سلامت و تندرستی

قهوه نه تنها برای ضربان قلب مضر نیست بلکه می‌تواند مفید باشد!

طبق گزارش شفاف و به نقل از پزشکی اکسپرسدکتر گرگوری مارکوس از دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو گفت: “ما شواهد کافی برای ممنوعیت نوشیدن قهوه در افراد مبتلا به بیماری قلبی پیدا نکرده ایم.” قهوه می تواند در برخی افراد ضربان قلب را افزایش دهد ، اما من فکر می کنم این نادر است.

طبق مطالعه ای که در 19 ژوئیه از مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده است ، نتایج نشان می دهد که هر فنجان قهوه که شخص می نوشد می تواند به طور متوسط ​​سه درصد خطر آریتمی قلبی را کاهش دهد.

ماركوس می گوید: “بیشتر افرادی كه از آریتمی قلبی رنج می برند می توانند از نوشیدن قهوه لذت ببرند و حتی بعضی از آنها ممكن است خطر آریتمی قلبی را در بعضی افراد كاهش دهند.”

وی افزود: “قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی های جهان است”. با این حال ، خاصیت تحریک کننده آن باعث شده پزشکان نوشیدن افراد مبتلا به بیماری قلبی را ممنوع کنند.

برای بررسی تأثیر قهوه بر ضربان قلب ، مارکوس و همکاران داده های 386000 نفر را مطالعه کردند.

در میان این افراد ، 17000 نفر طی 4 تا 5 سال دچار آریتمی قلبی می شوند.

از همه شرکت کنندگان در مورد مصرف قهوه س askedال شد و پاسخ آنها با نتایج مقایسه شد.

نتایج نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین کافئین و اختلالات ریتم قلب وجود ندارد.

دکتر زاخاری گلدبرگر ، استادیار قلب و عروق در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون گفت: “بر اساس این یافته ها ، اگرچه قهوه ممکن است آریتمی قلبی ایجاد نکند ، اما لزوما از آن جلوگیری نمی کند.”

برای ارزیابی تأثیر قهوه بر قلب و توانایی محافظت در برابر آریتمی های قلبی ، مطالعات بیشتری لازم است.

ماركوس می گوید: “قهوه خاصیت ضد التهابی دارد و التهاب در آریتمی قلبی نقش دارد.” کافئین همچنین می تواند فعالیت بیشتری در فرد ایجاد کند ، که به نوبه خود خطر آریتمی قلبی را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا