ورزش و نشاط

نتایج المپیک مشکلات تکواندو را تحت شعاع قرار داده/ لیگ‌های پایه مفید نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سرمربی ایرانی تیم ملی عراق به آنلاین گفت: این یک اصل کلی است که هیچ ورزشکار ، مربی و حتی فدراسیون نمی خواهد در رویدادی مانند المپیک از دست بدهد. من معتقدم که همه برای حضور تکواندو ایران در توکیو زحمت کشیده اند ، اما ما باید از همه متخصصان ، زحمت کشان و قهرمانان دعوت کنیم تا کاستی ها و اشتباهات خرد جمعی را مطالعه کرده و در المپیک 2024 موفق شوند تا نقش راهی برای طراحی بازی کنند. و به درستی اجرا شود

وی ادامه داد: من معتقدم که فدراسیون تکواندو باید از شورای برون مرزی وزارت ورزش درخواست کند تا تکواندوکارانی که قصد شرکت در مسابقات ارزیابی بین المللی را دارند تنها با هماهنگی فدراسیون و بدون مجوز شورا (که باید نماینده وزارت باشد). “ورزشهایی که وزن مالی زیادی دارند) تا بتوانند حضور داشته باشند. مانند سایر نقاط جهان ، آنها آزادانه به مسابقات اعزام می شوند و امتیاز جمع آوری می کنند و همچنین برای تکواندو در کشور مفید است.

یاری افزود: “مطمئناً در سال 2022 رویدادهای جهانی و قاره ای برای خردسالان و نوجوانان برگزار می شود و من معتقدم که فدراسیون باید مسابقات قهرمانی کشور را در رده های سنی جوانان و نوجوانان در نوامبر یا دسامبر با سن 2022 برگزار کند.” برای ورود به اردوی تیم ملی. قهرمانان این مسابقات به همراه بهترین اعضای تیم های انتخابی ملی باید اردوی تیم ملی را تشکیل دهند. تاج مانع از برگزاری مسابقات در این گروه های سنی برای دو نفر شد در حالی که اکثر کشورها در سراسر جهان ، به ویژه در اروپا و کشورهایی مانند ازبکستان و بسیاری دیگر ، رقابت و آموزش را دنبال کنید.

این کارشناس تکواندو افزود: ما باید به رده های سنی اصلی (کودکان ، نوزادان و نوجوانان) توجه ویژه ای داشته باشیم و همه می دانیم که در این رده های سنی در جهان و آسیا بهترین نتایج را کسب کرده ایم اما این قهرمانان آزاد شدند بعد از مسابقات “ما باید قهرمانان این گروه های سنی را بارها و حتی هر از گاهی به اردوها دعوت کنیم و حتی برخی از اعزام ها را همراهی کنیم تا برای گروه سنی بزرگسالان مثمر ثمر باشد. در حالی که می توان به هیئت های استانی در اجرای اردوهای برون مرزی کمک کرد ، تکواندو در استان افزایش می یابد و هزینه های اجرای اردوها کاهش می یابد.

سرمربی سابق تیم ملی نونهالان با بیان اینکه اعزام مربیان سازنده به همراه تیم های ملی باید در دستور کار قرار گیرد گفت: “کشورهای در حال توسعه تکواندو مانند روسیه ، انگلیس ، ازبکستان ، اسپانیا ، …. بازیکنان با رهبر آنها از سرمربی تیم ملی استفاده می کنند. این سوال در المپیک کاملاً واضح بود. به عنوان مثال روسیه در المپیک با چهار بازیکن و پنج مربی شرکت کرد که یکی از آنها سال ها سرمربی تیم ملی بوده است و این تیم بیشترین مدال را کسب کرده است.

یاری همچنین به لیگ اشاره کرد و گفت: من از سال 1378 در همه لیگ های بزرگ حضور داشتم و اکنون پس از سالها تجربه به این نتیجه رسیده ام که لیگ های گروه های سنی اصلی به ویژه کودکان و نوزادان اصلا مفید است.. و من پیشنهاد می کنم که این مسابقات لغو شود و در عوض مسابقات بیشتری برگزار شود. یا مکانیسم لیگ را کمی تغییر دهید.

وی ادامه داد: نتیجه نامطلوب لیگ رده های سنی اصلی را باید از چند جهت مورد بررسی قرار داد. این واقعیت که بازیکنان در رده های سنی جوانان و غیر جوانان مجبور نیستند در مسابقات قهرمانی شرکت کنند ، مانند یک لیگ طولانی ، برخی از تیم ها حامی مالی دارند ، اما اکثر تیم ها با هزینه پدر و مادر و مربیان در لیگ شرکت می کنند ، و از نظر سنی این بازیکنان قدرت تجزیه و تحلیل دارند. آنها این کار را نمی کنند و چون به حساب شخصی فرستاده می شوند ، مطمئناً نقص هایی در تیم دارند و این یک ضربه روحی بد برای آنها ایجاد می کند. از سوی دیگر ، من بارها دیده ام که مربیان وزن زیادی از بازیکنان می گیرند تا نتیجه بگیرند و حتی قرص های کاهش وزن را که در لیست داروهای ممنوعه بدون در نظر گرفتن مسائل پزشکی تجویز می شوند ، تجویز می کنند. زدند و رفتند. بازیکنان به یک یا دو بازی در روز عادت کرده اند و نمی خواهند در بسیاری از مسابقات شرکت کنند. حداکثر برای دو بازی ، تیم ها باید کمتر از یک هفته طول بکشد تا از استانی به استان دیگر بروند. و این بار مالی زیادی را بر دوش تیم ها می اندازد.

سرمربی ایرانی تیم ملی عراق افزود: رده سنی نوجوانان از 15 تا 17 سال است اما در لیگ های ایران از 15 تا 16 سال برگزار می شود که این یک ضعف بزرگ است. من بارها این موضوع را با لیگ مطرح کرده ام و پاسخ را شنیده ام که سهمیه جوانان برای تیم های بزرگسال وجود دارد ، اما با یک نگاه ساده به تعداد تیم های لیگ جوانان و جمعیت آماری آن لیگ ها و تعداد بازیکنانی که می روند به لیگ های بزرگسالان برای سهمیه بندی. با استفاده از آنها می توانید بفهمید که چه تعداد از این نوجوانان از تکواندو فاصله گرفته اند.

یاری در پایان نقش لیگ جهانی را ستون فقرات تیم ملی و لیگ برتر عنوان کرد و گفت: این مسابقات فقط باید برای بازیکنان زیر 21 سال باشد که در لیگ برتر بزرگسالان حضور ندارند. نه اینکه قوانین طوری طراحی شده باشند که به برخی تیم ها اجازه دهد هم در لیگ برتر و هم در لیگ نقش جهان و گاهی در لیگ جوانان شرکت کنند. در عین حال ، پیشنهاد می کنم حساب امتیاز بازیکنان قرآن که فقط برای رده های سنی قرقیزستان در لیگ های ملی و مسابقات قهرمانی کشور است ، از تیم ها جدا شده و جداگانه نگهداری شود. از آنجا که بحث بازیکنان قرآن فراتر از مشکلات فنی تکواندو است و به نظر من امتیاز بازیکنان قرآن نباید با بازیکنان قرقیزستان ادغام شود و سرنوشت تیم ها با این امتیازها تغییر می کند. در گذشته شاهد بودیم بازیکنی به عنوان نفر اول مسابقات قهرمانی کشور تبدیل شده و با توجه به مدال طلای کشور امتیاز کسب می کند و تیم استانی یا لیگ خود را از رتبه های هفتم و هشتم به روی سکو می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا