برترینهای کسب و کارعمومی

مبلمان اداری و کاربرد هر یک از آن ها

آشنایی با انواع مبلمان اداری و کاربرد هر یک از آن ها در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی محل کار نیز همانند منزل، اهمیت زیادی در جلوه‌ی محیط خواهد گذاشت. استفاده از برخی آیتم‌ها و متریال‌ها نیز با توجه به سلیقه‌ی افراد و البته، محیط مورد نظر، بسیار مرسوم تر از سایر، انتخاب و در نهایت استفاده می‌شوند. از آنجا که مبل‌ها یکی از اصلی‌ترین عناصر تشکیل دهنده‌ی دکوراسیون داخلی هستند، انواع مبلمان اداری در بازار وجود دارند که صاحبان کسب و کار می توانند با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از آن ها را انتخاب نمایند. در این مقاله قصد داریم تا با انواع مبلمان اداری و نحوه‌ی چیدمان آنها آشنا شویم و هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

 

آشنایی با انواع مبلمان اداری و کاربرد هر یک از آن ها

اکثر افراد تصور می کنند که مبلمان اداری تنها شامل مبل و صندلی اداری می‌شود. اما این تصور کاملا اشتباه است؛ زیرا این مبلمان به طور کلی شامل تمام وسایل موجود در محیط کار می‌باشد. به طور کلی این مبلمان را می توان به بخش های زیر دسته بندی کرد که  انواع آن در بازار موجود بوده و می‌توان شما با توجه به سلیقه و بودجه خود می توانید آن ها را خریداری نمایید.

  • انواع پارتیشن‌های اداری
  • فایلینگ و کتابخانه
  • میز اداری
  • صندلی و مبل اداری

در ادامه با انواع مبلمان اداری و کاربرد هر یک از آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد. از آنجا که انواع مختلفی از مبلمان اداری با طراحی‌های گوناگون وجود دارد، پس بهتر است که قبل از خرید، اطلاعات جامعی نسبت به هر کدام داشته باشیم.

مبلمان اداری فانتزی

از لحاظ زیبایی شناسی انتخاب مبلمان اداری فانتزی برای محیط کاری شما با مزایای بسیار زیادی همراه می باشد. چشم انسان تمایل به دیدن وسایل و لوازم فانتزی و آنورمال دارد زیرا برای طراحی این سبک از مبلمان مدت زمان زیادی تفکر شده است. این لوازم علاوه بر زیبایی که باعث می شود مانند اثر هنری خاص و منحصر به فرد به نظر برسند، از لحاظ بصری نیز دارای جذابیت فوق العاده زیادی هستند.برخی از افراد تصور می کنند که طول عمر مبلمان اداری فانتزی کم است.

در صورتی که برای شرکت خود به دنبال تنوع بیشتری هستید توصیه می شود ترکیبی از مبلمان مدرن و کلاسیک را انتخاب نمایید. این نکته را به خاطر داشته باشید که انتخاب این سبک مبلمان در تعداد بازدیدکنندگان تاثیر قابل توجهی دارد. این سبک مبلمان علاوه بر این که راحتی و رضایت پرسنل را به همراه دارد، در بازدیدکنندگان نیز حس مثبت ایجاد می‌کند.

با انتخاب میز اداری مدرن، پارتیشن اداری مدرن و طراحی فضا به سبک مدرن شرکت شما حرفه ای به نظر خواهد رسید. استفاده از انواع مبل چستر نیز یکی از انتخاب های بسیار مناسب برای انواع فضاهای اداری و رسمی می‌باشد. پارچه چرمی و رنگ به خصوص این طراحی یکی از وجه تمایز های اصلی آن نسبت به سایر مدل ها می‌باشد.

    مبلمان مدرن و مبل راحتی از جمله پرطرفدار ترین‌ سبک‌های مورد استفاده در دکوراسیون‌های اداری هستند. اشغال فضای کم و طراحی ساده، از جمله دلايل اصلي استفاده از مبلمان راحتی در دکوراسیون داخلی محل کار می‌باشد.

استفاده از مبلمان کلاسیک در دکوراسیون اداری

یکی از پرطرفدارترین سبک های مبلمان، مبلمان کلاسیک است که در بسیاری از دکوراسیون های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی خاص و منبت کاری یکی از اصلی ترین ویژگی های قابل ذکر در ای مدل می‌باشد. همانطور که از ظاهر این مبل پیداست، استفاده از آن در محیط‌های بزرگ میسر می‌باشد. اگر شما هم طرفدار سبک کلاسیک هستید، می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب و چیدمان صحیح آن، فضای بسیار شیک و زیبایی را در محیط کار خود ایجاد کنید.

مزیت‌های کلیدی سبک کلاسیک

همچنین این سبک مبلمان محیط کاری شما را به عنوان ویترین در معرض دید مشتریان قرار می دهد. در نهایت ارزش برند شما تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.این سبک از این سبک مبلمان به منظور تضمین سلامت پرسنل طراحی شده اند. این سبک مبلمان این امکان را برای پرسنل فراهم می سازد تا بدون اذیت شدن از لحاظ جسمی و نگرانی در رابطه با کمردرد و بد نشستن کار خود را انجام دهند.از لحاظ جنس متریال به کار رفته در تولید این نوع مبلمان می توان آن ها را به مبلمان چوبی و چرمی طبقه بندی کرد.

نکاتی برای چیدمان بهتر دکوراسیون اداری

همانطور که می‌دانید، یکی از اصلی ترین گام ها برای داشتن محیطی بهتر، چیدمان صحیح آن خواهد بود. پس بهتر است با دانستن نکات پیرامون این حوزه، از این پس بتوانیم فضایی مناسب را برای محیط اداری ایجاد کنیم. در ادامه به بررسی ۲ مورد مهم برای دستیابی به این هدف خواهیم پرداخت.

امکان تنظیم شرایط کاری برای پرسنل

امکان تغییر و تنظیم صندلی و میز اداری باید برای پرسنل وجود داشته باشد. این امر در رضایت آن ها از محل کارشان تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. در صورتی که برای خرید این مبلمان با کمبود بودجه مواجه هستید بهتر است تا حد امکان صندلی را خریداری نمایید که امکان تنظیم کردن ارتفاع آن برای پرسنل وجود داشته باشد.

خرید کمد و فایل اداری شخصی

در اکثر محیط های کاری مشاهده شده است که کارمندان برای نگهداری لوازم شخصی خود مکان مناسبی در اختیار ندارند. از این رو داشتن قفسه، کمد اداری و فایلینگ که امکان قفل کردن آن ها وجود داشته باشد به پرسنل کمک خواهد کرد تا لوازم خود را کاملا مرتب نگه دارند. همچنین این امر در افزایش تمرکز پرسنل روی کار نیز تاثیرگذار است. مبلمان اداری یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون اداری به شمار می‌روند. تهیه و استفاده مبلمان مناسب یکی از اصلی ترین گام ها برای ایجاد دکوراسیون داخلی زیبا برای محیط کار می‌باشد. امروزه سبک های مختلفی نظیر مدرن و کلاسیک، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است.

انتخاب صحیح به همراه چیدمان مناسب یکی از اصلی ترین مراحلی است که با دنبال کردن آن، می‌توانیم به دکوراسیون ایده‌آل دست پیدا کنیم. از آنجا که این عنصر نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی این دسته از محیط‌ها خواهد گذاشت، در این مقاله به بررسی بیشتر این سبک پرداخته و انواع مختلف آن  را مورد بررسی قرار دادیم.

دکمه بازگشت به بالا