بین المللی

پاسخ مسکو به شایعات درباره فروش سلاح‌های روسی به طالبان

کابلوف که ریاست دومین وزارت خارجه روسیه در آسیا را نیز بر عهده دارد، روز جمعه به رسانه های روسی گفت: مسکو هیچ برنامه ای برای فروش سلاح به دولت جدید افغانستان ندارد و همه اتهامات بی اساس است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رسانه های غربی از آغاز فروش تسلیحات روسیه به طالبان خبر می دهند و آیا این خبر صحت دارد، گفت: این ادعاها کاملا احمقانه است و من حتی نمی توانم تصور کنم.

وی افزود که طالبان به سلاح نیاز ندارند، زیرا آنها به اندازه کافی سلاح دارند. نیروهای آمریکایی سلاح های کافی برای فرار از افغانستان باقی گذاشته اند که برای هر دو ارتش کافی است.

کابلوف گفت: «در مقابل، دولت طالبان نباید دیگر سلاح های آمریکایی به ویژه سلاح های ضد هوایی را به گروه های مختلف بفروشد».

به گفته این مقام روسی، اگر این سلاح ها در مناطق مختلف اروپا تا آفریقا به دست تروریست ها بیفتد، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.

به گزارش ریانووستی، اخیرا برخی رسانه ها از فروش تسلیحات روسی به طالبان خبر داده اند.

مقامات روسیه فروش هرگونه سلاح به دولت طالبان را رد کرده اند.

دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در افغانستان اخیرا توانایی مسکو برای تامین سلاح به افغانستان را رد کرد و گفت روسیه هیچ برنامه ای برای تامین سلاح به افغانستان ندارد.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در مصاحبه با ریانووستی گفت که روسیه در تلاش است تا بانک های افغانستان را هر چه زودتر به سیستم سوئیفت متصل کند.

او پیشتر خواستار آزادی وجوه غربی مسدود شده در افغانستان شده بود.

کابلوف در مصاحبه با تلویزیون روسی 24 گفت که کمک های مالی ایالات متحده و غرب برای افغانستان باید آزاد شود.

وی با اشاره به کاهش روزانه ارزش پول افغانی در برابر پول افغانی خاطرنشان کرد: این امر به دلیل محاصره منابع مالی افغانستان توسط آمریکاست.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا