سلامت و تندرستی

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، مشکلی که بسیار ناراحت کننده است و بیشتر اوقات فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید، باید بگوییم که ممکن است حتی پزشکان هم دلایل مشابهی برای این علائم و نشانه ها نداشته باشند و باید آزمایش های مختلفی انجام شود. اما التهابات و آلرژی های پوستی از اولین مقصران این عارضه هستند که راه های درمان آن ها را باید طبق دستور پزشک دنبال کرد. اما این مقاله سعی دارد راه حل های رایجی را که اغلب راهی برای خلاص شدن از شر خارش پوست هستند، بررسی کند. در یک سفر تحقیقاتی برای خارش پوست با ما همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معتبر انتخاب کنید. در حال حاضر برخی از شرکت های خوب ایرانی محصولات خوبی در این زمینه تولید می کنند و در این روزها که نرخ ارز و دلار بالاست، مشوق خوبی برای خرید لوازم آرایشی با کیفیت هستند و اکنون می خواهیم برند آنها و محصولات با کیفیت آن را معرفی کنیم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین برای کاهش التهاب پوست و خارش پوست می توانید لوسین و کرم های گیاهی آنها را امتحان کنید.

  1. چای سبز مصرف کنید

داروی گیاهی خانگی برای بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش، استفاده از چای سبز است. این مایع سبز رنگ دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی است که خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند و به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش است. اما به یاد داشته باشید که مصرف چای سبز برای خارش و التهاب پوست باید محدود شود، در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و منجر به التهاب پوست می شود. همچنین می توانید در حین نوشیدن چای سبز را پودر کرده و روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. یا برگ های چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید و پس از جوش آمدن مخلوط را خنک کرده و روی پوست قرار دهید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را خنک نگه دارد و با حرکت دادن هوای موجود در آن، احساس خارش را کاهش دهد. معمولا لباس های نخی می توانند به حرکت بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که مواد مصنوعی داشته باشند. این لباس ها معمولا پوست شما را خارش و حساس می کنند.

  1. گیاه آلوئه ورا، محبوب در بین تمام شرکت های آرایشی و بهداشتی

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوئه ورا و عصاره آن به تسکین خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و به رفع خارش پوست، کهیر و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال در هنگام خرید محصولات پوست و مو از سینره، البته انواع اصلی آنها انتخاب خوبی برای خداحافظی با التهابات پوستی است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و فرمول مناسب در مدت زمان کوتاهی نتیجه دلخواه را ایجاد می کنند.

  1. دوش گرفتن با آب گرم

همچنین می توانید از آب ولرم در حمام استفاده کنید و از نمک حمام یا جوش شیرین در حمام استفاده کنید. خارش مزمن پوست را تسکین می دهد و دوش آب سرد می تواند پوست شما را تسکین دهد. در دوش آب گرم یا سرد، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست را کاملا بشویید. در نهایت می توانید پوست را به آرامی خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما را آب تشکیل می دهد و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش حیاتی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی هیدراته نگه دارید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین خواهند رفت. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ آنها بیشتر از سایر پوست ها زبرتر هستند و اگر رطوبت کافی دریافت نکنند. ضایعات پوستی در آنها تشدید شده و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی روی پوست می شود.

نوشیدن آب همچنین به کاهش گرما و خنک کردن بدن شما کمک می کند و می تواند آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای حفظ تعادل بدن باید متناسب با وزنتان آب بنوشید. مردان به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز و زنان به ۲ تا ۲ و نیم لیتر آب برای حفظ فعالیت های خود نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما در صورت تشدید خارش و التهاب، خوددرمانی را کنار بگذارید و با پزشک متعهد و متخصص مشورت کنید تا کارهای لازم را برای بهبود وضعیت شما انجام دهد. به عبارت دیگر این مرحله اولین کاری است که برای بهبود اندام مهم و حساس بدن (پوست) باید انجام دهید.

نویسنده: وحیده امینی

* گزارش آکا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا