اقتصادی

قم یکی از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است

مجله زنده خبری/ کوم وزیر راه و شهرسازی گفت: کوم یکی از استان های پیشرو در نهضت ملی مسکن است و خوشبختانه کوم در مرحله اول از پرونده های محوله به این استان پیشی گرفت.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کوم و آئین آغاز عملیات ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن با تشکر از مجموعه استان کوم گفت: امروز بیش از 40 هزار واحد مسکونی احداث شده است. در استان کوم این می تواند امید و آرامش را برای مردم به ویژه جوانان و افراد بی خانمان به ارمغان بیاورد.

وی افزود: امروز بیش از 50 درصد هزینه سبد خانوار در ایران برای افراد بی خانمان هزینه اجاره خانه است و این وظیفه ماست که بتوانیم طرح ملی مسکن را اصلاح کنیم و این افراد را صاحبخانه کنیم. تلاش جهادی تا پایان دولت.»

قاسمی ادامه داد: نهضت ملی مسکن مطالبه و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی برای مسکن دار شدن مردم است بنابراین استان کوم یکی از استان های پیشرو است. در آغاز نهضت ملی مسکن.

وی افزود: سهمیه هر استان اکنون در دو مرحله 2 میلیون واحدی حرکت ملی تعیین شده و خوشبختانه کوم در مرحله اول از سهم تعیین شده برای آن استان فراتر رفته است.

وزیر راه و شهرسازی از ساخت بیش از 41 هزار مسکن در شهرستان های استان کوم خبر داد و قول داد در سال های آینده اقدامات بعدی را انجام دهد.

قاسمی گفت: امروز با اقداماتی از جمله الحاق زمین به شهر، زمین برای حدود 50 درصد از تعداد ثبت نام ها در کوم در نظر گرفته شده است که بیش از 89 هزار نفر در کوم ثبت نام کرده اند و این تعداد افزایش می یابد، بنابراین وجود دارد. زمین های زیادی در شهر که نیاز دارد. الحاقی وجود ندارد و می توان آن را به مردم داد.

وی افزود: این اراضی هم اکنون در اختیار مؤسسات و مؤسساتی است که بر اساس قانون پرش به مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن منعقد کرده اند، موظفند در صورت عدم استفاده، این اراضی را به دولت بازگردانند. زمین و بدون ساخت و ساز “مسکن برای استفاده.

وزیر راه و شهرسازی گفت: درخواست من این است که مجتمع هایی که این زمین ها را دارند و مازاد دارند، آن ها را برگردانند. لذت دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی اکنون در اوج تقاضا است و در آینده نیازی به ظرفیت بیشتری نخواهد داشت.»

قاسمی در پایان گفت: حدود 1000 هکتار زمین در اختیار این موسسات آموزشی و دانشگاه ها است که سهم استان در مرحله دوم باید توسط این اراضی تامین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا