اقتصادی

تدابیر جدید بانک مرکزی برای حمایت از صادرکنندگان

بانک مرکزی تصمیم جلسه اخیر کمیته را به موجب ماده ۱ به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ می کند. (2) برای اجرا.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، خلاصه مصوبه فوق به شرح زیر است:

1- صادرکنندگان به عراق و افغانستان از تاریخ 12 فروردین 1395 تا 16 مرداد 1395 که هنوز اطلاعات مجوز صادرات خود را در سامانه بازرگانی کل ثبت نکرده‌اند، باید تا پایان سال 1400 اطلاعات خود را در سامانه معاملات کل ثبت کنند.

2- به سایر صادرکنندگان در سال 1397 به استثنای صادرکنندگان مذکور در آن بند (بند 1) تا پایان همان سال مهلت داده شد تا با مدارک و تاییدیه مربوطه به سازمان توسعه تجارت مراجعه و درخواست خود را ارائه دهند. کمیته ارتقاء تسریع بازگشت ارز در چرخه اقتصادی.

3- صادرکنندگانی که از تاریخ 21 فروردین 1395 تا 16 مرداد 1395 در کشورهایی غیر از عراق و افغانستان کالاهای خود را به ریال به فروش رسانده اند می توانند با تأیید کمیته و ثبت اطلاعات مدارک خود را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی ارائه کنند. ریال خود را در سیستم معاملاتی کلی مطابق با ثبت نام بفروشید تا نسبت عملکرد بهبود یابد.

4- صادرکنندگان از سال 1398 و 1399 تا پایان سال 1400 حق دارند نسبت به افزایش نرخ بازدهی ارز در چرخه اقتصادی به یک یا ترکیبی از روش‌های مختلف تسریع و اقدام و محدودیت‌های مربوطه را رفع کنند.

5- صادرکنندگان دارای تعهد ارزی در سال 1397 که قبل از اعلام فهرست اولویت‌های کالایی وزارت صمت برای واردات نسبت به صادرات ثبت سفارش کرده‌اند، در صورت ارائه درخواست و مدارک به دبیرخانه توسعه کمیته اقدام ارزی. تجارت و تصویب کمیته

6- به منظور رفع مشکلات صادرکنندگان دارای تعهدات معوقه ارزی کمتر از پنج هزار یورو، این گروه از صادرکنندگان تا تاریخ ابلاغ این مصوبه (28 دی ماه) از انجام تعهدات ارزی تا سقف مبلغ تعیین شده معاف خواهند بود. ، 1400).

7- فروش کالا به صادرکنندگان کالا در عراق به صورت واقعی جهت بازسازی عتبات عالیات ( طرف قرارداد ستاد بازسازی عتبات عالیات یا شرکت های مورد تایید ستاد ) به نرخ مصوب. ستاد عتبات و کمیته اقدام ارزی با ثبت اطلاعات مربوطه در سامانه کل معاملات، در صورت لزوم منوط به انجام تعهدات نسبت به صادرات ارز می باشد.

8- در مواردی که انتقال و فروش مجوزهای صادراتی به واردکنندگان منجر به نقل و انتقال ارز و واردات نشده است، پس از طرح موضوع در کمیته اقدام ارزی، آن را تصویب و نسبت به ایجاد اقدامات مقتضی به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهید. یک بدهی ارز مربوط به صادرکننده از بدهی های ارزی واردکننده کسر می شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا