بین المللی

معترضان میانماری به دنبال “تکان دادن جهان با صدای اتحاد”

گفته می شود نیروهای امنیتی میانمار امروز (یکشنبه) در یکی از بزرگترین تظاهرات علیه دولت نظامی این کشور به سوی شرکت کنندگان تیراندازی کردند و دست کم پنج نفر کشته شدند.

به گزارش رویترز ، دور این اعتراضات به دنبال نشانه های کاهش جمعیت معترض و همچنین محدودیت آشکار نیروهای امنیتی میانمار با هماهنگی گروه های معترض میانمار در سراسر جهان انجام می شود ، زیر آنچه که سازمان دهندگان انقلاب جهانی بهار انجام می دهند. میانمار برگزار شد.

برگزارکنندگان در بیانیه ای گفتند: “جهان را با صدای مردم میانمار تکان دهید.”

معترضین ، برخی به رهبری راهبان بودایی ، راهی شهرها و شهرهای میانمار شدند ، از جمله شهر تجاری یانگون ، دومین شهر بزرگ این کشور.

بر اساس گزارش رسانه ها در میانمار ، دو نفر در شهر میانمار ، ولت ، با گلوله کشته شدند ، در حالی که دو نفر دیگر در شهرهای مختلف ایالت خود در شمال شرقی میانمار کشته شدند.

به گزارش گروه اخبار کاچین ، یک مرد در شهر هپاکانت در شمال میانمار کشته شد.

رویترز گفت که قادر به تأیید گزارش ها نیست و سخنگوی رژیم نظامی حاکم در میانمار به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

سایت خبری ایرودی نیز عکسی منتشر کرد و نوشت که این عکس متعلق به یک افسر امنیتی است که در شهر ماندالای با لباس نظامی هدف قرار داده است. گزارشی از تلفات در این شهر گزارش نشده است.

این اعتراضات تنها یکی از مشکلات ناشی از کودتای 1 فوریه ارتش میانمار برای سرنگونی دولت به رهبری آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل است.

در همین حال ، سازمان ملل تخمین می زند که درگیری ها با مبارزان اقلیت قومی در مناطق مرزی دور در شمال و شرق میانمار طی سه ماه گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته و دهها هزار غیرنظامی را آواره کرده است.

در برخی مناطق غیرنظامیان با سلاح های اساسی با نیروهای امنیتی روبرو شده اند و تعدادی از تأسیسات دولتی و نظامی در مرکز میانمار که برای چندین نسل ایمن نبوده اند ، هدف حملات موشکی و موجی از انفجارهای کوچک غیرقابل توجیه قرار گرفته اند.

شبکه خبری دولتی میانمار شنبه شب اعلام کرد که حداقل 36 بمب گذاری در 36 ساعت گذشته ، بیشتر در یانگون رخ داده است و این انفجارها خساراتی وارد کرده است اما تلفاتی نداشته است.

هیچ گروهی مسئولیت انفجارها را بر عهده نگرفت.

در گزارش شبکه ای آمده است: “مجموعه ای از شورشیان که خواهان ثبات کشور نیستند ، مواد منفجره دست ساز را علیه ساختمانهای دولتی و جاده های عمومی پرتاب کرده یا کاشته اند.”

به گفته رسانه Khit Thit اوایل امروز ، یکشنبه ، یک انفجار در نزدیکی یک ایستگاه پلیس در شهر یانگون رخ داد. رسانه ها از آتش گرفتن چندین خودرو در اثر انفجار خبر دادند ، اما اطلاعاتی در مورد قربانیان ارائه ندادند.

بعداً همین رسانه خبر از انفجار جدید در همان شهر داد. یک وب سایت خبری میانمار نیز از انفجار در مقابل منزل یک تاجر برجسته در این کشور خبر داد.

انجمن امداد زندانیان سیاسی میانمار می گوید از زمان کودتای 1 فوریه نیروهای امنیتی دست کم 759 معترض را کشته اند.

ارتش میانمار با کشته شدن 248 معترض در اواسط ماه آوریل اعتراف کرد و گفت که آنها در این خشونت ها کشته شده اند.

به گفته ارتش میانمار ، در جریان اعتراضات چندین نفر از نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند.

آژانس های امدادی هشدار داده اند كه تظاهرات اعتراضی ، و همچنین یك برنامه موازی اعتصاب و نافرمانی مدنی ، اقتصاد میانمار را فلج كرده و احتمال گرسنگی و فقر را افزایش می دهد.

برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) چند روز پیش هشدار داد که تأثیرات همه گیر و بحران سیاسی می تواند منجر به فقر 25 میلیون نفر تا سال 2022 شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا