سلامت و تندرستی

علت عدم موفقیت بخش خصوصی ایران در واردات واکسن کرونا

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: “به دنبال تصمیم ستاد ملی کرونا ، ما تلاش کرده ایم زمینه را برای بخش خصوصی برای واردات واکسن کرونا فراهم کنیم و در این زمینه شریک خوبی در صدور توصیه نامه به شرکت ها. ”

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر محمدرضا شانزاز گفت: حدود 38 توصیه نامه برای شرکت های خصوصی وارد کننده واکسن تاج صادر شده است و سفیران ایرانی در برخی کشورها می گویند که صدور این تعداد توصیه نامه به شرکت های خصوصی به دلیل مراجعه مکرر آنها بر قیمت واکسن تاج در سراسر جهان تأثیر می گذارد.

وی افزود: تا به امروز هیچ یک از راهنمایی ها و مشاوره های بخش خصوصی منجر به نتایج و واردات واکسن نشده است ، اما با دستور وزیر بهداشت تصمیم گرفته شد که در صورت انجام این توصیه ها سرعت و نظارت جدی تری صورت گیرد کار نمی کند. در یک دوره خاص “برای لغو ، که در دستور کار سازمان غذا و دارو است.

“بزرگترین شرکتهای تولید واکسن در جهان ، حتی Pfizer ، اعلام کرده اند که ما در حال کار با دولتها هستیم و تاکنون هیچ واکسنی به بخش خصوصی ارائه نشده است و این فقط واکسنهای دیگری در جهان وجود دارد که دلیل اصلی ایران عدم واردات بخش خصوصی.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ، شن ساز گفت: امیدواریم بخش خصوصی بتواند واکسن تاج را وارد کند اما با سیاست هایی که در دنیا وجود دارد ، این کار آسان نیست.

وی گفت: علی رغم برخی وعده ها مبنی بر واردات واکسن تاج به کشور تا اوایل ماه ژوئن ، بخش خصوصی تاکنون محموله های واکسن وارد نکرده است و امروز نامه ارجاع جدیدی ارسال شده است که توسط وزیر بهداشت انجام شد. “و ما امیدواریم که بتوانیم در وارد کردن واکسن تاج به کشور کمک کرده و موفق باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا