اجتماعی

شرط ورود با تست کرونا به ترکیه برای ۱۶ کشور برداشته شد

ترکیه پس از اتحادیه اروپا که قرار است از تابستان گردشگران واکسینه شده را بپذیرد ، محدودیت سفر برای 16 کشور را لغو کرده است.

مهدی آباسی ، کارشناس گردشگری در گفت وگو با مجله زنده خبری ، با اشاره به مقررات جدید ترکیه در زمینه رونق گردشگری در این کشور ، افزود: ترکیه قرنطینه ملی این کشور را از 15 مه (25 اردیبهشت) و آغاز سفرهای تابستانی پایان می دهد. “شهروندان 16 کشور مجبور به شرکت در آزمون Covid شدند و دستورالعمل آن به انجمن آژانسهای مسافرتی ترکیه (Torsab) داده شد و بنابراین شهروندان این کشورها نباید هنگام ورود درخواست تست PCR کنند. همچنین این بخشنامه تأکید می کند که وضعیت اپیدمی ویروس کرونا در همه کشورها یکسان نیست و بر این اساس تصمیم گرفته شده است.

وی افزود: این دستور شامل شهروندان هنگ کنگ ، چین ، تایوان ، ویتنام ، استرالیا ، نیوزیلند ، سنگاپور ، تایلند ، کره جنوبی ، اسرائیل ، ژاپن ، انگلستان ، لتونی ، لوکزامبورگ ، اوکراین و استونی می شود که دیگر نیازی به برای سفر به ترکیه. “آنها آزمایش PCR نخواهند داشت.

از ایران در این لیست نام برده نشده است و شهروندان ایرانی باید حداکثر تا 72 ساعت قبل از پرواز به ترکیه آزمایش PCR را ارائه دهند.

به گفته آباسی ، کشورهایی که ترکیه با آنها سیاست درهای باز را دنبال کرده است از جمله مناطقی است که موفق به مهار ویروس کرونا شده یا واکسیناسیون جهانی را به مرحله ایمن منتقل کرده است. سیاستی که ممکن است ایران پس از یک سال تعلیق ویزای توریستی تجربه کند.

این کارشناس گردشگری همچنین گفت: اگرچه ترکیه تصمیم گرفته است برای برخی از خارجی ها محدودیت سفر را کاهش دهد ، اما کشورهایی مانند روسیه سفر برای شهروندان خود را دشوار می کنند. به تازگی ، دولت فدرال روسیه از شهروندان خود که به ترکیه سفر کرده اند خواسته است هنگام بازگشت به کشور ، دو بار در آزمون Covid شرکت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا