جریانهای سیاسی انجام دهید ، تا کسی بتواند با رفتار مدیریتی و اجرایی خود سکان هدایت کشور را برای حل شکایات مردم در دست گیرد.

وی تأکید کرد: کاهش ارزش پول ملی ، نوسانات بازار ارز ، وضعیت مسکن یا تأمین کالاهای اساسی از جمله مواردی است که برای رسیدگی به شکایات باید توسط دولت جدید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیته آموزش و تحقیقات مجلس گفت: چرا کشوری که بیش از 20٪ نیاز مرغ تولید کند ، در توزیع مشکل دارد؟ تشکیل این صف ها در روزهای فوران تاج احساس ضعف ایجاد می کند ، وزارت کشاورزی اعلام کرد که گاوها با ارز یارانه ای عرضه می شوند ، بنابراین چرا قیمت مرغ افزایش می یابد و ما در توزیع مشکل داریم؟ چنین مواردی سخنان جدی مردم است.

وحیدی ادامه داد: به عنوان مثال ، دولت تولید مسکن در بخشهای مختلف را به مدت هشت سال متوقف کرده و یا از ظرفیت مسکن تازه ازدواج نکرده غفلت کرده است. از طرف دیگر ، دست دلالان باز است و در شهری مانند تهران ، قیمت مسکن چنان چند برابر می شود که مسکن در کشور ما از بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی گران است ، اما درآمد مردم یک دهم درآمد مردم آنها است.

نماینده مردم بجنورد همچنین افزود: اکنون تصمیم گیری برای انتخاب بهترین فرد با مردم است ، افراد مورد تأیید تصویب می شوند اما لازم است افراد با انتخاب مدیر با همان بهترین فرد در مدرسه را انتخاب کنند امکانات مهم خواهد بود. چطور تغییر افراد در راس کشور تفاوتی ایجاد نمی کند؟ بدون جاسوسی و شعارهای مختلف باید در جهت انتخاب بهترین گزینه اجرایی و انقلابی گام برداریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا