سلامت و تندرستی

واکسیناسیون مددجویان و کادر درمان مراکز ماده ۱۶ آغاز شد

مدیرکل درمان و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: واکسیناسیون مراجعه کنندگان و کادر درمانی در مراکز ماده 16 با پیگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و موافقت وزیر بهداشت آغاز شد.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر رضا تویسرکانمنس گفت: معتادان به دلیل مصرف مواد مخدر و زندگی نامناسب ، غذا خوردن و مسکن ، سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

وی افزود: سیستم ایمنی بدن مهمترین مانع حفاظتی در برابر ویروس کرونا است و با تضعیف سیستم ایمنی فرد مستعد ابتلا به این بیماری می شود ، بنابراین طبق پروتکل ملی واکسیناسیون ، پس از پرسنل درمان ، آنها آسیب پذیر تلقی می شوند. گروه ها.

مدیرکل درمان و حمایت اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در اوایل اردیبهشت امسال ، از وزارت بهداشت درخواست کردیم تا مراجعین (معتادان به مواد مخدر) که در مراکز ماده 16 برای دریافت واکسن تاج نگهداری می شوند ، در اولویت قرار دهند. کارکنان این مراکز دارای شرایط خاص و حساسی هستند و پس از کادر پزشکی یکی از خطرناک ترین وظایف فعالیتهایی است که انجام می دهند.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، تویسرکان منش گفت: مصرف مواد مخدر به مرور ریه بیماران (معتادان) را ضعیف کرده و بدن را مستعد ابتلا به بیماری های عفونی مانند بیماری کرونا ویروس قلب می کند.

وی افزود: همچنین بر اساس مطالعات آماری ، داروها سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند و این سرکوب ورود ویروس به بدن را تسهیل می کند و با اثرات نامطلوب بر سیستم ایمنی ، فرد معتاد را مستعد ابتلا به این بیماری می کند ، بنابراین مراجعین واکسیناسیون و کادر پزشکی در مراکز ماده 16 با پیگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و موافقت وزیر بهداشت آغاز به کار کرده اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا