عمومی

نرم افزار CRM برای دورکاری

چگونه نرم افزار CRM در دورکاری به کمک شرکت‌ها می‌آید؟

با شیوع کرونا، شرکت ها مجبور شدند برای حفاظت از سلامت کارمندان و جوامع خود، اقدامات فوری انجام دهند که امروزه برای اکثر شرکت ها، به معنای اجرای یک استراتژی ارتباط از راه دور است. در حالی که ارتباطات از راه دور یک انتخاب منطقی است، با تعداد زیادی چالش از جمله امکان عدم مسئولیت پذیری و افت روحیه کارمندان همراه است.

هنگامی که در دفتر نیستید، چگونه می توانید به اعضای تیم انگیزه دهید؟ حتی ممکن است برای اولین بار، هنگام دورکاری نرم افزار سی آر ام رایگان را به کار گرفته باشید. در این مقاله راهکارهایی برای دورکاری اصولی، مزایای آن و کاربرد نرم افزار CRM برای دورکاری را برای شما شرح داده ایم.

دستورالعمل صحیح برای انجام دورکاری چیست؟

در بسیاری از کشورهای پیشرفته، دورکاری، امری طبیعی بود که قبل از شیوع کرونا نیز مردم به آن خو کرده بودند اما در کشور ما ،ایران، اکثر افراد با شیوع این بیماری مجبور به انتخاب این گزینه برای پیش برد امور کسب و کار خود شدند. با این حال اکثر افراد علم و تکنولوژی لازم برای مقابله با دورکاری را نداشتند اگر شما هم جز افرادی هستید که همچنان با پیاده سازی دورکاری در سازمان خود مشکل دارید و یا آن را امری کم بازده می دانید، مطالعه مقاله زیر را به شما پیشنهاد می کنیم تا نظر شما را عوض کند.

چگونه دورکاری راه به بهترین شکل پیش ببریم؟

تیم ها را از راه دور مدیریت کنید.

هنگامی که از خانه کار می کنید، دیگر خبری از صحبت های درگوشی با همکارانتان در راهرو شرکت و یا در کنار آبسردکن نیست. دیگر نمی توانید در اتاق استراحت بایستید تا قهوه مورد علاقتان را درست کنید و با دیگر کارمندان پیگیر شایعات شرکت باشید. در مجموع، احتمالاً تغییر خوبی است. مدیران موفق، به طور فعال با کارمندان از راه دور ارتباط برقرار می کنند. جلسات تک نفره هفتگی با افراد و سایر اعلامیه های شرکت برای حفظ ارتباط با افراد و ایجاد حس ارزشمندی و حفظ انگیزه افراد امری ضروری است.

متمرکزکردن امور، به حداقل رساندن همپوشانی سیستم

در غیاب یک دفتر فیزیکی، کارمندان از راه دور به یک منبع کامل و جامع نیاز دارند: اطلاعات کامل درباره شرکت و اطلاعات پروژه، که از هر کجا به راحتی قابل دسترسی باشند. برخی از شرکت ها از دو سیستم جداگانه برای اطلاعات مشتری و اطلاعات پروژه استفاده می کنند.

البته موارد دیگری مانند نرم افزار CRM پارس ویتایگر وجود دارد که داده های پروژه و اطلاعات مشتری را به سبک کانبان (کاریز) را در یک مکان واحد به شما نشان می دهد و از قابلیت های یکپارچه سازی، برای ادغام اطلاعات نرم افزار های مختلف کسب و کار استفاده می کند.

البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که در هر دو مورد، کارمندان باید به مولفه های کار مجازی خود اطمینان داشته باشند، آموزش های لازم را دیده باشند و از پشتیبانی کامل مدیریتی برخوردار باشند. زیرا کار در سیستمی که توسط مدیریت به ندرت بررسی می شود می تواند منجر به خستگی شود. اگر اطلاعات به درستی دسته بندی نشوند، تنها موجب سرگردانی می شوند.

ارتباط بین افراد را قطع نکنید.

شما بعنوان یک کارفرما باید همیشه به دنبال راهی برای ایجاد ارتباط بین کارمندانتان باشید. به عنوان مثال، می توانید جلسه را با به اشتراک گذاشتن یک مطلب کوتاه درباره خودتان یا تعریف یک تجربه حرفه ای شروع کنید تا اعضای تیم را به انجام این کار تشویق کنید. با نرم افزار CRM پارس ویتایگر، می توانید از گزینه هایی مانند چت داخلی استفاده کنید، افراد شما می خواهند یکدیگر را دوست داشته باشند و با آنها ارتباط برقرار کنند، اما در دنیای مجازی به راحتی از بین می رود.

با فروش همراه باشید.

شما نمی توانید قدرت خرید مشتری خود را کنترل کنید، خصوصاً در یک شرایط اقتصادی غیر قابل پیش بینی. اما پل های زیادی وجود دارد که می توانید فروش را (حتی از راه دور) حفظ کنید.

به هر کسی که لازم است، دسترسی به CRM را بدهید.

امیدوارم تیم فروش شما قبلاً از CRM استفاده کرده باشد. در مورد تیم هایی که ارتباط تنگاتنگی با فروش دارند چطور؟

به عنوان مثال، تیم بازاریابی شما تضمین می کند که از ارتباطات خارجی پشتیبانی می کند. تیم حسابداری شما اطمینان می دهد که مشتریان قبض های خود را به موقع پرداخت می کنند.

دسترسی دپارتمان های مربوطه به CRM می تواند شفافیت را افزایش دهد و تیم فروش شما را برای پاسخگویی به سوالات راحت تر کند. البته به افراد  تنها دسترسی هایی که نیاز دارند را بدهید، نه کمتر و نه بیشتر تا از بروز اشکالات احتمالی جلوگیری کنید.

با ادغام محلی کارکنان فروش را تقویت کنید.

هنگام کار از خانه، تیم فروش شما نمی تواند به بخش IT مراجعه کند و از شما کمک بخواهد و بسیار ار کارهایی که هنگامیکه در دفتر بودید انجام می دادی را نمی توانید انجام دهید. به همین دلیل تقویت تیم های فروش خود با راه حل های سلف سرویس بسیار مهم است. به عنوان مثال، ادغام ایمیل و CRM شما می تواند به شما در افزایش فروش، جذب افراد بیشتر و جمع آوری اطلاعات بیشتر کمک کند.

کارهای تکراری را خودکارسازی کنید.

مدیران فروش از نمی توانند که اطمینان حاصل کنند که  مطمئن شوند که نماینده فروش آنها با همه سرنخ ها تماس گرفته و ایمیل های پیگیری را برای آن ها ارسال می کند. بهترین کار برای کم کردن کار نمایندگان و مطمئن بودن از اینکه چیزی از قلم نمی افتد، اتوماسیون یا خودکارسازی امور است. با CRM پارس ویتایگر براحتی می توانید امور تکراری را خودکارسازی کنید و زمان خود را صرف امور مهم تر کنید.

این موضوع را در نظر بگیرید که هر چقدر اطلاعات بیشتری داشته باشید، فروش بیشتری هم دارید. از اطلاعات ذخیره شده در CRM برای پیگیری فعالیت تیم فروش، نرخ تبدیل بالقوه و مقدار خط لوله با چند کلیک استفاده کنید. از این اطلاعات برای درگیر کردن کارمندان خود و افزایش بهره وری استفاده کنید.

دورکاری با نرم افزار CRM پارس ویتایگر را امتحان کنید.

شرکت هایی که توانسته باشند در شرایط کرونا، همچنان کسب و کار خودشان را مانند قبل ادامه دهند، شانس بالایی برای موفقیت دارند. از فرصت استفاده از دورکاری استفاده کنید، آمادگی شرکت و کارمندانتان را بسنجید و ابزارهای قوی مانند نرم افزار CRM را امتحان کنید. بدین ترتیب زمینه موفقیت آینده خود را فراهم کنیم.

https://parsvt.com/teleworking-software/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا