عمومی

برترین پرچمداران شیائومی 2021

گوشی poco x3 poro

ماژول دوربین چهارگانه در Poco X3 Pro شیائومی از ترکیب لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و لنز تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین اول از نوع عریض (Wide) است که دریچه ی دیافراگم آن f/1.8 و سایز سنسور 1/2.0 اینچی دارد که توانایی ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 0.8 میکرومتر و فناوری PDAF از دیگر ویژگی های آن است.

دوربین دوم از نوع فوق عریض (Ultrawide) می باشد که دریچه ی دیافراگم آن f/2.2 است. دوربین سوم از نوع ماکرو (Macro) به همراه دریچه ی دیافراگم f/2.4 و دوربین چهارم از نوع حسگر عمق (Depth Sensor) به همراه دریچه ی دیافراگم f/2.4 می باشند.

دوربین سلفی این گوشی هوشمند 20 مگاپیکسلی و از نوع عریض می باشد که به دریچه ی دیافراگم f/2.2 و سایز سنسور 1/3.4 اینچ مجهز شده است. از دیگر ویژگی های دوربین سلفی می توان به ثبت تصاویر با پیکسل هایی به سایز 0.8 میکرومتر، قابلیت عکاسی HDR و فیلمبرداری با رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

در بخش سخت افزاری شاهد تراشه ی Snapdragon 860 شرکت کوالکام هستیم که ابعادی معادل 7 نانومتری دارد و از جدیدترین تراشه های میان ردهی شرکت کوالکام به شمار می رود. این چیپست از یک پردازنده ی 8 هسته ای بهره می برد که دو هسته ی آن از نوع Kryo 470 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته ی دیگر آن از نوع Kryo 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند.

پردازنده ی گرافیکی Adreno 640 به منظور تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی به کار رفته است و در هنگام اجرای بازی ها از ایجاد لگ و کندی جلوگیری می کند. گوشی Poco X3 Pro شیائومی در نسخه ی 6/256 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار گرفته است. شما می توانید این گوشی که مخصوص گیم می باشد را با کلیک در اینجا پیدا کنید و مطمعنا ویژگی های خارق العاده اش شگفت زده تان می کند.

خوشبختانه در این مدل برای افزایش حافظه ی ذخیره سازی امکان استفاده از کارت حافظه ی microSD فراهم شده است. گوشی Poco X3 Pro به رابط کاربری MIUI 12 بر پایه ی سیستم عامل اندروید 10 مجهز است که جدیدترین قابلیت های اندروید را به شما در محیطی بسیار جذاب و ساده ارائه می دهد.

انواع گلس های پوکو ایکس 3

محافظ صفحه نانو : این مدل محافظ صفحه برای گوشی شیائومی Poco X3 از جنس TPU ساخته شده است و شیشه نیست. نرم و منعطف است و نصب آسانی هم دارد. نسبت به مدل گلس شیشه ای خاصیت ضد ضربه کمتری دارد.
گلس شیشه حرارت دیده  : تقریبا بهترین نوع گلس Poco X3 همین مدل است. کاملا ضد ضربه و خط و خش.
– گلس سرامیکی : این گلس چیزی بین محافظ صفحه نانو و گلس شیشه ای است. به هیچ عنوان نمی شکند. تا حد بسیار خوبی در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است و نمایشگر گوشی را ایمن می کند.
– گلس پرایوسی : اگر نمی خواهید کسی صفحه نمایش گوشی و اطلاعات شخصیتان را ببیند میتوانید از گلس پرایوسی Poco X3 استفاده کنید. این گلسها از نظر امنیت خوب عمل می کنند و بسیاری از آنها امکانات جانبی هم دارند.

برخی فیلتر نور آبی دارند و از چشم شما محافظت می کنند. آنتیرفلکس هستند و نور خورشید به چشم شما بازتاب داده نم یشود. چربی گریز و ضدلکه هستند و به دلیل ضخامت کمشان هیچ تاثیر منفی روی وضوح و کیفیت صفحه نمایش ندارند.

گوشی Poco f2 pro

شیائومی برای گوشی پرچمدار Poco F2 Pro از پردازنده خانواده اسنپدراگون بهره برده است. این پردازنده که از نوع تراشه اسنپدراگون 865 است در کنار پردازنده گرافیکی آدرنو 650 می تواند عملکرد فوق العاده ای در این گوشی ایجاد کند.

پردازنده 8 هسته ای پوکو اف 2 پرو یک تراشه 7 نانومتری بوده که متشکل از یک هسته 2.84 گیگاهرتزی، 3 هسته 2.42 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.80 گیگاهرتزی است. رم 6 و 8 گیگابایت که شیائومی برای این مدل پرچمدار خود در نظر گرفته در کنار آن پردازنده قدرتمند روانی اجرای برنامه ها و همچنین سهولت در ذخیره سازی فایل های صوتی و تصویری را ایجاد کرده است.

ناگفته نماند که رم 6 گیگابایت دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی و رم 8 گیگابایتی دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی است. متاسفانه در این اسمارتفون شیاری برای قرار گیری حافظه داخلی جانبی دیده نمی شود. با این حال مقدار حافظه داخلی کاربران را از نیاز به حافظه ذخیره سازی بیشتر مدیریت می کند.

در آخر به قلب تپنده دستگاه می رسیم که از جنس اسنپدراگون 730G بوده و با وجود پرچمدار نبودن، هماهنگی بسیار خوبی با نمایشگر AMOLED و با کیفیت دستگاه دارد. به طور کل، می توانیم تنها دو ایراد از Mi Note 10 بگیریم، یکی نحوه استفاده از زوم 5 برابری و دیگری عمر باتری کمتر از حد انتظار آن.

دلیل ساخت این دوربین تله را می توانیم درک کنیم ولی نمی توانیم بفهمیم که چرا شیائومی عکس های ثبت شده با دوربین 5 مگاپیکسلی را 8 مگاپیکسلی ذخیره می کند. حداقل امید داریم که با انتشار بسته های آپدیت بعدی، عمر باتری دستگاه بهتر شود.
در کلام آخر باید بگوییم که شاید شیائومی می نوت 10 بهترین اسمارت فون بازار نباشد ولی با طراحی خیره کننده، سخت افزار قدرتمند، مجموعه ای بی نظیر از دوربین های متنوع و قوی و نمایشگر با کیفیت میتواند انتخاب بسیار خوبی برای کاربرانی باشد که کیفیت عکسبرداری جزو اولویت هایشان است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا