اقتصادی

اولین اقدام عبدالملکی در وزارت کار چه خواهد بود؟

بسیاری از کارشناسان کار بر این باورند که وزیر کار جدید باید در قدم اول برنامه کامل واکسیناسیون را تا پایان کار خود آغاز کرده و از ظرفیت مدیران شایسته و م toثر برای تحقق برنامه ها و وعده های خود استفاده کند. گروه های مرتبط با این وزارتخانه ، از کارگران و بازنشستگان گرفته تا تعاونی ها ، هنگام روی کار آمدن دولت جدید از وی انتظار دارند.

به گزارش مجله زنده خبری ، حجت عبدالملکی که در مجلس به عنوان نامزد تصدی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده بود ، در نهایت با کسب 191 رأی موافق و پیوستن به این وزارتخانه ، اعتماد مردم بهارستان را جلب کرد.

وی از اولین روزهای ارائه خود در پارلمان به عنوان گزینه پیشنهادی به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، برنامه های خود را برای اداره و وظایف این وزارتخانه وسیع و طولانی ارائه کرد. طرحی 77 صفحه ای که اگرچه مورد توجه کارشناسان متداول و نزدیک به اقتصاد کلان است ، اما عناوین آن استراتژی های عملیاتی را برای هفت حوزه مهم و موثر ارائه می دهد.

وزیر کار جدید همان شب با کسب رای اعتماد در مجلس به ساختمان وزارتخانه در خیابان آزادی رفت و مورد استقبال وزیر سابق شریعتمداری قرار گرفت.

عبدالملکی ، مانند دیگر وزرای کابینه ، دیروز وارد کابینه خود شد و با معاونان و مدیران وزارتخانه دیدار کرد. اگرچه هیچ خبری از این نشست منتشر نشد ، اما وی اعلام کرد که به عنوان رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال ، همچنان به تقسیم کار ملی بین وزارتخانه ها در بالای دستور کار خود ادامه می دهد.

وی همچنین از ایجاد سیستم سه جانبه بین کارفرمایان کارگران و دولت برای رسیدگی به مسائل حقوقی خبر داد.

وزیر جدید کار بر بخش تعاونی متمرکز خواهد شد زیرا مشاغل و مراقبت های اجتماعی را ایجاد می کند و مصمم است از بازار سرمایه به نفع تعاونی ها استفاده کند.

رویکرد عبدالملکی در وزارتخانه

همانطور که قبل از رای اعتماد به مجلس و توضیح برنامه های خود گفت ، وی افزود: افزایش سهم بخش تعاونی ، که در حال حاضر بسیار اندک است ، و اجرای قوانین باقی مانده برای بخش تعاونی ، از جمله سند توسعه تعاون به عنوان دو اصل رویکرد در وزارت کار نامیده می شود.

وزیر جدید کار ، ضمن برنامه ریزی برای افزایش سهم بخش تعاونی به عنوان یکی از اولویت های خود ، اعلام کرد که سهم بخش تعاونی در حال حاضر بین 3.5 تا 5 درصد پیش بینی شده است ، در حالی که این سهم باید تا پایان سال به 25 برسد. برنامه ششم.. درصد به دست آمده است و اکنون که در آستانه تدوین برنامه توسعه هفتم هستیم ، این سهم هنوز پابرجاست.

اصلاح قانون تعیین دستمزد کارگران ، تدوین برنامه یارانه بیمه کارگران برای کارفرمایان ، توسعه اشتغال در خانه و افزایش سهم کارگران خانگی ، راه اندازی سیستم اشتغال جامع در ایران ، اجرای یک تکنیک جامع فنی و حقوق حرفه ای و روشن شدن درآمد و هزینه های سازمان تامین اجتماعی از دیگر اولویت ها است. عبدالملکی اعلام کرد که اگر به وزارت کار برود پیگیری خواهد کرد.

بسیاری از افراد و گروه های هدف مرتبط ، از جمله کارفرمایان و بازنشستگان ، اکنون امیدوارند که بتواند رفاه و معیشت خود را در کوتاه مدت بهبود بخشد و با یافتن راه حل هایی برای ساختارهای نامتعادل در وزارتخانه ، برخی قوانین را اصلاح کند.

راه حل ارزان برای حفظ اشتغال موجود

حمید حاج اسماعیلی ، کارشناس روابط کار در گفت وگو با مجله زنده خبری ، مشکل اشتغال را یکی از اولویت های اصلی کشور می داند و آن را یکی از وظایف مهم وزارت کار می داند. به گفته وی ، ایجاد شغل در شرایط کنونی هزینه بر است و حفظ اشتغال موجود و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط ​​باید به عنوان یک راه حل ارزان در دستور کار عبدالمالکی قرار گیرد.

احیای بنگاههای نهفته و افزایش ظرفیت آنها ، بازگشت کارگران بیکار به چرخه تولید و فعال شدن دو میلیون شغل از دست رفته در زمان تاج از مهمترین اقداماتی است که حاج اسماعیلی بر ضرورت پرداخت عبدالمالکی به آنها تأکید می کند. توجه و سازماندهی شده در وزارت کار ..

این کارشناس کار همچنین کرونا را مهمترین چالش عبدالمالکی پس از بازدید از وزارت کار ذکر کرد و گفت: وی پس از استقرار در این وزارتخانه ، باید مشکل را با کرونا از طریق هماهنگی و ارتباط با دیگر وزارتخانه های دولت حل کند. برنامه کامل واکسیناسیون را تا پایان شرایط کاری خود شروع کنید.

واکسیناسیون کارگران کارخانه در اسرع وقت

پیش از این ، رضا محمودی ، کارشناس اشتغال و همکاری ، اولویت عبدالمالکی برای رای اعتماد به مجلس را واکسیناسیون کارگران کارخانه در اسرع وقت عنوان کرده بود و از او خواست تا با توجه به وضعیت شرق ، تعاونی ایجاد کند. کشور. مرزها و وضعیت کنونی در افغانستان ساکنان را در مرز قرار داده و معیشت خود را در دستور کار قرار دهید.

وی به مجله زنده خبری گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانه هایی که با معیشت مردم ارتباط دارند و نمی توانند در این شرایط کار خود را متوقف کنند ، باید در اسرع وقت در اولویت قرار گیرند ، زیرا واکسیناسیون کارگران هزینه بیشتری دارد. کمی در مورد وزارت کار.

این کارشناس با بیان این نکته که با برنامه ریزی و مدیریت مناسب می توان به اهداف مورد نظر در این وزارتخانه دست یافت ، وزیر کار را به استفاده از ظرفیت افراد واجد شرایط و حرفه ای در وزارت کار توصیه کرد و نگاه سیاسی را از این وزارتخانه حذف کرد. به

وزیر کار در زمینه ایجاد شغل در محیط کنونی کشور دیدگاه مثبتی دارد و پتانسیل بالایی برای اشتغال زایی در اقتصاد ایران دارد. او نگران معیشت است و موضوع فقر در موضوع رفاه را بسیار جدی می داند. به

تحقق وعده ها و پیگیری مطالبات مهمترین خواسته ای است که همه گروههای هدف مرتبط با این وزارتخانه ، از کارگران و مستمری بگیران گرفته تا تعاونی ها ، هنگام روی کار آمدن دولت اصلی از وی انتظار دارند.

باید دید عبدالملکی به عنوان وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در اولین گام کدام یک از برنامه های کوتاه مدت و وعده های خود را عملی خواهد کرد؟

به گزارش مجله زنده خبری ، حجت عبدالملکی موفق شد روز چهارشنبه با 191 رای موافق در صندلی وزارت کار بنشیند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا