سلامت و تندرستی

ابتلای ۱۴۵هزار پرستار به کرونا در کشور / بیش از ۱۵۵ پرستار شهید در دوران کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بیش از 155 پرستار در اقصی نقاط کشور به مقام شهید دست یافته اند، گفت: دنیا را کم کن.

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تالارهای دکتر علیرضا در مراسم تجلیل از مقام پرستاری، نامگذاری روز پرستار همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب(س) را گرامی داشت. کربلا، بسیار درخشان و امیدوار کننده برای جامعه پرستاری توصیف شده است.

وی افزود: حضرت زینب در ادامه نهضت پرشور امام حسین(ع)، صفات و فضایل آن حضرت و نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت این بانوی قهرمان نشان از جایگاه والای پرستار دارد.

زالی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت بانوی قهرمان کربلا گفت: پرستار حامل پیام های مهمی است.

رئیس دانشگاه گفت: بحران تاج نشان داد که پرستاران ایران اسلامی در عرصه ایثار پیشرو هستند.

وی با بیان اینکه در روزهای سخت نبرد با تاج و در شرایطی که حتی تامین تجهیزات حفاظتی نیز به یک بحران تبدیل شده است، پرستاران صحنه حفاظت انسانی را رها نمی کنند، اظهار داشت: در شرایطی که حتی تامین تجهیزات حفاظتی نیز به یک بحران تبدیل شده است.

هال با اشاره به ایثارگری های پرستاران در سخت ترین روزهای ولیعهد تاکید کرد: بسیاری از شهدای عرصه سلامت جامعه پرستاری را تشکیل می دهند و ایثار این عزیزان جای تقدیر و افتخار دارد.

رئیس دانشگاه ادامه داد: بالغ بر 155 پرستار در اقصی نقاط کشور شهید و یا مدافع سلامت شدند، این بستگان جان خود را فدا کردند تا مردم از آتش تاج در امان باشند تا از آلام مردم در این همه گیری جهانی کاسته شود.

وی ادامه داد: تا به امروز 145 هزار پرستار در کشور در حوزه خدمات انسانی مبتلا به تاج هستند. این بستگان به معنای واقعی کلمه جانبازان سلامت هستند.”

هال با بیان اینکه دستاوردهای جامعه پرستاری کشور علیرغم سوء نیت و وعده های عملی نشده همچنان درخشان است، ادامه داد: پرستاران غیور منطقه در تمام بحران ها و روزهای سخت با جان و دل به مردم خدمت کردند.

رئیس دانشگاه با ابراز اخلاص و سخاوت به پرستاران پرتلاش کشور گفت: کارنامه جامعه پرستاری در حراست مقدس روزهای سخت انقلاب اسلامی مملو از خدمت است و اوج آن سربلندی در تاج و تخت است. “

هال با بیان اینکه امسال روز تجلیل از مقام بزرگ پرستاری با شرایط مختلف در کشور و دانشگاه برگزار می شود، افزود: امیدواریم در فضای امروزی نیازهای پرستاران در بالاترین سطح برآورده شود. “

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مسئولان و اهالی سیاسی گفت: بدون شک با توجه به تمرکز مقام معظم رهبری بر دستگاه های اجرایی، الزامات نظام تعرفه گذاری 10 و 14 ساله پرستاران به زودی برآورده می شود. پیام قاطع رئیس جمهور مبنی بر اجرایی شدن این مهم در کابینه امیدوارکننده است.

به گفته دکتر هال، پرستاران راستگو در کشور هرگز از اجرای نظام تعرفه ها به دنبال منفعت مالی نیستند و استقلال حرفه ای و حرکت به سمت عدالت در حوزه سلامت بدون توجه به منافع مالی، دستاورد بزرگ جامعه پرستاری اجرای آن است. از سیستم تعرفه

لزوم اجرای قانون فوق العاده ضرایب ویژه، معافیت های مالیاتی (خصوصاً پرستاران عروق بیماری کرونا)، تعریف ایثارگری برای پرستاران مبتلا به سندرم های روحی و جسمی در دوران تاج گذاری، اشتغال و ایجاد سیستم یکپارچه متمرکز بر اساس مهم بود که دکتر زالی خاطرنشان کرد و رعایت این مطالبات برحق را ضروری دانست.

رئیس دانشگاه در بخشی دیگر از این مراسم با اشاره به روند سخت و تلخ کاری 89 روزه کادر پزشکی گفت: روند جذب و تبدیل وضعیت این نیروها را نادیده گرفته و به تعویق بیندازید یا حذف کنید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر تسریع در روند جذب نیروهای 89 روزه افزود: با توجه به فرمایشات صریح رهبر معظم انقلاب در زمانی که نیاز به پرستار و کادر پزشکی آموزش دیده داشتیم، و اجازه دهید امروز به راحتی از زحمات این عزیزان بگذریم.

تامین امنیت و ثبات کاری فرزندان برومند که لباس فرم پرستاران به تن داشتند از دیگر محورهای جلسه دکتر هال بود.

هال ادامه داد: تردیدی نداریم که فضای حاکم بر دولت و مجلس شورای اسلامی با جوهره تکریم و رفع مشکلات پرستاران آمیخته شده است.

وی همچنین به فرمایشات حکیمانه، دلسوزانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: محور این فرمایشات، تحقق مقتضیات و رفع مشکلات جامعه خواهران است.

رئیس دانشگاه آمادگی خود را برای اجرای طرح‌های نوآورانه وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد و در این طرح‌ها به موضوعاتی از جمله پرستاری بعدی که در دوران سلطنت شکل گرفت و پرستاری در جامعه اشاره کرد.

هال در خاتمه ضمن تبریک به مناسبت روز پرستار از تلاش های شورای دانشگاه برای رفع نیازهای جامعه پرستاری خبر داد و تلاش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را پویا ارزیابی کرد. و لینک نوآورانه

دکتر سعید کریمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر ارزش والای شیردهی در نزد خداوند گفت: با شیوع بیماری همه گیر تاج، سختی ها و سختی های حرفه پرستاری بیشتر نمایان شده است.»

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تامین و نظارت بر الزامات حوزه پرستاری گفت: تامین نیازهای پرستاران در دستور کار دانشگاه است.

کریمی در ادامه به تشریح مصائب حضرت زینب (سلام الله علیها) و نامگذاری روز میلاد آن حضرت به عنوان روز پرستار پرداخت و آن را افتخاری بزرگ برای جامعه پرستاری دانست.

فوه مولا – مدیر گروه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم با اشاره به امواج مختلف و مهیب تاج، تلاش پرستارانی که با تمام وجود در کنار مردم ایستاده بودند را مایه تذکر و ستایش برشمرد. .

وی گفت: پرستاران منطقه علاوه بر درمان بیماران مبتلا به کووید، در برنامه کلی واکسیناسیون نیز نقش بسزایی داشته اند.

وی افزود: 20 ماه سخت از شیوع بیماری همه گیر تاج در کشور می گذرد. در این روزهای سخت همکارانی را از دست داده‌ایم، خانواده‌های بی‌شماری برای عزیزانشان عزادار شده‌اند و پرستاران زیادی همچنان با عوارض مزمن عروق بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. “جوجه ها.

مولا ادامه داد: کادر پزشکی قوی تر و آگاه تر آماده خدمت رسانی به مردم است.

وی سپس گزارشی از عملکرد مدیریت پرستاران در دانشگاه ارائه کرد و تامین نیروی کار را چالش اصلی مدیریت پرستاران در بحران کووید 19 عنوان کرد.

مدیر دفتر پزشکی دانشگاه، افزایش ابتلا به بیماری های عروق بیماری کرونا، حذف پرستاران باردار و شیرده در کرونا و تبدیل تخت های ویژه را به ویژه از جمله مشکلات پیش روی تامین نیروی کار در کرونا عنوان کرد.

وی از اعزام پرستاران بیمارستان های کم تردد کرونا در پردیس به سایر بیمارستان ها و کارکنان داوطلب مراکز دانشگاهی در سیستان، بلوچستان و خوزستان خبر داد.

مولا با ارزیابی زحمات پرستاران تاج با استناد به آمار شهدا و بیماران گفت: تاکنون 4 هزار و 280 بیمار از کادر درمانی بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی تحت پوشش قائد بستری شده اند و 12 نفر نیز بستری شده اند. او در این بحران شهید شد.

اجرای برنامه پیشگیری و کنترل عفونت ها، توانمندسازی روانی و اجتماعی پرسنل پرستاری، مشارکت در برنامه واکسیناسیون تاج سر، فعالیت های کمیته عوارض واکسیناسیون تاج و برنامه پیشگیری از مرگ و میر نوزادان یک تا 59 ماهگی. از جمله برنامه های مدیریت پرستاران در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که مولا به آن اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امروز 22 آذرماه در سالن «امام خمینی» دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مراسم تجلیل از مقام پرستاری با حضور جمعی از پرستاران برگزار شد. کارکنان وزارت بهداشت، اعضای شورای دانشگاه و تعداد زیادی از پرستاران.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا