ورود آب به زاینده‌رود ارتباطی به کارون ندارد / طرح‌های انتقال آب قانونی را همه بپذیرند

ورود آب به زاینده‌رود ارتباطی به کارون ندارد / طرح‌های انتقال آب قانونی را همه بپذیرند

مجله زنده خبری / خوزستان مدیرعامل شرکت مدیریت آب ایران با بیان اینکه ورودی آب به زاینده رود هیچ ارتباطی با کارون ندارد ، گفت: 90 میلیون متر مکعب آب نسبت به حجم سد کرخه عددی نیست ؛ بنابراین آب به زاینده رود وارد می شود. این آب منبع آبی در قسمت شرقی و غربی اصفهان برای باغات است.

کااسم تگی زاده حامسی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در خوزستان درباره مسائل تأمین آب در استان خوزستان ، که امروز (16 ژوئیه) در استان خوزستان برگزار شد ، گفت: در منطقه خشک یافت شد ، یعنی. آب به اندازه کافی در آن نیست. پنجاه درصد از جمعیت کشور نیز در مکانهایی زندگی می کنند که فقط حدود 20 درصد از منابع آب موجود است ، بنابراین ما در تأمین آب آشامیدنی در این مناطق مشکل داریم.

به گزارش مجله زنده خبری ، وی افزود: راه حل در این زمینه انتقال آب بین استخرها یا داخل استخر برای تأمین آب آشامیدنی است. اولویت اول سیستم و دولت برای مردم تأمین آب و برق است ، بنابراین نمی توان به مردم گفت تشنه بمانند.

مدیرعامل شرکت مدیریت آب ایران گفت: جمعیت ایران از زمان انقلاب اسلامی دو برابر شده و میزان آب تجدیدپذیر 30 درصد کاهش یافته است. هیچ کس در کشور وجود ندارد که در مورد آب نظر داشته باشد و باور نداشته باشد که آب چالش فوق العاده امروز و آینده است.

وی افزود: ما نمی توانیم 90 درصد آب را در یک بخش یعنی کشاورزی مصرف کنیم و بازدهی آن کمتر از 50 درصد است. چه مدت باید وضعیت به این شکل باشد؟ آب آشامیدنی 7 درصد ، صنعت 3 درصد و بقیه در کشاورزی استفاده می شود.

تقی زاده حمسی گفت: اقتصاد و زندگی کشاورزان به کاشت بستگی دارد و باید آن را مدیریت و هدایت کنیم. ما نمی توانیم به کشاورزان بگوییم که بکارند تا ببینند چه اتفاقی می افتد. ما گفتیم که به هرگونه تصمیم استاندار خوزستان در مورد کشاورزی پایبند خواهیم بود.

وی گفت: “میزان آب پشت سدها مشخص است.” – علاوه بر این موارد ، تغییر اقلیم را نیز تجربه کرده ایم. اگر سیل 98 رخ نمی داد و خشکسالی ادامه داشت ، نمی دانستیم چه باید بکنیم. خوشبختانه سیل در خوزستان خسارت جانی نداشته و به خوبی مدیریت شده است ، اما ما تغییر اقلیم داشتیم و چاره ای جز صبر نداریم. ما همچنین باید با مردم صحبت کنیم.

معاون وزیر نیرو با اشاره به انتشار مطالبی در مورد وضعیت کمبود آب در استان خوزستان افزود: فضای مجازی بی رحمانه است ، اگر بخواهیم خود را با آن تنظیم کنیم نمی توانیم زندگی کنیم. دولت تا آنجا که ممکن است اعتبار و پول برای خوزستان فراهم کرده است. آب و فضا محدود است اما استاندار خوزستان چه کاری می تواند برای هورالعظیم انجام دهد؟

وی با بیان اینکه ورود آب به زاینده رود ربطی به کارون ندارد گفت: 90 میلیون متر مکعب آب در مقایسه با حجم سد کرک عددی نیست این آب منبع آب شرق و غرب اصفهان برای باغات است.

تقی زاده خامسی با اشاره به انتقاد از پروژه انتقال آب بهشت ​​آباد گفت: پروژه بهشت ​​آباد یک سیستم آبرسانی است که باید بیش از یک میلیارد متر مکعب آب را به سه شهر مورد بررسی ما انتقال می داد و یک چهارم آن برای آب آشامیدنی بود. اصفهان شد.

وی افزود: دو یا سه سال پیش این پروژه در دست اجرا بود اما به دلیل عدم مجوز زیست محیطی متوقف شد. تا به امروز هیچ پروژه ای بدون مجوز زیست محیطی راه اندازی نشده و با این مجوز متوقف نشده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت آب ایران گفت: هر طرح انتقال آب موافقان و مخالفان خود را دارد اما پس از طی مراحل قانونی ، همه مجبورند آن را بپذیرند.

وی افزود: پروژه بهشت ​​آباد برای تحقیقات زیست محیطی به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شد اما آنها این تونل را رد کردند. بررسی در حال انجام است و باید اقدامات قانونی انجام شود. تونل از قبل بسته شده و کار نمی کند.

تقی زاده خامسی گفت: در سه شب خروجی سد کرخه سه برابر شده است اما آب به کف نمی رسد و برای کشتارهای غیرقانونی آب در وسط جاده گرفته می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا