سلامت و تندرستی

اظهارات طراح واکسن “کووپارس” درباره واریانت “اُمیکرون” کرونا

مدیر تحقیق و توسعه واکسن رازی و طراح موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی راپ گفت: سیستم ایمنی افراد نسبت به قبل از بیماری عروق کرونا ویروس قلب هوشیارتر شده است.

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، دکتر سید رضا بنی هاشمی با بیان اینکه در طول تاریخ همواره جنگی بین سیستم ایمنی بدن و ویروس ها وجود داشته که برای توسعه هر دو مهم بوده است، گفت: امنیت و غیره. تغییرات در سیستم های دیگر مدیون این کمپین ها است.

وی با اشاره به ظهور بیماری همه گیر تاج در دو سال اخیر، مواردی از تغییرات سیستم ایمنی در برابر این ویروس و نسخه جدید کووید 19 (امیکرون) را برشمرد و گفت: سیستم ایمنی شما در حال حاضر همان سیستم ایمنی دو است. سال‌ها قبل از شیوع این بیماری کووید نیست و همانطور که می‌دانید با آموزش‌های آموخته شده از بیماری‌های طبیعی و اطلاعاتی که از طریق واکسیناسیون به سیستم ایمنی منتقل می‌شود، این سیستم هوشیارتر، قوی‌تر و مجهزتر شده است. شیوع اولیه بیماری بسته است.و ضعیف نخواهد بود.

وی افزود: جهش در واریانت آمیکرون در سایت‌های RBD و NTD و همچنین در محل‌های برش فورین NSP 6، N و S1/S2، همگی با هدف افزایش انتشار و بیماری‌زایی ویروس هستند زیرا ویروس از ابتلا به آن جلوگیری می‌کند. سیستم ایمنی بدن را تغییر می‌دهد و مدل خود را تغییر می‌دهد. «پاسخ‌های امنیتی میزبان، که اکنون با نسخه بالاتر و هدفمندتر ظاهر می‌شوند، چاره‌ای ندارند.

رازی کوپارس طراح واکسن ادامه داد: این تغییر تاکتیک ویروسی که گاهی برای خود ویروس مضر خواهد بود، برای اتصال بیشتر به گیرنده ACE2 و نشان دادن قسمت حساس ویروس RBD به سیستم ایمنی و افزایش قدرت و شدت است. تعهد. “E.

بنی هاشمی با بیان اینکه افزایش بیان RBD ممکن است به دلیل تغییر در گلیکوزیلاسیون سطح ویروس پس از جهش باشد، خاطرنشان کرد: قبلاً گلیکوزیلاسیون RBD را ماسک می کرد و این امر از مهار کامل ویروس جلوگیری می کرد.

رازی، مدیر مرکز تحقیقاتی رازی گفت: “به خاطر داشته باشید که برای تبدیل شدن ویروس به نوع غالب، آمیکرون علاوه بر سیستم ایمنی میزبان، باید با رقیب خود، انواع دلتا و دلتا پلاس مبارزه کند و این فقط یک رقابت است.” دلتا مانند نسخه های آلفا و بتا نخواهد بود و بعید به نظر می رسد که بتوان نوع دلتا را نصب کرد و بر آن تسلط یافت.

وی جهش های بالای ویروس را عاملی موثر بر واکسن ها از نظر ایمنی خونریزی دهنده و همچنین آنتی بادی های مونوکلونال (برای درمان) می داند و می افزاید: بنابراین واکسن هایی که هم ایمنی خونریزی دهنده و هم ایمنی سلولی را در این امر فعال می کنند موفقیت ویژه ای خواهند داشت.

بنی هاشمی گفت: واقعیت این است که اگر این ویروس مانند ویروس اولیه ووهان با سیستم ایمنی دو سال پیش بود، اکنون میزان مرگ و میر 6 برابر امروز بود.

وی افزود: امروز این مراقبت جایگاهی ندارد و الحمدلله با واکسیناسیون و ایمنی طبیعی این مشکل برطرف شده است.

مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی نکات مهم واکسن و واکسیناسیون را برشمرد و بر تکمیل هرچه سریعتر واکسیناسیون افراد واجد شرایط تاکید کرد و گفت: برای این مهم نیاز است از واکسن های موثرتری استفاده شود.

وی گفت: به دلیل جهش در خود RBD، واکسن هایی که صرفا بر پایه RBD ساخته شده اند یا واکسن هایی که ساختار RBD و پروتئین سطحی را با غیرفعال کردن ویروس مختل می کنند، در این کمپین عملکرد ضعیفی خواهند داشت.

بنی هاشمی تزریق دوز تقویت کننده را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: افرادی که روی پلت فرم سینوفارم واکسن دریافت کرده اند باید سه تا چهار ماه پس از دریافت نوبت دوم دوز تقویت کننده را دریافت کنند.

رازی کوپارس، طراح واکسن گفت: «این ممکن است آخرین گزینه نباشد و دوزهای تقویت کننده جدیدی در سال های آینده مورد نیاز باشد. در صورت لزوم اضافه کنید تا از واکسن های ویروس غیرفعال یا پایه های ناقل برای دوزهای تقویت کننده استفاده نکنید.

وی کنترل و قرنطینه در مرزهای ورودی کشور را بدون استثنا ضروری می داند و تاکید کرد: افرادی که از کشورهای مشکوک به گزینه های جدید وارد ایران می شوند باید به مدت دو هفته در انزوا نگه داشته شوند.

ایمونولوژیست پژوهشکده واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر تشویق مردم به رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و اقدام منطقی در خصوص واکسیناسیون افراد زیر 7 سال، یادآور شد: در صورت رعایت این موارد و پروتکل ها، مشکلی نخواهیم داشت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا