ورزش و نشاط

شایسته صعود به دسته اول کاپ آسیا هستیم/ آمادگی خوبی داریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تینا عیسیان در گفتگو با خبرنگار آنلاین، درباره شرایط تیم ملی بسکتبال بانوان برای حضور در جام ملت های “ب” آسیا، گفت: تاکنون چهار اردوی تدارکاتی داشته ایم. در هر اردو دو جلسه تمرینی روزانه برگزار کردیم، «با حضور سرمربی تیم (شایسته الشریعه) و برنامه هایی که داشتند، هر جلسه تمرینی را به قدری قوی انجام دادیم که امروز آمادگی خوبی برای حضور در مسابقات داریم.

وی با اشاره به اینکه پنجمین و آخرین اردوی آموزشی مربوط به زمان اعزام است، خاطرنشان کرد: روزهای پایانی تمرینات را باید در تهران سپری کنیم یا هنوز آنکارا نهایی نشده است. مهم این است که امروز 85 تا 80 درصد تمرینات لازم برای حضور در مسابقات و رویارویی با تیم های دیگر را داریم و در بقیه تمرینات می توانیم شرایط تمرینی خود را بهبود بخشیم. البته اگر این تمرینات در ترکیه همراه با دیدارهای تدارکاتی در آنکارا برگزار شود، نتیجه بسیار بهتری برای ما خواهد داشت.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال خاطرنشان کرد: تلاش مسئولان فدراسیون قبل از سفر به اردن و حضور در جام ملت های آسیا برای برگزاری اردوی آماده سازی در ترکیه بود که اگر این اتفاق بیفتد بسیار ایده آل خواهد بود زیرا از طریق آنکارا با تیم هایی روبرو می شویم که سطح آنها از تیم های غرب آسیا بالاتر است.

عیساییان برای دسته «ب» جام ملت های آسیا و اینکه طبق برنامه اعلام شده، لبنان اولین حریف ایران در این رقابت ها است، تصریح کرد: تجربه دیدار با لبنان را داریم. البته این تجربه را دو سال پیش از حضور در بازی های غرب آسیا به دست آوردیم اما می تواند به ما کمک کند. لبنان یکی از بهترین تیم های غرب آسیا است که اخیرا بازی های رسمی برگزار کرده است.

وی گفت: شروع آسانی در مسابقات نخواهیم داشت اما برای ما بد نیست. بهتر است در گروه خود سرگروه باشیم تا طبق برنامه مسابقات مستقیماً به نیمه نهایی برویم زیرا اگر در گروه دوم یا سوم باشیم باید مسابقات کراس کانتری برگزار کنیم تا به فینال نیمه نهایی برسیم. .

ملی پوشان بسکتبال بانوان با بیان اینکه مسابقات گروهی ایران در گروه اول برگزار می شود، یادآور شد: در گروه دوم تیم هایی از اندونزی، قزاقستان و اردن حضور دارند که در این میان اندونزی رقابتی زیادی دارد. اندونزی احتمالاً رهبری گروه را بر عهده خواهد داشت. این هم دلیل دیگری است برای اینکه مصمم به برتری باشیم زیرا در این صورت در نیمه نهایی به مصاف اندونزی نمی رویم.

در هر صورت فینال جام B آسیا و قهرمانی در این مرحله تعیین کننده است چرا که تنها تیم اول این رقابت ها سهمیه حضور در جام الف آسیا را می گیرد.عیسیان در پاسخ به این سوال گفت: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا به فینال ادامه دهیم و از این مرحله به جز پیروزی نتیجه دیگری نمی خواهیم. البته طبیعی است که همه تیم ها برای یک نتیجه در مسابقات شرکت کنند، به خصوص که تنها یک سهمیه از این مسابقات اختصاص می یابد و این چندان منطقی نیست.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که این تیم چقدر شانس صعود به لیگ دسته اول آسیا را دارد؟ فرمود: هیچ حادثه و نتیجه ای محال نیست. ایران شایسته این صعود است و سخت برای آن تلاش می کند. البته سایر کشورها و تیم ها هم تلاش ها و برنامه های لازم را داشتند. علاوه بر این آنها با شرایط متفاوتی از ایران در مسابقات شرکت می کنند چرا که بازیکنان ملی پوش دیگر کشورها را در ترکیب خود دارند.

وی تاکید کرد: ایران تجربه حضور در مسابقات دسته اول جام ملت های آسیا را ندارد چرا که تا چند سال پیش اصلا در جدول رده بندی حضور نداشت. پس از تصویب پوشش اسلامی، شرایط اعزام برای حضور در عرصه های بین المللی را دریافت کردیم. دو سال پیش در بازی های غرب آسیا شرکت کردیم و سوم شدیم.

تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: به هر حال انگیزه و تلاش تیم ملی بسکتبال بانوان کسب تنها سهمیه “ب” رده جام ملت های آسیا برای ادامه حضور در لیگ دسته اول است. اگر این اتفاق در تاریخ بسکتبال و ورزش کشور باقی بماند، حتی اگر بنا به دلایلی موفق به انجام آن نشدیم، برای فرصت ها و اتفاقات دیگر به تلاش خود ادامه می دهیم.

به گزارش خبرنگار آنلاین، دسته «ب» جام ملت های آسیا 15 تا 19 آبان میزبان اردن است. طبق برنامه اعلام شده، تیم ملی بسکتبال بانوان در روز اول این مسابقات به مصاف لبنان می رود و در روز دوم به مصاف سوریه می رود. قهرمان این دوره از رقابت ها جواز حضور در جام ملت های آسیا را به دست می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا