اجتماعی

حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت واکسن‌های ایرانی کووید ۱۹ ضروری است

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها بر اساس توانمندی های خود به تولید انواع واکسن ها دست یافته است و باید از حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت آنها برخوردار باشد. ”

به گزارش مجله زنده خبری، دکتر محمد حسین نیکنام در کنفرانس جهانی کووید 19 که با حضور وزیران و معاونان وزیر بهداشت صربستان، اسلوونی، آلبانی، بلغارستان و مقدونیه برگزار شد، ضمن تاکید بر چالش های فراوانی که کووید 19 در دو دوره اخیر برای مردم ایجاد کرد، گفت: سال‌ها جهان و همچنین جهش‌های این ویروس که رنج زیادی را برای مردم سراسر جهان به همراه داشته و مشکلات زیادی را در ارتباطات بین جوامع به‌ویژه ارتباطات مرزی بین کشورها ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: مردم ایران نگران مشکلات ناشی از آن هستند. تحریم های یکجانبه ایالات متحده نیز برای دسترسی به واکسن کووید در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه بوده است، اما با تکیه بر توانایی خود در تولید انواع واکسن‌های کووید و در حال حاضر حمایت سازمان جهانی بهداشت برای تسهیل واکسن‌های تولید شده در ایران برای مقابله با کووید 19.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: مبارزه با ویروس کرونا نیازمند هوشیاری و اتحاد همه مردم جهان از جمله جوامع کم برخوردار و حتی پیشرفته در برابر این ویروس است و از همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی می خواهم که همکاری و همکاری لازم را داشته باشند. برای به اشتراک گذاشتن تجربیات برای کمک به مبارزه با این ویروس شرور.

به گفته وزارت بهداشت، کنفرانس جهانی مجازی کووید 19 در مورد کنترل همه‌گیری از 6 تا 8 آوریل 1401 در سطح وزیران به میزبانی بلگراد، صربستان برگزار شد. دکتر محمد حسین نیکنام مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت به عنوان نماینده وزیر بهداشت در این همایش مجازی به ایراد سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا