سلامت و تندرستی

اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به قانون‌گذاران حوزه سلامت از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آخرین مصوبات و به‌روزرسانی‌های دور سوم واکسن کراون و واکسن مسافری مصوب کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرد.

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در متن این نامه آمده است: از تاریخ 8/11/1300 در خصوص واکسیناسیون مسافران، دستورالعمل فوق بر اساس مصوبات کمیته ملی واکسن کووید-19 به روز رسانی می شود. از تاریخ 16/10/1400 به شرح زیر:

– افرادی که برای بار اول و دوم واکسن غیرفعال تزریق کرده اند (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوایران برکات) ترجیحاً برای بار سوم از واکسن غیرفعال استفاده کنند، البته ممکن است آسترازنکا یا پاستوکوکس پلاس نیز دریافت کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم با AstraZeneca واکسینه شده اند ممکن است برای اولین بار AstraZena، Pastococcus Plus یا Sputnik V (مانند Sputnik Light) را دریافت کنند.

افرادی که برای بار اول و دوم با اسپوتنیک وی واکسینه شده اند ممکن است برای بار سوم آسترازنکا یا پاستوکوکوس پلاس دریافت کنند.

– برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی پاستوکوکوس در دو شهر که سه بار واکسن را دریافت کردند، نوبت چهارم (یادآوری) باید 6 ماه پس از تزریق نوبت سوم با پاستوکوک پلاس داده شود.

– افرادی که دو دوز واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر می خواهند دو دوز آسترازنکا را با رضایت و مدارک سفر تزریق کنند، می توانند حداقل یک مسافت دو نوبت آسترازنکا را دریافت کنند. بین شیفت ها

– افرادی که دو دوز اسپوتنیک وی دریافت کرده اند و به دلیل نیاز به سفر مایل به تزریق دو دوز آسترازنکا هستند، پس از دریافت رضایت آگاهانه و ورود به یک مطالعه تحقیقاتی، ممکن است دو دوز آسترازنکا را دریافت کنند. این مطالعه باید به تایید کمیته اخلاق برسد.

«افرادی که برای بار اول و دوم واکسن پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) تزریق شده اند، ممکن است برای بار سوم همان واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا