عمومی

چند نکته طلایی درباره لباس ورزشی که شاید تا بحال نشنیده اید

اطلاعات مفید برای خرید و انتخاب جنس و اندازه لباس ورزشی

لباس تیم ملی فوتبال ایران و لباس ورزشی هم مثل هر لباس دیگری مناسبت خاص خودش را دارد و آن باشگاه رفتن و ورزش کردن است! برای حفظ سبک خود در باشگاه، به قوانینی که برای شما نوشته ایم نگاهی بیندازید و سعی کنید آنها را رعایت کنید!

لباس ورزشی واقعی

«بعضی ها» فکر می کنند هر لباسی که اسپرت به نظر برسد را می توان به لباس ورزشی تبدیل کرد. اگر قرار است در باشگاه بدرخشید و زیبا باشید، نباید جزو این «بعضی ها» باشید. قبل از ثبت نام در باشگاه و خرید به قسمت خرید لباس ورزشی در سایت ما مراجعه کنید و قیمت ها و اجناس را مقایسه کنید و از مدل ها ایده بگیرید.

چه ورزشی، چه لباسی؟

وقتی نوبت به انتخاب مدل لباس ورزشی می رسد، به ورزشی که قرار است انجام دهید فکر کنید. به کسانی که می دوند، چه روی تردمیل و چه در جاده، توصیه می شود از لباس های ورزشی تنگ استفاده کنند، مخصوصا خانم هایی که نباید از ویژگی های شلوار دویدن زنانه غافل شوند. نه تنها دونده ها، بلکه همه کسانی که ورزش مورد علاقه شان به سرعت نیاز دارد، بهتر است به سراغ لباس های تنگ بروند تا گشاد بودن لباس مانع حرکت آن ها نشود. لباس های گشاد نیز می توانند بین دستگاه ها گیر کنند و در نهایت برای شما خطرناک باشند.

آیا باید مشکی بپوشم؟

یکی از رنگ هایی که باعث جذابیت بیشتر شما می شود رنگ مشکی است. در انتخاب ست لباس ورزشی سعی کنید به رنگ آن دقت کنید و در صورت امکان مشکی را انتخاب کنید. این رنگ شما را لاغرتر و جذاب تر نشان می دهد و انگیزه شما را برای ورزش افزایش می دهد. مشکی معمولاً با رنگ های نارنجی، بنفش و سرخابی به خوبی ست می شود.

لباس خشک یا نخی؟

برای انتخاب لباس آسیایی استقلال و سایر لباس ورزشی مناسب لازم نیست سراغ لباس های 100 درصد نخی بروید. مناسب برای باشگاه لباس هایی هستند که به Dri Fit معروف هستند. جنس این لباس ها به گونه ای طراحی شده است که مانع از تنفس سلول های پوست شما نمی شود. در حالی که بسیاری از لباس های غیررسمی از تعریق مناسب پوست جلوگیری می کنند. همین موضوع هنگام ورزش کردن یا ایجاد شوره روی لباس شما را آزار می دهد. لباس های دارای فیت اینطور نیستند و اصلاً احساس ناراحتی در ورزشکار ایجاد نمی کنند.

بدون آستین بهتره؟

واقعیت این است که تاپ ورزشی بسیار راحت تر از یک بلوز آستین بلند است. این تاپ ها عرق را به دام نمی اندازند و در عین حال به شما اجازه می دهند راحت و بی دغدغه حرکت کنید. اگر به هر حال قصد دارید سراغ بلوزهای اسپرت آستین بلند بروید، مدل هایی را انتخاب کنید که آستین هایشان زیاد بلند نباشد. توجه داشته باشید که وزن لباس نیز کم باشد.

کفش مناسب را انتخاب کنید

به یاد داشته باشید که قبل از خرید کفش ورزشی باید از ورزش هایی که باید انجام دهید آگاه باشید. برای مثال کفش رانینگ (Running) مخصوص دویدن یا ورزش هایی هستند که بسیار فعال هستند و به فعالیت پاها بستگی دارند. کفش‌های ترینینگ (Training) معمولاً برای تمرینات ساده تر هستند. کفش‌های کوهنوردی سنگین‌تر هستند و معمولاً عضلات پا را بیشتر حمایت می‌کنند. بنابراین با کفش های مخصوص یک ورزش خاص نمی توانید به خوبی با ورزش های دیگر کنار بیایید.

به هدبند نیاز دارید؟

یکی از وسایل ورزشی که برخی از ورزشکاران آن را چندان جدی نمی گیرند، هدبند است. هدبند ورزشی سبک وزن است، مانع تنفس پوستی نمی شود و معمولاً حوله ای شکل است. حتما یک هدبند مخصوص برای خود درست کنید و در حین ورزش روی خط رویش موهایتان بگذارید. این کار از چکیدن عرق روی صورت شما جلوگیری می کند و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

چرا باید لباس ورزشی راحت و مناسب انتخاب کنیم؟

بیشتر مردم برای سلامتی و تناسب اندام ورزش می کنند، بنابراین ورزش کردن می تواند سرگرم کننده و چالش برانگیز باشد. اگر لباس ورزشی شما برای ورزش های پرسرعت و حرکات کششی مناسب نباشد، نه تنها از ورزش لذت نخواهید برد بلکه ممکن است دچار آسیب جسمی و آسیب به اندام های خود شوید. شاید باور نکنید، اما یک ست تمرینی خوب عملکرد شما را در ورزش بهبود می بخشد. افراد موفق تقریباً تک تک موقعیت ها را کنترل می کنند، بنابراین قدرت لباس های ورزشی را دست کم نگیرید.

لباس هایی که نباید در ورزش بپوشید!

ورزش هایی مانند اداره و مدرسه لباس های خاص خود را دارند و فراموش نکنید که این لباس ها تاثیر زیادی در فعالیت شما خواهند داشت. علاوه بر این، لباس ها یا لوازم جانبی غیر ورزشی ممکن است به بدن شما آسیب بزنند، حساسیت پوستی ایجاد کنند یا در فعالیت ورزشی شما اختلال ایجاد کنند. پس بیشتر به اکسسوری ها و لباس های ورزشی خود توجه کنید. لباس بچه گانه استقلال برای ورزش در محیط هایی مانند مدارس هم گزینه ایده آلی است.

از پوشیدن لباس های ورزشی 100% پنبه خودداری کنید

لباس ورزشی 100% پنبه مانند یک حوله عمل می کند و تمام عرق بدن شما را جذب می کند. شاید فکر کنید که این یک ویژگی مثبت برای یک لباس ورزشی است. اما اگر لباس خیس بماند و خشک نشود، ممکن است محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها باشد.

در این صورت اگر می خواهید یک لباس ورزشی مناسب بخرید، لباس هایی که کاملا نخی نیستند و الیاف دیگری دارند، گزینه بهتری هستند. لازم نیست نگران خیس شدن و تعریق لباس های خود باشید، این یک کار کاملاً طبیعی در ورزش است و در هنگام ورزش برای همه اتفاق می افتد.

کفش های کتانی کهنه و پاره نپوشید

یک قانون نانوشته می گوید که با یک کتانی استاندارد می توانید 500 کیلومتر پیاده روی کنید، سپس می توانید یک کتانی جدید بخرید. البته فعالیت شما با لباس زیر ورزشی در باشگاه نیز مد نظر است. یک کفش کتانی کهنه و پاره شده مانع از ورزش کردن شما می شود و ممکن است به پای شما آسیب جدی وارد کند یا حتی باعث رگ به رگ شدن مچ پا شود.

هنگام ورزش از جواهرات یا لوازم جانبی استفاده نکنید:

هنگام ورزش، جواهرات گرانبهای شما ممکن است در گردن یا بازوهای شما گم شوند. البته بسیاری از مربیان ورزشی به شما اجازه استفاده از جواهرات یا لوازم تزئینی را نمی دهند. گردنبند ممکن است به گردن شما آسیب برساند یا یک دستبند روی مچ شما ممکن است قرمز یا دردناک باشد. در بسیاری از کشورهای جهان استفاده از لوازم و جواهرات در حین ورزش ممنوع است.

لباس ورزشی تنگ نپوشید

هنگام ورزش، عضلات بدن باید آزاد باشند تا آسیب فیزیکی به بدن وارد نشود. همچنین لباس های تنگ از ورود هوا به پوست و اکسیژن وارد پوست جلوگیری می کند و ممکن است دچار حساسیت پوستی یا جوش شود.

پیشنهاد خرید آنلاین

اگر قصد دارید یک ست لباس اسپرت برای خود تهیه کنید یا به دنبال شلوار یا تاپ اسپرت هستید پیشنهاد می کنیم سری به قسمت اسپرت فروشگاه اینترنتی ما بزنید و مدل ها را ببینید. ما نمایندگی فروش آنلاین برندهای معتبر مانند آدیداس، نایک و ریباک را داریم و اصالت هر یک از محصولات آن را تضمین می کنیم. همچنین می توانید انواع کفش های اسپرت مردانه و زنانه زیبا، با کیفیت و شیک را در این فروشگاه اینترنتی مشاهده کنید و از خرید خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا