اجتماعی

مجوز شکار حیات وحش در استان تهران صادر نمی‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه مجوز شکار حیات وحش در استان تهران صادر نمی شود ، گفت: پناهگاه حیات وحش کاوه ده فیروزکوه یکی از مناطق بکر و ارزشمند محیط زیست است که از یک طرف ، منطقه شکار کوه سفید دماوند نیست و از طرف دیگر در مجاورت منطقه پروار در استان سمنان است و از حیوانات جانوری و گیاهی ارزشمندی در کشور برخوردار است و از نظر مورفولوژی و هیدرولوژی منطقه ویژه ای است.

به گزارش مجله زنده خبری ، سعید محمودی در بازدید از برخی مناطق مدیریت شده با محیط زیست در شرق استان تهران و در میان محافظان فیروزکوه و دماوند با بیان اینکه حداقل دو نقطه نظارت بر محیط زیست باید در پناهگاه کاوه فیروزکوه مستقر و ساخته شود ، اظهار داشت: این منطقه با حداقل تلاش و امکانات به بهترین وجهی محافظت می شود ، همانطور که به دلیل عدم تعدی به طبیعت ، افزایش جمعیت حیات وحش و بز و قوچ و درمان جدی اغتشاشات محیطی دیده می شود و با تشکر از مدیریت محیط زیست در این منطقه و در مناطق شرقی استان به طور کلی به دلیل تلاش های حفاظت از محیط زیست و همکاری های انسانی است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با هشدار جدی به شکارچیان حیات وحش استان تهران افزود: نگهبانان یگان حفاظت استان تهران با برنامه ریزی لازم و گشت زنی مضاعف و هوشیاری کامل با کوچکترین تخلف در شکار و تصرف حیات وحش به ویژه اکنون که این امر صورت می گیرد مقابله می کنند. زمان تولد حیات وحش است و ما هیچ گذشته ای در این زمینه نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مجوز شکار در تهران صادر نمی شود ، توضیح داد: سالهاست که کشور با مشکل خشکسالی و نوسانات اقلیمی روبرو است و شرایط هیدرولوژیکی چشمه ها به عنوان منبع حیات وحش در حال تغییر و از بین رفتن است که قطعاً بر محیط زیست منطقه و در نهایت جمعیت حیات وحش تأثیر می گذارد ، زیرا زیستگاه ها بیشتر ناپایدار هستند و نمی توانند غذاها و نوشیدنی های لازم را برای حیات وحش تأمین کنند.

محمودی ادامه داد: در این شرایط ، صدور مجوز شکار برای حیات وحش توجیه ندارد و تا بازگشت شرایط مناسب به زیستگاه ، باید از مدیریت و حفاظت از حیات وحش سخت گیری شود و از تصمیم گیری های احساسی جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست تهران همچنین بر امکان ارتقا potential منطقه شکار ممنوع کوه های سفید دماوند و لزوم پیش بینی و جانمایی ایستگاه بازرسی زیست محیطی در اثر طبیعی ملی دریاچه تار در این شهر تأکید کرد.

وی در پایان گفت: محیط زیست متعلق به همه ما است و در این زمینه نیاز به همکاری مردم و دوستداران طبیعت داریم و از شهروندان می خواهیم در اسرع وقت تخلفات زیست محیطی را گزارش دهند.

به گزارش روابط عمومی تهران برای محیط زیست ، منطقه کوه سفید دماوند و پناهگاه حیات وحش کاوه فیروزکوه مناطقی با پتانسیل مناسب برای حیواناتی مانند قوچ و گوسفند ، گوسفند ، بز ، پلنگ ، خرس قهوه ای ، کفتار ، گربه وحشی و خزندگان است. پرندگان شکاری نیز به عنوان سه اثر طبیعی طبیعی تنگه واشی ، غار رودافشان و دریاچه تار و هویر در این دو شهر در نظر گرفته می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا