اقتصادی

صادرکنندگان نمونه ایرانی چطور انتخاب می‌شوند؟

سازمان توسعه تجارت از آغاز روند انتخاب نمونه کشور خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، طبق برنامه ریزی های کلان کشور ، به منظور تمرکز بر صادرات نفت ، در سال های اخیر دولت با همکاری اتاق بازرگانی سعی کرده است نمونه فرآیند سالانه کشور را انتخاب و مورد ستایش قرار دهد.

طبق برنامه ، اولین قدم در انتخاب این صادرکنندگان از اوایل تیر تا اواسط ماه جاری ادامه خواهد داشت.

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: سامانه ثبت نام نامزدها در پورتال رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی tpo.ir/exp1400 فعال شده و صادرکنندگان کشور می توانند در مدت دو هفته تعیین شده (اول تیرماه) در این رویداد ملی ثبت نام کنند. تا 15 ، 1400)

مهمترین معیار انتخاب در هر گروه ، آمار صادرات و رشد ، تنوع بازارهای صادراتی هدف ، مارک و کیفیت کالاهای صادراتی ، سطح فناوری و ارزش افزوده محصولات صادراتی و مهارتهای فنی و تخصصی شرکتهای صادراتی در این زمینه است. بازاریابی و صادرات

در این سال بیش از هفتاد گروه کالا و خدمات در زیرمجموعه های صنایع غذایی ، محصولات صنعتی ، معدن ، خدمات فنی و مهندسی ، فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و سایر محصولات به رقابت پرداختند. و کارایی صادرات در سال 1399 ، حداکثر 50 صادرکننده نمونه ملی در گروه ها انتخاب می شوند.

در سال جاری ، به منظور حمایت از توانمندسازی بنگاه های کوچک و متوسط ​​در کشور ، با تصویب کارگروه انتخاب صادرکنندگان نمونه ملی ، تصمیم بر این شد که یک صادرکننده نمونه ملی از صنایع کوچک انتخاب و ارزیابی شود ( کمتر از پنجاه نفر مشغول به کار).)

با توجه به اعلام 20 اکتبر به عنوان روز ملی صادرات در تقویم رسمی کشور ، طبق تصمیم هیئت وزیران ، سازمان توسعه تجارت ایران موظف است کارگروه ویژه ای متشکل از نمایندگان مرکز مرکزی تشکیل دهد. بانک ، اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی. ، اتاق تعاون ، وزارت جهاد ، کشاورزی ، گمرک ، سازمان استاندارد و سازمان و بودجه ، ضمن تغییر در معیارهای انتخاب ، 50 صادرکننده ملی را در یک نمونه انتخاب می کند و آنها را در آن ارائه می دهد روز

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا