بین المللی

دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد رشته‌های جدید و اشتغال‌زا فعال شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های آنا ایلام، ناصر نجفی در دیدار با بهروز ناصری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام خواستار ایجاد حوزه های جدید و آموزش های کاربردی و صنعتی برای اشتغال جوانان شد. استخدام ایجاد صنایع پایین دستی بسیار خوب و فعال سازی در حوزه پتروشیمی و نفت و گاز در استان.

وی افزود: ارتقای کیفیت آموزشی و ارتقای وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی می تواند مشکل اشتغال استان را حل کند که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه رسالت خطیری بر عهده دارد (ادامه مطلب)

معاون توسعه و منابع استانداری ایلام بر لزوم رسیدگی به موضوعات مختلفی که در بحث اقتصاد و معیشت مردم وجود دارد تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی وی می تواند برای رفع این مشکلات و تقویت ارتباط خود با صنعت و فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان اقدامات موثری انجام دهد و از ظرفیت این دانشگاه برای تولید ثروت در استان استفاده کنیم. دانشگاه علاوه بر بحث های تخصصی می تواند در حوزه فرهنگی نیز فعالیت های مهمی داشته باشد. از ظرفیت های بالای دانشگاه در دستگاه های اجرایی در برگزاری دوره های تخصصی آموزشی و علمی استفاده شود.

لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی در بین جوانان

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه برای تقویت باورهای دینی و ارزش های اسلامی در بین جوانان تاکید کرد و گفت: همه می توانیم در راستای تحقق شعارهای دولت سیزدهم و مردم گام های محکم و عملیاتی برداریم. انتظار داریم جهادگران بحث کنند عدالت و وارد مبارزه با فساد و تبعیض و حل مشکلات در حوزه اقتصادی شود.

محمد سبحانه حسنی افزود: دانشگاه یک محیط فرهنگی و آموزشی است و طبیعتاً به نیروهای دینی و ولایتی و فضایی که دانشگاه آزاد اسلامی باید در فضای جدید با محوریت ارزش‌ها و تقویت باورهای دینی در دانشگاه داشته باشد توجه می‌کند. ترویج آن. ماموریت دشوار. «این مسئولیت بر عهده دانشگاه است.

دانشگاه آزاد اسلامی باید در ایجاد حوزه های جدید و اشتغالزا فعال باشد

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مسائل تخصصی و رشته های تخصصی که دارد، نتیجه این فرد باید متخصص این رشته باشد نه اینکه صرفاً مدرک بگیرد. چون کشوری که می خواهد توسعه پیدا کند نیاز به متخصص دارد.

لزوم استفاده از ظرفیت بی نظیر دانشگاه در توسعه استان ایلام

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت منحصربفرد دانشگاه در توسعه استان تاکید کرد و ادامه داد: این دانشگاه دارای ظرفیت و ظرفیت پژوهشی منحصر به فردی برای توسعه و رفع مشکل در استان است. . اکنون ده ها رشته کاربردی از کاردانی تا دکتری در این دانشگاه راه اندازی شده است که عمدتاً بر اساس نسخه توسعه استانی و قطعاً آموزش است. قدرت تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در همه عرصه ها پیشرو است.

بهروز ناصری گفت: توسعه استان بدون در نظر گرفتن نقش حیاتی دانشگاه ها تقریبا غیرممکن است و همه مسئولان استانی بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزش عالی در توسعه استان تاکید دارند. در هشت سال گذشته، دانشگاه تحریم کردن کل دولت قبل بود و حتی در تصویب رشته ها هم با این دانشگاه همکاری نمی شد و گاه متوجه می شد که رشته ها را برای یک مرکز غیرانتفاعی به نام دانشگاه تصویب می کنند. اما برای این دانشگاه با آن همه ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری هیچ حوزه ای را تایید نکردند و مبنای آنها عدم همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی با تقدیر از رویکرد دولت جدید برای ترسیم دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی انقلابی و مردمی گفت: تمام ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در خدمت توسعه و اقدام انقلابی دولت جدید است و این پژوهشی بنیادی است. .

انتهای پیام/4121/4062/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا