اجتماعی

۲۱ میلیون دُز واکسن کرونا در انبارهای وزارت بهداشت/ ورود ۱۸میلیون دُز دیگر تا یکشنبه

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن انبار در انبار خود داریم ، گفت: فردا 8 میلیون دوز و روز یکشنبه 10 میلیون دوز و تا پایان ماه جاری ، 40 میلیون دوز وارد می شود. دوزهای واکسن و شاید ما تا 50 میلیون دوز داریم و از این بابت خوشحالیم.

به گزارش مجله زنده خبری ، دکتر بهرام عین الهی در جلسه بررسی اجرای پنجمین گام “طرح ژنرال های حاسم سلیمانی” که با حضور سرلشکر سلامی فرمانده سپاه ، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج سرکوب شده ما گفتیم که در تاریخ کشور بی سابقه است و این بحران ناشی از بیماری کروناویروس است که متأسفانه روزانه شاهد مرگ بیش از 600 بستگان در کشور هستیم. در واقع هریک از این افراد دارای خانواده هایی هستند که شکایت دارند و صحنه هایی که برای کادر بهداشتی وزارت بهداشت و همه مردم غیرقابل تحمل است.

وی افزود: ما شهدای گرانقدر زیادی را در این زمینه تقدیم کرده ایم و در هر صورت تلاش کادر بهداشت قابل ستایش است. در کشور ما ، پس از انقلاب ، ما موفقیت های زیادی در زمینه بهداشت و درمان داشته ایم و در منطقه خود و در خاورمیانه حرفی برای گفتن داریم و در بسیاری از نقاط ما نقش اصلی را ایفا می کنیم. امروز ما 20000 استاد در دانشگاه های کشور داریم که دانشمندان بسیار خوبی هستند و در همه علوم پزشکی افراد برجسته ای با عناوین علمی بالا داریم که به مردم خدمت می کنند و زحمت می کشند.

عین الهی با اشاره به اینکه این تاج در سراسر جهان ایجاد شده و تلفات زیادی را به دنبال داشته است ، گفت: “همه دانشمندان در تلاش برای کنترل بیماری هستند.” لازم به ذکر است که به گفته همه دانشمندان جهان ، مهمترین چیزی که می تواند این بیماری را کنترل کند ، واکسیناسیون است. البته رهایی از بیماری از طریق واکسیناسیون امکان پذیر نیست ، اما از شدت بیماری می کاهیم و در واقع مرگ و میر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. ما نمونه ای از آن را در کشور داریم. سال گذشته ، کارکنان بهداشتی ما واکسینه نشدند که منجر به مرگ و میر زیادی شد ، اما امسال تقریباً 95 درصد از کارکنان بهداشت واکسینه شدند. این نشان می دهد که واکسن یک راه موثر و مفید برای کنترل بیماری است.

وی گفت: بر این اساس ، در ابتدای کار دولت ، با نظر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور ، تلاش های زیادی برای کار روی این موضوع انجام شد. با تلاش های جمعی و شبانه روزی که انجام شده است. ساخته شده ، ما شاهد ورود تعداد زیادی واکسن از کشورهای مختلف در مدت زمان کوتاه هستیم. در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن انبار در انبار ما موجود است. فردا 8 میلیون دوز و 10 میلیون دوز در روز یکشنبه وجود خواهد داشت و تا پایان ماه جاری 40 میلیون دوز واکسن و شاید تا 50 میلیون دوز داریم و از این بابت خوشحالیم. از سوی دیگر ، مراکز تولید واکسن ما مانند برکت ، سیناگن ، فخرا ، پاستور و رازی نیز تأیید شده است.

آین اللهی گفت: “ما اکنون پنج مرکز تولید واکسن داریم که هر کدام با روش های پیشرفته متفاوت تولید می شوند.” چندین مرکز در صف هستند ، مانند واکسن نورا ، که با فناوری خوبی کار می کنند و امیدواریم ماه آینده بتواند وارد شود. بنابراین ما از امنیت قلبی خوبی برای آینده واکسیناسیون خود برخوردار هستیم.

وی گفت: خدا را شکر اولین مرحله را مشاهده کردیم که ورود واکسن بود. ما آمده ایم و مطمئن هستیم که ادامه خواهد داشت. دومین مرحله ای که در حال برنامه ریزی هستیم ، مرحله واکسیناسیون و واکسیناسیون است که در این مرحله باید این حجم واکسن را سریع تزریق کرده و سریع واکسینه شویم. در اینجا کارکنان گران قیمت و محترم وزارت بهداشت که واقعاً زحمت می کشند دست به کار شدند.

عین اللهی با بیان اینکه ما انتظار یک حرکت مردمی را داشتیم ، گفت: “هر حرکت مردمی از ابتدای انقلاب موفق بوده است.” مانند جنبش بسیج که صحنه هایی در دفاع مقدس ایجاد می کند که در جهان بی نظیر است. در زمینه پزشکی نیز جامعه پزشکی را بسیج کردیم که در همه زمینه ها موفق بود. بنابراین ، برای اینکه بتوانیم واکسیناسیون موثری داشته باشیم ، به حرکات و کمک افراد نیاز داریم و انتظار داریم همه بتوانند به ما کمک کنند ، مانند تهیه مکانی برای واکسیناسیون ، یا اینکه نیروهای جوان ، دوست داشتنی ، مذهبی و حزب الله وارد شوند. به بودن. البته ما در آن مدت صحنه های خوبی را دیدیم. به عنوان مثال ، در سفر من به اهواز ، یک حسین معروف را نشان دادند که 24 ساعته با نیروهای خود حسین واکسینه می کند و این بسیار خوب بود.

وزیر بهداشت نیز از رسانه ها تشکر کرد و گفت: من می خواهم رسانه ها حرکات مردمی را نشان دهند. در این حسین ما فقط یک ارتباط بهداشتی داشتیم و آنها همه کارها را انجام دادند ، یا یک استادیوم بسیار بزرگ در تبریز تهیه کردند و دانشجویان پزشکی در همه مناطق واکسینه شدند و به هیچ وجه صف وجود نداشت. بسیج نیز نقش مهمی داشت و همه جا دوست ما بود. ما فراموش نمی کنیم که چگونه نیروهای بسیج در سالهایی که ما دچار سیل شدیم در بحران کمک کردند. آنها در صحنه های مختلف از جمله زلزله و … کمک کردند و امروز بحران در تاج است. انشاءالله نیروهای بسیج با کمک وزارت بهداشت با این فرماندهان که در تمام صحنه ها حضور داشتند در این حجم واکسن کمک خواهند کرد. امروز احساس می کنیم در این زمینه نیاز داریم و امیدواریم با کمک شما کار را در مدت کوتاهی به پایان برسانیم.

عین اللهی تاکید کرد: زمان برای ما بسیار مهم است. ما حتی سعی کردیم واکسن را در جاهایی قرار دهیم تا واکسن یک روز زودتر برسد. یک دقیقه برای ما ارزشش را دارد زیرا ما در حال تکمیل موج پنجم هستیم. تلفات دیده شده پایان موج پنجم را نشان می دهد و انشاء الله در یکی دو هفته کاهش می یابد. ما این شانس را داریم که برای موج ششم آماده شویم. این فرصت طلایی که حدود شش تا هفت هفته است هر روز برای ما ارزشمند است. لطفاً یک دقیقه را از دست ندهید و در صورت آمدن واکسن بلافاصله تزریق کنید. یک روز ارزش وقت ما را دارد. خدا را شکر ، ما دیگر شاهد این حجم مرگ ومیر نخواهیم بود و واکسیناسیون به سرعت انجام می شود.

او گفت: “به همین دلیل است.” واکسیناسیون مورد نیاز است و ما آن را واکسیناسیون موحدین نامیده ایمبه در واقع نوعی جهاد است. امروز در ایام محرم هستیم و فاصله کمی با اربعین داریم. در این روزها که همه قلبها به اباعبدالله است ، انشاءالله در این ایام محرم که همه به دنبال خیریه و کارهای خیر هستند ، امروز مهمترین کار و جهاد به نام خدا در این حماسه ملی واکسیناسیون شرکت می کند ، که ما انتظار داریم همه در مورد پرسنل به ما کمک کنند. شریف ، وزارت بهداشت را برای تزریق سریع این حجم واکسن ، که وارد کشور شده و در حال تولید است ، همراهی کرد.

آیین اللهی گفت: “من به شدت از روسای دانشگاه می خواهم که بیش از یک مرکز واکسیناسیون ایجاد کنند و ساعات واکسیناسیون نباید به یک شیفت محدود شود.” مردم ما باید به آنها احترام بگذارند. لازم نیست مردم در صف باشند. امروز دوباره در صدا و سیما دیدم که مردم در صف طولانی در یکی از مراکز تهران هستند که واقعاً ما را آزار می دهد. من بارها از روسای دانشگاه ها سوال کرده ام. ما انتظار داریم که مردم در صف نباشند. قدرت نیروی کار و افرادی که کمک می کنند بیشتر است. بنابراین ، آنها باید تا آنجا که ممکن است با مراکز واکسیناسیون همکاری کنند. ما هیچ محدودیتی نداریم. مدرسه ، پادگان ، مرکز هلال احمر و غیره ممکن است یک مرکز واکسیناسیون باشد و هر مرکز ممکن است یک مرکز واکسیناسیون داشته باشد. واکسیناسیون کار پیچیده و دشواری نیست. ثبت نام نیاز به اطلاعات و دانش نحوه تزریق واکسن دارد که با آموزش کوتاه مدت امکان پذیر است.

او گفت: حتی اگر بتوانید در 24 ساعت واکسینه شوید. نحوه ارائه خدمات 24 ساعته در بیمارستان کارکنان به صورت شبانه روزی کار می کنند. کار در بیمارستان یا بخش مراقبت های ویژه بسیار دشوارتر از واکسیناسیون است ، اما کارکنان یک ثانیه نمی خوابند و سخت کار می کنند. انتظار داریم روسای دانشگاه ها به این موضوع توجه کنند. این برای ما یک شاخص است و ما ارزیابی را می دانیم ، زیرا آنها به عنوان دفاع مقدس و زمان جنگ عمل می کنند. نحوه شناسایی و ارسال دارو به دفاع مقدس ، ما باید این کنفرانس ملی را هم اکنون داشته باشیم. ما از رسانه ها می خواهیم تا به مردم کمک کنند و در واکسیناسیون کمک کنند و از افراد مسئول می خواهیم که کمک کنند. اگر من وزیر هستم ، اگر شما رئیس دانشگاه هستید ، ما نباید شب را بخوابیم. اکنون که این مرگ را داریم ، نباید بخوابیم. ما باید جلوگیری کنیم. پیشگیری نیز مثر است. ما انتظار داریم هر واکسنی که به استان ها و دانشگاه ها ارسال کنیم ، بلافاصله واکسینه شوند و ما این دوران طلایی را از دست ندهیم. ما از همه امکانات استفاده کرده ایم و امیدواریم بسیج و سپاه که همیشه یاور همه بوده اند کمک کنند.

عین اللهی گفت: گام بعدی پس از واکسیناسیون ، انجام قرنطینه هوشمند است. ما می خواهیم افراد در تجارت خود محدودیتی نداشته باشند و همه محدودیت ها ، از جمله محدودیت های شبانه ، محدودیت های ترافیکی و … برداشته شود. پس از انجام واکسیناسیون ، می توانیم به راحتی به زیارت برویم و کارهای دیگری انجام دهیم. با این نوع قرنطینه ، کسانی که واکسینه شده اند و کارت واکسیناسیون دارند می توانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

وی گفت: از فرمانده سپاه و همه حاضران سپاسگزارم. امیدوارم اگر این جلسه را به یک ماه دیگر موکول کنیم ، با آمار بسیار خوبی روبرو شویم. تا به امروز ، ما 30 میلیون دوز واکسن را تزریق کرده ایم. اگر در ماه جولای 5 میلیون بود ، اما ما 25 میلیون دوز از ماه جولای تا به امروز تزریق کرده ایم. ما انتظار داریم حداقل 50 میلیون دوز و حتی بیشتر از امروز ، 8 سپتامبر ، به یک ماه دیگر تزریق کنیم تا از فجایع احتمالی آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا