اجتماعی

۹۰۰ پاکبان تهرانی در انتظار دریافت واکسن کرونا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران گفت: 900 نفر از افراد پاک و کارکنان دفع زباله های شهری انتظار دارند که واکسن کرونا تزریق و دریافت شود.

به گزارش مجله زنده خبری ، از همان ابتدای شیوع کرونا ، که یک بیماری ناشناخته بود ، محدودیت هایی اعمال شد و بسیاری از کارمندان و کارمندان شروع به کار کردند ، اما کار پرسنل خدمات شهری از راه دور امکان پذیر نبود و آنها را بیش از سایر شهروندان در معرض خطر قرار داد. یکی از مناطقی که نه تنها نمی تواند در طی اپیدمی کرونا ویروس جهانی از راه دور کار کند ، بلکه کار خود را نیز افزایش می دهد ، سازمان مدیریت پسماند است.

پاکبان ها بیش از پیش فعال شده اند ، زباله ها در تهران افزایش یافته و تعداد جمع کننده ها افزایش یافته است. از طرف دیگر ، کارکنان آرادکوه بیشتر در معرض خطر ضدعفونی و دفع بودند. بنابراین ، شهرداری باید در اولویت دریافت واکسن کرونا ویروس قرار گیرد تا کارکنان سازمان مدیریت پسماند باشد.

اما واکسیناسیون برای سازمان مدیریت پسماند نتیجه خوبی ندارد زیرا طبق گفته مدیریت این سازمان ، کمتر از 23 درصد از کارکنان سازمان مدیریت پسماند واکسینه شده اند.

صدرالدین علیپور – مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند – در تشریح کار این سازمان با اشاره به اینکه روزانه حدود 40 تن زباله بیمارستانی جمع آوری می شود ، می افزاید: “طبق قانون شهرداری ، فقط زباله ها باید با خیال راحت تحویل شوند و همه پسماندها بی خطر. “اما از آنجا که مراکز درمانی در این زمینه به درستی کار نمی کنند ، کلیه زباله های جمع آوری شده توسط سازمان مدیریت پسماند به روش بهداشتی دفع می شود.

وی در مورد دفع این زباله ها گفت: قاعدتا از مواد ضدعفونی کننده زباله هایی مانند آهک عمدتا برای دفع بهداشتی زباله های بیمارستانی استفاده می شود و کار پیمانکاران زباله از کلینیک ها و کلینیک های پزشکی از طریق سیستم مدیریت هوشمند کنترل می شود. ” اثربخشی آنها با کمک تجهیزات ردیابی هوشمند کنترل می شود.

وی ادامه داد: هزینه های بستن خطوط ، ارائه تسهیلات کارگری ، جدا نکردن زباله های خشک در مبدا ، تحویل مواد ضد عفونی کننده و … سازمان مدیریت پسماند دارای ضد عفونی روزانه و مداوم ایستگاهها ، مخازن ، توزیع ماسک ، دستکش ، اسلحه ، مواد ضد عفونی کننده و غیره است. با اجرای این اقدامات 30 درصد هزینه های سازمان مدیریت پسماند افزایش یافته است. ارائه برآورد دقیق از افزایش هزینه ریال در دوره کرونا ویروس امکان پذیر نیست.

مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری در تهران گفت: در ابتدای شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، به دلایل نامعلوم ، تصمیم گرفته شد که زباله ها بدون جداسازی دفن شود و هزینه این عمل می گوید: تمام درآمد حاصل از فرآوری در روند پردازش ردیف ها به نصف کاهش می یابد. چندین میلیارد تن درآمد حاصل از تفکیک زباله های خشک به طور کامل قطع شده است. از طرف دیگر ، به دلیل افزایش تناژ زباله در تهران در بخش جمع آوری ، حمل و نقل و دفن ، هزینه جمع آوری مخلوط پرداختی توسط شهرداری میلیاردها تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 210 نفر از کارکنان به کرونا آلوده شدند و متأسفانه دو نفر از آنها فوت کردند ، گفت: تاکنون 200 کارمند پاک و زباله بیمارستانی واکسینه شده اند و دو بار واکسیناسیون کرونا را انجام داده اند. سایر پاک کننده ها و عوامل دفع زباله های خانگی ، که بیش از 900 نفر هستند ، در انتظار تزریق و واکسیناسیون علیه تاج هستند. آژانس مدیریت پسماند هزینه های آزمایش تاخیر مشکوک برای PCR و آزمایش آنتی بادی برای کارکنان خود را تأمین کرد. از سوی دیگر ، توزیع کمک هزینه خانواده های قربانیان در حال انجام است. البته پرداخت کمک هزینه به حساب همه کارکنان مطابق با سیاست های شهرداری تهران ، توزیع رایگان تجهیزات محافظ و بهداشتی بین کارکنان ساخته شده اند و هنوز هم در حال انجام هستند.

علیپور همچنین درباره افزایش شیفت کارکنان سازمان مدیریت پسماند گفت: با توجه به افزایش تناژ و نیاز به جمع آوری سریع زباله برای حفظ سلامت عمومی ، کارکنان سازمان مدیریت پسماند 24 ساعته کار می کنند. با توجه به اینکه ماهها به دلیل تغییر در سبک زندگی مردم و افزایش زباله های خانگی با افزایش تنش زباله روبرو بوده ایم ، کمک رسانه ها برای ترویج فرهنگ مدیریت صحیح پسماند بسیار ضروری به نظر می رسد ، اما مهمتر این است که سطح نیروهای این سازمان در کمین هستند. با توجه به نوع فعالیت کارکنان سازمان مدیریت پسماند و نگرانی رهبران این سازمان ، هنگام تزریق واکسن باید در اولویت کارگران قرار بگیرند.

وی تأکید کرد: عدم آلودگی زباله از مراکز ، عدم همکاری شهروندان در تفکیک اینگونه زباله ها ، شیوع شدید و مواجهه مسئولان شهری و مهمترین افزایش در تناژ زباله و تعطیلی مراکز میانی و خطوط فرآوری از مشکلات است. در دوره. ما با کوره تاج سروکار داریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا