بین المللی

توافق اردوغان و لاپید برای ازسرگیری پروازهای اسرائیل به ترکیه

وب سایت یهودی «والا» گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و یایر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، عصر چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با اردوغان بر سر از سرگیری پروازهای خطوط هوایی اسرائیل به ترکیه از سپتامبر آینده به توافق رسیدند.

دو طرف همچنین در این گفتگوی تلفنی توافق کردند که کمیته مشترک اقتصادی دو کشور از ابتدای ماه آینده تشکیل و فعالیت خود را آغاز کند.

به گزارش وب سایت والا، اردوغان و لاپید از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک آنکارا و تل آویو و بازگشت سفرا و نمایندگان کنسولی دو کشور را که روز چهارشنبه اعلام شد به یکدیگر تبریک گفتند.

والا همچنین به بیانیه دفتر لاپید اشاره کرد و گفت که اردوغان و لاپید وقایع اخیر را تضمین مهم دیگری برای تقویت روابط می دانند که با تمرکز بر حوزه های اقتصادی و گردشگری دستاوردهای بیشتری حاصل خواهد شد.

در ادامه این بیانیه، این تحولات در از سرگیری پروازهای مستقیم به ترکیه و تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی در تل آویو از ماه آینده منعکس خواهد شد.

اردوغان و لاپید روز چهارشنبه از عادی سازی کامل روابط آنکارا و تل آویو و بازگشت سفرای دو کشور خبر دادند.

ترکیه و رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر تلاش کرده اند روابط خود را تقویت کنند که در این زمینه می توان به سفر اخیر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و دیدار لاپید با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اشاره کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا