اقتصادی

آخرین وضعیت ارزی کشور/ ۴۴ میلیارد دلار تامین شد

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص آخرین وضعیت ارزی کشور گفت: سامانه های نیما و بازار متشکل ارز در 10 ماهه امسال 44 میلیارد دلار ارز ارائه کردند که موید وضعیت بسیار خوب است.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از بانک مرکزی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس ظهر امروز با رئیس کل بانک مرکزی و هیات مدیره دیدار کردند و در جریان تحولات بازار ارز، قانون ساماندهی پایانه های فروشگاهی و تدوین قانون قرار گرفتند. بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه این نشست با بیان اینکه در جلسه مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی توسعه بازار ارز به دقت بررسی شد، افزود: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، موضوع پایانه های فروشگاهی برای اقداماتی که به اعضای کمیسیون مجلس ارائه شد. خوشبختانه در ماه های اخیر اجرای قانون پایانه های فروشگاهی شتاب بیشتری گرفته و مقرر شده تا پایان سال ساماندهی پایانه های فروشگاهی تکمیل شود.

وی تصریح کرد: با تکمیل ساماندهی پایانه های فروشگاهی، پرونده مالیاتی صاحبان این ابزار به سازمان مالیاتی ارسال می شود. خوشبختانه مفاد قانون بانک مرکزی تهیه و برنامه ریزی شده است تا پایان سال جاری در کمیسیون اقتصادی نهایی شود و سال آینده در جلسه علنی مجلس مطرح شود.
رئیس شورای پول در خصوص آخرین وضعیت ارزی کشور گفت: سامانه های نیما و بازار متشکل ارز در 10 ماهه امسال 44 میلیارد دلار ارز ارائه کردند که موید وضعیت بسیار خوب است. .

ممنوعیت کسب سود از جرایم دیرکرد

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ممنوعیت قطعی اخذ سود جریمه دیرکرد تسهیلات بانکی، گفت: بر اساس شرع مقدس اسلام هیچ گونه سودی از جریمه تعلق نمی گیرد. ضمنا جریمه ای برای جریمه تعلق نمی گیرد. بر این اساس مقرر شد از طریق سیستم بانکی بر این موضوع نظارت و نظارت شود.

وی در خصوص ناظران شرعی که در شبکه بانکی مستقر خواهند شد، گفت: در حال حاضر بانک ها دارای کمیته نظارتی هستند و در آینده یکی از اعضای کمیته نظارتی افرادی خواهند بود که دانش لازم در این زمینه را داشته باشند. بانکداری اسلامی و کار خواهد کرد.» کردها باید آموزش های لازم را به کارکنان شبکه بانکی بدهند تا مصوبات شورای وکلا در بانک ها به درستی و کامل اجرا شود.

صالح آبادی در خصوص امکان تکمیل وام دهی در شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات خرد گفت: همانطور که رئیس جمهور تاکید کردند نیازمند گسترش شمولیت مالی و دسترسی آسان مردم به تسهیلات و سیستم بانکی هستیم. تسهیل دسترسی بخشی به تسهیلات و بخشی به خدمات مربوط می شود و این موضوع یکی از برنامه های کلان بانک مرکزی است.

وی افزود: بر این اساس بانک ها باید تسهیلات خرد را مشروط به اعتبارسنجی به افراد با شرایط آسان تری ارائه دهند.

اعمال کد پول ملی از سال بعد

رئیس قوه قضائیه و روند اجرای قانون ارزهای دیجیتال امروز در خصوص ارز دیجیتال ملی گفت: سال. “

وی افزود: در خصوص کد دارایی های موجود حوزه اقتصادی ریاست جمهوری پیگیر موضوع است ضمن اینکه بانک مرکزی به همراه وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسات کارشناسی متعددی برگزار کردند که نتایج آن جمع بندی می شود. به زودی. و به دولت ارائه شده است.» این دارایی ها که مجوز استخراج دارند در سامانه عرضه می شود و واردکنندگان می توانند با ثبت سفارش از این رمزها برای دارایی های وارداتی استفاده کنند.

صالح آبادی در خصوص برنامه بانک مرکزی برای کنترل پایه پولی افزود: ترکیب پایه پولی تغییر کرده و در دی ماه سپرده های بخش عمومی در بانک مرکزی حدود 39 هزار میلیارد تن افزایش یافته است. رپو افزایش یافته است، اما در مقابل آنها بدهی دولت به بانک مرکزی به دلیل افزایش سپرده های دولت نزد بانک مرکزی کاهش می یابد.

وی افزود: زمانی که در طول ماه حساب شرکت های دولتی و دولت در بانک مرکزی افزایش پیدا کند ممکن است اضافه برداشت ها افزایش پیدا کند اما در پایان ماه با پرداخت حقوق اضافه برداشت کاهش می یابد.

اصلاح قانون بانک مرکزی در دستور کار مجلس قرار گرفت

محمدرضا پورابراهیمی گفت: یکی از موضوعات مهم در نظام اقتصادی این است که در دولت جدید با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی بتوانیم اقتدار بانک مرکزی را تقویت کنیم.
وی افزود: در این راستا طرح دو شورا در دستور کمیسیون اقتصادی است که کلیات آن در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و با توجه به آغاز به کار دولت سیزدهم، این موضوع در روزهای اخیر جمع بندی شده است. جلسات.”

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توافقی که امروز در بانک مرکزی صورت گرفت، جمع بندی کمیته پولی کمیته اقتصادی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درباره اصلاح قانون بانک مرکزی خواهد بود. ظرف دو هفته آینده تکمیل می شود.

وی افزود: از ابتدای سال آینده در دستور کار جلسه علنی مجلس بررسی دومین شور اصلاح قانون بانک مرکزی است که سال ها بعد متوقف شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اختیارات نظام بانکی یکی از حوزه های مهم است، گفت: در قانون فعلی ابزارهای لازم برای نظارت بانک مرکزی در نظام بانکی و سایر مسائل یا ضعیف است یا وجود ندارد و به نظر می رسد اصلاحیه بانک مرکزی ممکن است ظرفیت پشتیبانی را افزایش دهد.

وی در خصوص شفافیت اطلاعات اقتصادی در کشور گفت: یکی از محورهای این موضوع سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی در کشور است و در سال گذشته با وجود تذکرات به بانک مرکزی و سازمان های مالیاتی، بسیاری از این قانون در دستور کار قرار گرفت. اجرا شده است.

فرار مالیاتی در سال آینده به حداقل خواهد رسید

پورابراهیمی گفت: بر اساس گزارش امروز بانک مرکزی موافقت کرد تا پایان سال جاری 90 درصد از کلیه ابزارهای پرداخت کشور دارای پرونده مالیاتی باشد و این یعنی اشرافیت نظام اقتصادی باعث افزایش گردش مالی می شود. اطلاعات در اقتصاد. تمرکز بر اجرای این قانون.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده پرونده تشکیل پرونده مالیاتی برای تمامی افرادی که از سامانه پرداخت استفاده می کنند تکمیل و در نتیجه فرار مالیاتی به حداقل می رسد.

پیش بینی 50 میلیارد دلار برای تجارت تا پایان سال جاری

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس گزارش های دریافتی، تراز تجاری کشور در روند بسیار خوبی قرار دارد و پیش بینی می کنیم تا پایان سال حجم تجارت کشور از مرز 50 میلیارد دلار عبور کند و حدود 25 دلار افزایش 30 درصدی ظرفیت صادرات تقویت می شود.

وی افزود: روند صعودی سال آینده نیز در برنامه پیش بینی بانک مرکزی است و حجم و حجم ارز مبادلات تجاری در بحث صادرات با سرعت مطلوبی در حال رشد است.

این نماینده مجلس ادامه داد: نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه های اقتصادی در لایحه بودجه سال آینده پنج درصد کاهش یافته و مجلس نیز با این موضوع موافق است و معتقدیم این روند نزولی خواهد بود.

وی افزود: پایه های مالیاتی جدیدی را در نظام اقتصادی تعریف کرده ایم. به عنوان مثال، مالیات بر درآمد به عنوان یکی از پایه های مالیاتی پر می شود.

پورابراهیمی افزود: رویکرد مالیات بر شرکت ها را کاهش می دهیم و پایه جدید مالیاتی را تقویت می کنیم تا کسب و کارها به اقتصاد واقعی نرسند.

وی ادامه داد: مالیات بر درآمد یکی از اقدامات مهم کمیسیون اقتصادی است که گزارش آن در هفته جاری در کمیسیون اقتصادی نهایی می شود و به زودی به صحن علنی مجلس ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا