سلامت و تندرستی

تأکید جامعه مدرسین بر لزوم رعایت مضاعف شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌ها

جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم با صدور بیانیه ای در آغاز ماه محرم بر ضرورت بکارگیری کامل روشهای بهداشتی در عزاداری تأکید کرد.

به گزارش مجله زنده خبری ، متن این بیانیه با امضای آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه کوم به شرح زیر است:

“ماه محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر ، ماه حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان ، اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ، در مسیر احیا قرار گرفت. از اسلام نصیحت حسین فرصت بسیار خوبی برای به دست آوردن نعمت های الهی و تجدید وفاداری به موقع و پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است.

با تکیه بر مکتب بزرگ عاشورا و با رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توصیه های عالی ترین مراجع تقلید (دامت برکاتهم) در صحنه های مختلف ، ملت شریف ایران ارتباط عمیقی با حماسه حسینی برقرار کرده است و از شهید کربلا آزادی و افتخار کسب کرده است. عزت و اقتدار این افراد و قدرت آنها تا آخرین نفس عهد و پیمانشان با شهید مظلوم و سرافراز کربلا از کربلا باقی خواهد ماند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم متواضعانه ، بر اساس حدیث روشنگر امام رئوف علی بن موسی الرضا (علیه السلام) که فرمودند: “خدا رحمت کند عبدا احیا امرنا” ، در عبادت و تکریم خطبه های حسین قدمی برداشت. ملاقات کرده و نکات زیر را برجسته می کند:

1. مبلغان ، مبلغان و تذکرات عزیز ، از فرصت منحصر به فرد محرم و صفر برای ترویج ارزشمندترین و پویاترین طرح اجتماعی اسلام استفاده کنید که نقش مستقیمی در احیای دین دارد ، یعنی. جامعه با احیای این تعهد رها شده. این اقدام نمونه بارزی از فرهنگ “تمایل به انجام کار خوب و نهی از منکر” شهید تشنه کربلا است. وظیفه عمومی این است که حقوق مردم و اهداف انقلاب اسلامی را بخواهیم ، آنها را علنی رصد کنیم و گسترش ارزشهای الهی را دنبال کنیم. پیروان مکتب حسینی باید پیشقدم بوده و از انحرافات و انکارهای سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی جلوگیری کنند و به نظام اسلامی در پیمودن راه خود کمک کنند.

۲ مدرسه عاشورا ارائه دهنده نماز و عدالت است. انقلاب اسلامی با برپایی قیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) با شعارهای اسلامی مانند وعده نماز و عدالت پیروز شد. مردم باید تلاش کنند تا این دو حقیقت محوری را مطالبه کنند تا شور و شعور انقلابی عاشورا را در جامعه نهادینه کنند. بر این اساس ، درسها و درسهای عاشورا باید در همه ابعاد تشویق و تأکید شود. تفسیر عاشورایی و توضیح معرفتی شناختن جبهه حق و باطل و روشنگری برای امام نور و بی گناهی پادشاهان ظلمت هنوز نیاز اساسی انقلاب اسلامی است و مردم باید در جهاد بزرگ با استکبار مبارزه ای دائمی و بصیرتی انجام دهند. و مبارزه با ظلم و خیانت جهانی. مظلوم و دشمن ستمگران باشید.

3. احیای اسلام منوط به زنده نگه داشتن مکتب عاشورا است. بنابراین ، هم افراد و هم کارکنان این حوزه مأموریت دشواری دارند. مردم عزیز ، به دلیل رعایت مضاعف رویه های بهداشتی در جلسات حسینی و کارکنان ، نقش مهمی در آمادگی برگزاری این جلسات دارند. پیشاپیش از همه مردم ، مدیران و مسئولانی که برای باشکوه ترین برگزاری این مجالس مذهبی و الهی تلاش می کنند تشکر می کنیم و از رسانه ملی و دیگر رسانه های تبلیغاتی واقعی و مجازی می خواهیم تلاش خود را برای ترویج و تأمل در این گردهمایی ها مضاعف کنند. به

4. ما امیدواریم که خداوند با برکت این جلسات حسین و عزاداری عاشقانه مردم روستاها و توسل آنها ، شر دشمنان اسلام و شر این ویروس شیطانی را از سرتاسر جهان برطرف کند. به ویژه کشور عزیزمان ایران و فضای علمی باید به محیط سمینار و دانشگاه و سایر مراکز تحقیقاتی بازگردد و رئیس جمهور باید بتواند بر اساس وعده هایی که برای مهار تورم ، تورم ، مراقبت از معیشت مردم ، ایجاد هماهنگی ملی و ارتقاء موقعیت ایران اسلامی در زمینه های مختلف

در پایان ، از خداوند متعال می خواهیم که بیشترین موفقیت ممکن را در خدمت به جلسات پرشور مذهبی و فرصت دریافت فیض از منبرها و میراث را برای مردم به ارمغان آورد و همچنین عزاداران بنیانگذاران این جلسات را در گروه عارفان و آشنایان عزادار کند. حقوق آنها.. اشراف را قرار دهید. ان شاء الله »

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا