اجتماعی

ایران آمادگی دریافت بیشتر واکسن از منابع مختلف را دارد

دکتر جعفر حسین ، نماینده سازمان بهداشت جهانی در جمهوری اسلامی ایران ، در بیانیه ای با موضوع “واکسیناسیون علیه کووید -19 در ایران” ، بر آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای دریافت واکسن های بیشتر از انواع مختلف تاکید کرد. منابع

به گزارش مجله زنده خبری و اطلاعیه مطبوعاتی وزارت بهداشت ، در متن این بیانیه آمده است:

تهران ، 20 آگوست 1400: سازمان بهداشت جهانی (WHO) شیوع کووید -19 در ایران را از نزدیک زیر نظر دارد. این سازمان مجدداً بر تعهد خود در حمایت از کشور در پاسخ به این بیماری همه گیر تأکید می کند.

سازمان بهداشت جهانی از افزایش دفعات واکسیناسیون علیه کووید -19 در ایران با کمک واکسن های بین المللی و تولید داخلی استقبال می کند. بر اساس آمار ارائه شده توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران ، تا 20 آگوست امسال (29 آگوست) ، 21 میلیون و 805 هزار و 879 نفر در ایران دوزهای اول و دوم انواع مختلف کوئید -19 را دریافت کرده اند. واکسن ها.. این بدان معناست که بر اساس آمارهای فوق ، 19.3 درصد از کل جمعیت ایران اولین دوز را دریافت کرده و 6.38 درصد به طور کامل واکسینه شده اند که نشان دهنده تغییر قابل توجه واکسیناسیون عمومی در این کشور است. با این حال ، این به تنهایی برای شکستن زنجیره انتقال کافی نیست.

از سوی دیگر ، توضیح این امر ضروری است 8.5 میلیون دوز واکسن توزیع شده از طریق مکانیسم ترتیب ذکر شده در بیانیه قبلی در ماه های آینده وارد خواهد شدبه بنابراین ، 3 میلیون دوز دیگر از این مقدار در ماه های آگوست و سپتامبر تحویل داده می شود.

سازمان بهداشت جهانی ضمن ارائه توضیحات فوق برای ابهام ، اعلام می کند که دولت جمهوری اسلامی ایران اکنون آماده دریافت واکسن های بیشتر از منابع مختلف است.

سازمان بهداشت جهانی همچنین تأکید می کند که واکسن ها به تنهایی برای جلوگیری و کنترل همه گیری کووید-19 کافی نیستند.به بنابراین ، دولت ، جوامع و افراد باید تمام اقدامات بهداشتی عمومی و پیشگیرانه را برای قطع زنجیره انتقال ویروس در کشور انجام دهند.

“ما همچنین از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که اطلاعات مناسب را در اختیار سازمان های بین المللی قرار دهد تا در همکاری بیشتر برای نجات جان افراد آسیب پذیر به ما کمک کند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا