ورزش و نشاط

طارمی – اسکوچیچ مثل داستان کی‌روش – رونالدو

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری؛ میگل ماچادو، کارمند روزنامه رکورد در گفتگو با خبرنگار آنلاین، مرتضی احمدی به سوالات وی درباره این اختلاف پاسخ داد و نکات جالبی را بیان کرد.

این نگاه ظاهری به موضوعی است که به یک جنجال بزرگ در فوتبال ایران تبدیل شده است، هرچند شاید بهتر باشد کمی ملایم تر به آن نگاه کنیم.

هواداران پورتو و رسانه های پرتغالی وقتی متوجه شدند طارمی به تیم ملی دعوت نشده چه واکنشی نشان دادند؟

میگل: مانند شگفتی هایی که هیچکس انتظارش را ندارد. با وجود تبادل نظر با سرمربی تیم ملی ایران، اینجا در پرتغال نشانه ای مبنی بر عدم دعوت طارمی به تیم ملی دیده نشد.

طارمی در این فصل روند بسیار خوبی داشت و در لیگ پرتغال 7 گل زد و چندین پاس گل داد. آیا غیبت او در تیم ملی می تواند روی عملکرد باشگاهی او تاثیر بگذارد؟ یعنی امکان داره حال خوبش خراب بشه؟

– طارمی بازیکن باتجربه ای است. این تضادها تاثیری بر او ندارد. این بازیکن 15 روز مهم برای رهایی از فرسودگی ناشی از سفر خواهد داشت و حتی معتقدم حداقل از نظر بدنی می تواند برایش مفید باشد. البته طارمی از اینکه نمی تواند در تیم ملی حضور داشته باشد ناراحت می شود، اما می داند دیر یا زود دوباره این فرصت (بازگشت به تیم ملی ایران) را خواهد داشت.

طارمی اکنون فرصت بیشتری برای استراحت و تمرین با تیم پورتو دارد. آیا این عامل باعث پیشرفت بیشتر این مهاجم در هفته های آینده می شود؟

– بله، از نظر بدنی خیلی خوب است که او در پورتو بماند. سرخیو کونسیچ (اوه (سرمربی پورتو) مطمئنا از اینکه طارمی به ایران نمی رود خوشحال است. بازیکنان در معرض بازی های زیادی برای باشگاه های اروپایی هستند و این استراحت های بین المللی وزن بیشتری را به همراه دارد. فرصت ماندن بدون سفر به مناطق مختلف و استرسی که وجود دارد. همه اینها برای طارمی بسیار خوب خواهد بود.

طارمی - اسکوچیچ در نقش داستان کیروش - رونالدو

سوال من از شما به عنوان یک خبرنگار و کارشناس فوتبال این است که آیا طارمی حق دارد با این پیام و به این شکل به سرمربی تیم ملی ایران پاسخ دهد؟

در کمال تعجب این همه جنجال را تماشا کردم و از دور اعتراف کردم که طارمی می توانست جور دیگری عمل کند.» او به عنوان یک بازیکن مهم می خواست نشان دهد که نسبت به آنچه مربی درباره او و هم تیمی هایش می گوید بی تفاوت نیست. طارمی قصد بدی نداشته است، اما ممکن است به جای انتشار پست در شبکه های اجتماعی، حضوری یا تلفنی محتاط تر عمل کند.

اگر این اتفاق مثلاً در پرتغال برای کریستیانو رونالدو بیفتد، رسانه ها و هواداران چه کسانی حق دارند؟

– در گذشته اتفاق افتاده بود که رونالدو کمتر کار خوبی برای مربی انجام داده است. این اتفاق پس از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با کارلوس کی روش رخ داد. این اختلاف با اخراج سرمربی (کی راش) خاتمه یافت که حتی بدون در نظر گرفتن این مورد به هر حال مجبور به جدایی شد. اینها چیزهایی است که اتفاق می افتد، اما اگر هر دو طرف قضاوت درست و عقل سلیم داشته باشند، همیشه می توان آن را حل کرد. من معتقدم این بار این اتفاق خواهد افتاد.

طارمی مهاجم و گلزن بسیار خوبی است. فکر می کنی غیبت او باعث تحریک تیم ملی ایران شود؟

– طارمی یکی از بهترین بازیکنان ایران در دیدارهای اخیر بود که با گل ها و پاس گل های مهم خود به ایران کمک کرد. صندلی او همیشه خالی خواهد بود، اما این فرصت خوبی برای سایر بازیکنان است که در آن حضور پیدا کنند.

256 251

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا