اجتماعی

آغاز واکسیناسیون علیه کرونا با واکسن ایرانی از هفته آینده

وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون تاج با واکسن ایرانی و در مرحله اول داوطلبانه (به دلیل رعایت پروتکل های خاص) از هفته آینده خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر سعید نمکی در مورد واکسن تاج خانگی در مراسم اسکن سلامت در استان گیلان اظهار داشت: مرحله سوم در حال حرکت به جلو است.

وی افزود: برنامه ما این بود که اگر آنها مرحله اول و دوم انسانی را به خوبی پشت سر بگذارند و مرحله سوم را شروع کنند و کمی جلو بروند ، همانطور که چینی ها ، روس ها ، آمریکا ، انگلیس و هند و مرحله سوم پژوهش. “آنها در کشورهایی مانند امارات و غیره کلینیک گرفتند ، چرا ما این کار را برای واکسن خود در کشور خود انجام نمی دهیم.

وی گفت: بنابراین ، همانطور که قول داده ام ، در ماه ژوئن و اواخر بهار ، واکسن ایرانی روی میز است و آماده تزریق به مردم است و انشاالله تا هفته آینده این کار را شروع می کنیم. اما برای پیروی از برخی پروتکل ها ، ما این کار را داوطلبانه انجام خواهیم داد و من و همکارانم داوطلب این عمل هستیم.

وزیر بهداشت گفت: امروز ما سالم ترین و ایمن ترین واکسن بومی را داریم؛ چه واکسن پاستور ، که انتقال دانش فنی است و چه واکسن Blessing و غیره. بنابراین در کمتر از یک سال توانستیم به بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در جهان بپیوندیم و طی 20 سال سفر 20 ساله را به پایان برسانیم. مثل اینکه Ramzavie توسط بچه های ما در مدت 60 روز ساخته شده است.

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا