اجتماعی

بارش‌های رگباری با احتمال تگرگ و بروز خسارت در خراسان رضوی

مجله زنده خبری/ خراسان رضوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وقوع رگبار و رعد و برق همراه با رعد و برق همراه با احتمال بارش تگرگ، برف و باران در اکثر نقاط استان و وقوع خسارات نارنجی اطلاعیه ای صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه، بر اساس نقشه ها و مدل های هواشناسی از بعدازظهر امروز منطقه تحت تاثیر سامانه ناپایدار و بارش فعال در مناطق جنوب غرب کشور قرار می گیرد. در اکثر نقاط استان رگبار و رعد و برق همراه با احتمال تگرگ و خسارت خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، این بارش در اکثر مناطق خراسان رضوی به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی و در برخی مناطق مستعد تگرگ همراه با سیل و احتمال وقوع سیل در مناطق شمالی رخ خواهد داد.

همچنین در مناطق مرتفع و سردسیر بارش ها عمدتاً به صورت کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید است که این باد شدید و کولاک باعث کاهش دما و دید، لغزنده بودن جاده ها و مسیرها، تشکیل مه و اختلال در سیستم حمل و نقل می شود. استان می شود.

همچنین کاهش محسوس دمای هوای روزانه بین پنج تا هفت درجه به ویژه برای روز سه شنبه ۱۴ دی ماه پیش بینی می شود.

بیشترین میزان بارندگی از صبح دوشنبه تا صبح سه شنبه هفته جاری در بجستان، گناباد، خواف، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، رشتخوار، کاشمر، کوه سرخ، مه ولات، زاوه، خلیل آباد، بردسکن، فریمان، ساراس، چناران، کلات، کوچان، نیشابور، سبزوار، یوون، جگتای، داورزن و شهر مشهد و ارتفاعات بینالود و هزار مسجد.

لذا هشدار نسبت به تردد مستمر و تردد رودخانه ها، خودداری از فعالیت های کوهستانی و کوهنوردی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت باد و تاکید بر در دسترس بودن تجهیزات زمستانی در تردد جاده ها به ویژه مناطق کوهستانی است. توصیه شده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا