اقتصادی

نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی است

وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهور به استان لرستان سفر کرده است، گفت: نهضت ملی مسکن یکی از طرح های جهانی و بین المللی است و هدف آن پناه دادن به اقشار کم درآمد است.

به گزارش مجله زنده خبری، رستم قاسمی در ابتدای ساخت دو واحد مسکونی در استان لرستان گفت: بحث مسکن در جامعه بسیار مهم است و شهروندان به ویژه اقشار کم درآمد نمی توانند با روش های عادی صاحب خانه شوند. اما با اراده دولت سیزدهم برای خانه دار شدن به ویژه اقشار کم درآمد و ابزار قانون جهش مسکن، امکان خانه دار شدن برای اقشاری ​​از جامعه که خانه دار شدن برایشان به آرزو تبدیل شده است، میسر شد.

وی ادامه داد: آنچه دولت در برنامه چهار ساله خود یعنی ساخت 4 میلیون مسکن دارد، یکی از پروژه های بزرگ جهانی و بین المللی است. شاید برای خیلی ها غیرقابل باور باشد که این طرح برای ساخت 4 میلیون خانه در 4 سال امکان پذیر است، اما قطعا امکان پذیر است. این طرح مستلزم در دسترس بودن تمامی دستگاه های کشور است. از همکاران خوبم در وزارت راه و شهرسازی، در استان ها و ادارات کل و همه کسانی که در این پروژه سهیم هستند مانند ستاد اجرایی و بنیاد مسکن و به ویژه پیمانکارانی که در شرایط سخت در کنار ما هستند لطفا به این پروژه بزرگ کمک کنید

تلاش می کنیم تا پایان سال 4 میلیون واحد زمین تهیه کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولین قدم در این پروژه تامین زمین است، گفت: همکاران من از سازمان ملی زمین و مسکن شبانه روز تلاش می کنند تا پایان سال 4 میلیون مسکن توزیع شود که گویا زمین بزرگ بود بخشی از این 4 میلیون واحد تحویل داده شده است.

وی افزود: در گام دوم باید ایران را به یک کارگاه بزرگ ساختمانی تبدیل کنیم. میزبان مردم و رونق اقتصادی در کشور پس از ساخت 4 میلیون مسکن ایجاد می شود و مشکل اشتغال حل می شود. ساخت 4 میلیون خانه طراوت و امید را برای کشور به ارمغان می آورد و آینده خوبی را رقم می زند.

قاسمی با اشاره به مشکلات تامین زمین در استان لرستان گفت: امروز با وجود اینکه تامین زمین مشکل جدی در استان لرستان است، تلاش های خوبی برای تامین زمین صورت گرفته است. و در این استان این مسیر سخت را طی خواهیم کرد و در سقف پیش بینی شده زمین در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز با تلاش همکاران دستگاه های اجرایی 4 واحد مسکونی در سراسر استان راه اندازی می شود که کمک شایانی به مردم لرستان خواهد کرد. امیدواریم در مراحل بعدی تامین زمین برای بقیه بخش سریع باشد.

ایجاد شهری جدید در خرم آباد

قاسمی همچنین از ایجاد شهری جدید در خرم آباد امروز خبر داد و گفت: برنامه ما در مرکز لرستان است. ایجاد شهری جدید در خرم آباد زیرا در این شهر مشکل زمین وجود دارد و باید شهر جدیدی برای خرم آباد پیش بینی شود که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی افزود: خوشحالیم که امروز در خدمت مردم غیور و صادق لرستان هستیم. حدود 80 هزار مسکن در چهار سال از جمله تعهدات ساخت لرستان است. امروز 1500 واحد مسکونی در مرکز استان و شهرستان ها راه اندازی می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استانداری لرستان امروز در جلسه ای با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی این استان قول مساعد داد. تا پایان سال 1406 تکمیل شود.

مسعود رضایی لرستان را یکی از استان های پیشرو در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد و افزود: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور 50 درصد و در استان 80 درصد است.

ثبت نام 93 هزار نفر در نهضت ملی مسکن لرستان

این موضوع روز گذشته در سفر وزیر راه و شهرسازی اعلام شد تاکنون 93000 لرستانی آنها برای استفاده از قانون پرش مسکن ثبت نام کرده اند.

به همین دلیل است که صبح امروز در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم، سید ابراهیم رئیسی – رئیس جمهور – به همراه هیئتی به استان لرستان سفر می کند. رئیسی در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد وی گفت: محور برنامه ما در لرستان بررسی موانع و مشکلات آن است و اینکه در استان چه چیزی قابل حل است و در تهران باید دنبال شود تا بتوانیم رنج بیکاری و بیکاری را در لرستان و ظرفیت ها کاهش دهیم. که در آن وجود دارد. ” استفاده شود و احیا شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا