اجتماعی

کاهش قیمت برخی داروهای ترک اعتیاد/چرا معتادان باید در اولویت واکسیناسیون باشند؟

مدیرکل درمان و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر توضیح داد که چرا اولویت دادن به واکسیناسیون معتادان متجاهر ضروری است.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر رضا تویسرکانمانس ، صبح امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی ، در پاسخ به این س askedال که چرا دریافت واکسن مواد مخدر در اولویت است ، گفت: معتادان متجاهر براساس ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر جمع آوری و ذخیره می شوند. آنها به نوعی در بازداشتگاه ها در حال گذراندن مجازات های جایگزین هستند و به نوعی با زور در بازداشتگاه ها بازداشت می شوند ، بنابراین مسئولیت حفاظت از سلامتی و زندگی آنها به عهده دولت و بازداشتگاه ها و به منظور احترام به حقوق بشر و حقوق بشر است. ، ما وظیفه داریم این مشتریان را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر معتادان به دلیل استفاده از مواد و شرایط نامناسب زندگی ، اسکان و تغذیه ، سیستم ایمنی بدنشان ضعیف شده است. مهمترین مانعی که در برابر ویروس کرونا وجود دارد ، سیستم ایمنی بدن است. بنابراین وقتی سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود ؛ فرد مستعد ابتلا به بیماری و شکل شدید بیماری می شود ، بنابراین طبق پروتکل ملی واکسیناسیون ، برخی از کادر پزشکی برخی از گروه های آسیب پذیر در نظر گرفته می شوند و به نوعی در پروتکل دریافت واکسن اولویت بندی می شوند. از طرف دیگر ، برای از بین بردن زنجیره انتقال ویروس ها ، باید تعداد زیادی از مردم کشور را واکسینه کنیم.

تویسرکانمنس گفت: معتادان معتاد سه یا شش ماه یا یک سال از مراکز جمع آوری آزاد می شوند و در جامعه زندگی می کنند. از آنجا که برخی ممکن است نسبت به سلامت خود و رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت باشند ، زنجیره انتقال در جامعه ایجاد می شود ، به طوری که واکسیناسیون آنها هم به نفع خودشان و هم به جامعه خواهد بود.

مدیرکل درمان و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه کل جمعیت افرادی که در سال 1999 بازداشت شده اند حدود 58000 نفر است ، گفت: بنابراین آنها تعداد زیادی سهمیه واکسن نمی خواهند. اگر طبق وعده های مقامات دولتی ، تولید واکسن های محلی در ماه ژوئن آغاز شود (با حجم عظیمی که گفتند) ، قسمت قابل توجهی از سهمیه واکسن به آنها اختصاص نخواهد یافت. از طرف دیگر ، ما می خواهیم همه کسانی که با آنها تماس می گیرند (از جمله مراقبان و کسانی که در مراکز ماده 15 کار می کنند و خدمات ارائه می دهند) نسبت به واکسن در اولویت قرار بگیرند.

به گفته وی ، با توجه به انواع جدیدی که به طور مداوم برای ویروس کرونا کشف می شود ، مانند هندی و انگلیسی و غیره ، که از قابلیت انتقال و بیماری زایی بالاتری برخوردار هستند ، این ترس وجود دارد که وقتی صدها یا هزاران نفر را در بازداشتگاه کنار هم نگه دارید حتی با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی ، احتمال آلودگی و انتقال در این قسمت وجود دارد ، بنابراین به طور کلی ، به دلایلی که در بالا ذکر شد ، از وزارت بهداشت درخواست کردیم که این واکسن های تاج را برای این مشتریان در اولویت قرار دهد.

وابستگی زیاد ایران به درمان های آگونیست برای درمان معتادان

این برخلاف رویه جهانی است

در پاسخ به س fromال اخبار دبیرکل در مورد دو داروی جدید در زمینه درمان و اثربخشی آنها ، مدیر کل درمان و پشتیبانی اجتماعی بانک جهانی مبارزه با مواد مخدر: تنوع در روش های درمانی هم دارویی است و هم غیر دارویی

“در سال های اخیر ، بحث در مورد جایگزینی مواد با داروهایی مانند متادون افزایش یافته و توسعه یافته است ، زیرا این اعتقاد وجود دارد که ما از یک نوع مضر اعتیاد به یک شکل کمتر خطرناک در حال حرکت هستیم و بیماری های عفونی مانند HIV را با تزریق دارو کنترل می کنیم. مصرف کنندگان ، “Tuiserkanmanes اضافه کرد. بسیار موفق بود و به کنترل شیوع ایدز در کشور در میان مصرف کنندگان مواد مخدر تزریقی کمک کرد و جایگزین هایی مانند شربت تریاک و متادون جایگزین شد ، که تزریق کمتر خطرناک است.

وی ادامه داد: اما طی دهه گذشته ، وابستگی ما به درمان های آگونیست افزایش یافته است و به نوعی درمان اصلی کشور درمان با شربت متادون و تریاک است که این خلاف روند جهانی است.

ایران به دنبال مدل های مختلف برای درمان معتادان با مواد مخدر جدید است

وی گفت: معمولاً داروهای مختلفی برای آگونیست ها و آنتاگونیست ها در دنیا وجود دارد و روش های مختلفی از درمان های غیر دارویی که با توجه به هر فرد (شرایط جسمی ، روحی و اجتماعی) و با صلاحدید درمانگران انتخاب می شوند. این یک روش درمانی دارویی و غیر دارویی است.

مدیرکل درمان و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین درباره مواد مخدر توضیح داد: بوپرنورفین یک داروی قدیمی برای حفظ ، سم زدایی و درمان اعتیاد است. اما آنچه در ایران اتفاق افتاده این است که به شکل محدودی از این دارو دسترسی داریم که به آن قرص زیرزبانی گفته می شود و این دارو گرانتر از داروهای مشابه آن مانند شربت متادون و تریاک است. دبیرخانه ستاد با همکاری معاون علمی و فناوری و مراکز تحقیقاتی رئیس جمهور تغییراتی را در روند تولید دارو ایجاد می کند تا دارو با قیمت پایین تر و کیفیت بهتری در بازار تولید شود.

وی در ادامه اظهار داشت: دوم؛ اشکال دیگر این دارو؛ از جمله (فرم های تزریقی ، غشای پوستی و داخل دهانی و فرم های طولانی مدت که فرد معتاد مجبور به استفاده از آن نیست) و ما قصد داریم سهم بیشتری از درمان را به اعتیاد به داروهای جدید اختصاص دهیم.

پشتیبانی از مرکز کنترل مواد مخدر برای تولید داروهای گیاهی و محلی برای ترک اعتیاد در دانشگاه

تویسرکانمانس یادآور شد: از طرف دیگر داروهای گیاهی موثری که مراحل علمی تولید را پشت سر گذاشته و مجوزهای لازم را دریافت کرده یا در حال اخذ هستند وارد بازار می شوند. خط قرمز گیاه این است که هر نوع درمانی که می خواهد در درمان کاهش آسیب استفاده کند باید بر اساس شواهد علمی کافی باشد و مجوزهای لازم را بدست آورد. بیشتر داروهای گیاهی که در مراکز غیرمجاز و عطاری هایی که با نام داروی ترکیه توزیع می شوند توزیع می شوند ، داروهای بی فایده ای هستند و حاوی ترکیبات مضر هستند ، اما مجموعه های علمی مانند موسسه تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و برخی از شرکت های دانش بنیان Vice رئیس جمهور فرمولهایی را از داروهای موضعی تولید می کند که در برخی از جنبه های درمان و کاهش آسیب در آزمایش های آزمایشگاهی و بالینی ، تأثیر خود را نشان داده اند و این داروها توسط گیاه پشتیبانی می شوند.

بوپر نورفین ارزان تر است

وابستگی خود را به متادون کاهش دهید

وی گفت: به عنوان مثال ، داشتن داروهای گیاهی مانند سم زدایی در بازار به معنای این نیست كه همه ، در هر سنی ، برای انواع اعتیاد. و محرک مناسب است. این داروها باید تحت نظارت پزشکی ، با نسخه ، همراه با درمان های روانشناختی ، پشتیبانی مشتری و حمایت اجتماعی برای کاهش اثرات مضر مصرف مواد استفاده شود. مقدار مورد استفاده و تیراژ تولید بالا و قیمت پایین است.

مدیرکل درمان و حمایت اجتماعی این دارو گفت: “به طور کلی ، ما می خواهیم سهم داروهای جدید را در درمان اعتیاد در کشور افزایش دهیم ، اما وابستگی بیش از حد را که ناخواسته به داروهایی مانند متادون پیدا کرده ایم ، کاهش دهیم.” مرکز کنترل.

ادامه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا