عمومی

کاربرد CRM در صنعت گردشگری

کسب وکارهای زیادی در سال های اخیر تمایل دارند، برای رسیدن به نتایج مطلوب در همه محیط ها و شرایط فعالیت کنند. طبق این شرایط ارتقا و تثبیت ارتباط متقابل با مشتریان بسیار مهم می باشد. یکی از این فعالیت های مهم گردشگری می باشد در دنیای کنونی شاهد رشد قابل توجه در صنعت گردشگری هستیم. گردشگری به عنوان یکی از صادرات مهم جهانی محسوب می شود. امروزه میتوان برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی و افزایش سود در کسب و کارتان ، از مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید برای کسب و کارهای  گردشگری باید به صورت متمرکز و خدمات تخصصی عمل کرد .استفاده از نرم افزار CRM می تواند در جهت مشاغل گردشگری طراحی شود و کارکرد های نیاز را برآورده کند.

 اهمیت گردشگری و نرم افزار CRM

گردشگری رامی توان مسافرتی در نظر گرفت که می‌تواند به صورت تفریحی باشد یا در جهت روند کاری باشد که این کار باعث می شود افراد از محیط مسکونی خود به مکانی دیگر بروند مهمترین خدمات گردشگری می‌توان به حمل و نقل، سهولت در امور مرزی، بیمه ، بازاریابی، مهمان نوازی و رعایت بهداشت عمومی اشاره کرد.

گردشگران می توانند از مسیرهای گوناگون از جمله هوایی و ریلی، جاده ای انتخاب کنند از جمله کشورها و ایالت ها برای حفظ اقتصاد خوب به انجام سفرهای توریستی وابسته می باشند. پس صنعت گردشگری نقش مهمی در درآمد زایی خواهد داشت.

کاربرد استفاده از CRMدر گردشگری

اجرای CRM در صنعت گردشگری

برای اجرای CRM نیاز به یک منبع اطلاعاتی از داده های مشتری از جمله سلایق روند زندگی، جمعیت شناسی و نظرخواهی  در مورد مقصد ، شیوه خرید، تبلیغات و بازاریابی ، تعداد بازدیدها، میزان هزینه ها داریم. موارد گفته شده در جهت اجرای موفق CRM می باشد. همیشه در مورد این موضوع بحث هایی صورت می گیرد و به درستی انجام خواهد شد زیرا موارد لازم پس از مدتی متفاوت خواهد بود.

مزیت های CRM در گردشگری

راهکار هایی در جهت برقراری مشاغل مسافرتی و گردشگری طراحی شده که می‌توان به سه مزایای مهم آن توجه کرد. ایجاد منبع اطلاعاتی از مشتریان، مدیریت تبلیغات و اطلاعات مرکز گردشگری سه راهی در جهت برطرف کردن شکایات و نظرات مشتریان، با گذشت زمان صنعت گردشگری به میزان زیادی رشد کرده و از جمله مشاغل تخصصی با توجه به رضایت مشتریان قرار گرفته با استفاده از ابزارهای گوناگون از جمله نرم افزار CRM که در جهت جهانگردی و گردشگری طراحی شده می توان میزان رضایت مشتری را نسبت به این موضوع ارتقا داد.

  • منبع اطلاعاتی مشتریان

بانک اطلاعاتی به کارمندان و مراکز مسافرتی این توانایی را خواهد داد تا داده ها و اطلاعات مربوط به مشتریان را پیگیری کنند از جمله این اطلاعات می توان به اطلاعات مالی ، نام آدرس، شماره تلفن، برنامه سفر، ارتباطات قبل و بعد از فروش اشاره کرد با استفاده از اطلاعات به دست آمده آژانس های مسافرتی و مجموعه های گردشگری می توانند انتظارات مشتریان را به صورت بهتر برنامه ریزی و پاسخگویی کنند علاوه بر این می توان زمان مشتریان را برای ارائه خدمات توجه کرد.

  • مدیریت تبلیغات

در دنیای امروزی اکثر مردم فنآوری های روز استفاده می‌کنند. از این فناوری ها در جهت گردشگری و سفر نیز استفاده خواهد شد، پس  تبلیغات مسافرتی از بخش های مهم در جذب مشتری خواهد بود تبلیغات از روش های موثری می باشد که داده های مورد نظر مشتریان به صورت آسان و به راحتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در نرم افزار سی آر ام ویژه گردشگری ویژگی ‌هایی را ارائه می دهد که به مراکز گردشگری در جهت مدیریت تبلیغات کمک می کند.

  • مدیریت انتظارات مشتریان

گاهی بر اساس ایجاد اشتباهات در ارائه خدمات گردشگری و مسافرتی تعدادی از مشتریان از ارائه خدمات ناراضی می باشند خدمات CRM گردشگری این توانایی را می دهد تا به صورت صحیح در برابر انتظارات و شکایات برخورد شود، آنها می توانند انتظارات و شکایت را با انجام روش های استراتژی طراحی کرده و در جهت پیشرفت و حل مسئله اجرایی کنند. افزون بر این اطلاعات ثبت شده در منبع اطلاعاتی به مدیران این امکان را می دهد تا مسائل تکرار شده را شناسایی و راه حل دائمی تعیین کنند.

کاربرد نرم افزار CRM در جذب مشتریان جدید گردشگری: این نرم افزار شامل تعدادی از  ویژگی های منحصر به فردی می  باشد تا به شما در جهت بدست آوردن  مشتریان جدید و بهره‌ وری  کمک کند از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسخگویی از مشتریان به صورت همزمان

این نرم‌افزار این توانایی را خواهد داشت تا بیش از یک کاربر را به صورت همزمان پاسخگویی کرده و سبب افزایش انسجام در فرآیند ها خواهد شد. در این قسمت اطلاعات و تخصص ها در نرم افزار ها قرار می گیرد تا با اطمینان و دقیقاً با توجه به نیاز مشتریان، خدمات دریافت می کنند.

  • دائمی بودن تعامل با مشتریان

مراکز گردشگری می تواند از برنامه های ارتباطی از جمله چت و ایمیل استفاده کنند و خدمات پشتیبانی را با CRM یکسان سازی کند. در این فرایند کارمندان می‌توانند به ‌طور موثر خدمات رسانی کنند و با مشتریان و سایر کارمندان در تعامل باشد.

  • پشتیبانی در برخورد با انتظارات

برای انجام یک فرایند وجود مشکلات فنی علاوه بر ناراحتی مشتریان می‌توانند پروسه ‌ای پرهزینه باشد پس کمک رسانی در این بخش بسیار مهم است. نرم افزار سی آر ام در این قسمت با ارائه خدمات پشتیبانی در جهت رفع عیوب و پشتیبانی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

  • زمینه ثبت نام نرم افزار

CRM در گردشگری به بخشی برای ثبت نام و رزرو مجهز می باشد که شرکت های مسافرتی می توانند برای مدیریت بهتر مشتریان استفاده کنند. همچنین مدیران با ورود به سیستم می ‌توانند مشتریان رزرو شده را مدیریت کنند.

 نرم افزار CRM برای آژانس های مسافرتی و شرکت های برنامه ریزی در جهت گردشگری وسیله ای خواهد بود تا بتوان میزان رضایتمندی  با مشتریان را افزایش و مدیریت کرد همچنین این کار را به آسان ترین روش و به صورت بروز ارائه داد. با اجرای موفقیت آمیز این نرم‌افزار درجهت  مسافرت و گردشگری می توان مشتریان را در انجام امور کاری و یا گذراندن تعطیلات رضایتمند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا