سلامت و تندرستی

گودرزی: وزیر پیشنهادی بهداشت در برابر اجرای مطالبات نمایندگان باید تضمین بدهد

نماینده مردم بروجرد در مجلس تاکید کرد: وزیر بهداشت پیشنهادی باید در مورد درخواست پزشک خانواده ، مبارزه با مافیای دارویی و تجهیزات پزشکی ، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی به نمایندگان اطمینان دهد.

به گزارش مجله زنده خبری ، عباس گودرزی ، برخلاف وزیر پیشنهادی بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، در جلسه بعد از ظهر مجلس گفت: در کمیته بهداشت درباره کمبود پزشک و بحرانی که در چند سال آینده با آن روبرو خواهیم شد ، به وزیر پیشنهادی ، من هشدار دادم که در 11 سالی که وی دبیر شورای توسعه دانشگاه علوم پزشکی بوده است ، نه تنها ظرفیت دانشگاه ها افزایش نیافته بلکه در مقایسه با زمان روی کار آمدن وی نیز کاهش یافته است.

وی افزود: دسترسی به پزشکان و خدمات پزشکی و انحصار ایجاد شده توسط ارائه خدمات پزشکی و عدم تمایل پزشکان برای حضور در مناطق فقیرنشین از دیگر مواردی است که باید به طور جدی پیگیری شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: برای گرفتن پزشک متخصص باید از آنها بخواهیم به مناطق فقیرنشین بیایند. مردم در خط خدمات پزشکی آواره در تهران و مراکز استانها هستند. چرا با وجود نخبگان و امکانات از ظرفیت ها استفاده نمی شود؟ میانگین پزشک عمومی در ایران 11.7 در هر 10.000 نفر ، در کشورهای پیشرو 30 در هر 10.000 نفر و پزشک متخصص 5.9 در هر 10.000 نفر است ، در حالی که در کشورهای پیشرو این رقم بین 20 تا 30 است. این برای 10.000 نفر است. دندانپزشکان دارای 3.29 نفر در 10000 نفر هستند ، در حالی که جمعیت بسیار بیشتری در کشورهای توسعه یافته وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد زیرساخت جدید در حوزه علوم پزشکی خواسته ملت ایران است. چین که بیشترین درصد تاج را داشت ، اعلام کرد که 92 درصد تاج را به طب سنتی محدود کرده است. ما 14 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تاج دریافت کردیم ، اما حتی یک دلار برای طب سنتی هزینه نکردیم. طب سنتی در ایران سرکوب شده است. حداقل یک اتاق در بیمارستان های طب سنتی اختصاص دهید.

در پایان گفت: چرا صداوسیما وقت نمی گذارد تا درباره طب سنتی بحث کند؟ چرا برچسب محصولات تراریخته را وارد نمی کنید؟ انتظار داریم وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس اطمینان دهد که در خصوص اجرای پزشک خانواده ، مبارزه با فساد در پزشکی و تجهیزات پزشکی ، کمبود پزشک و ترویج طب سنتی اقداماتی انجام خواهد داد ، در غیر این صورت ما مخالف آن هستیم. به

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا